Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Muzeum L’Aventure Peugeot na targach Epoqu’auto w Lyonie
kalendarz 20/12 2021

Muzeum L’Aventure Peugeot na targach Epoqu’auto w Lyonie

Moto fanatyk / Peugeot

W 211. rocznicę powstania marki Peugeot, salon był okazją do świętowania dwóch jubileuszy.

Tegoroczne 42 targi Epoqu’Auto w Lyonie są ważnym wydarzeniem gromadzącym entuzjastów samochodów zabytkowych. W tym roku Peugeot świętuje m in. 130-lecie modelu Peugeot Type 3.

Był to „pierwszy samochód osobowy sprzedany we Francji klientowi indywidualnemu”. 2 października 1891 r. Peugeot dostarczył pierwszy samochód osobowy klientowi indywidualnemu: Panu Poupardinowi, mieszkańcowi Dornach, który zamówił go 27 sierpnia tego samego roku. Był to czteromiejscowy samochód z silnikiem Daimlera o mocy 2 koni.

Po jeździe próbnej w 1889 r. samochodem z silnikiem parowym, w 1890 r. Armand Peugeot wyprodukował swój pierwszy samochód napędzany silnikiem spalinowym, znany pod nazwą Type 2.

W 1891 r, chcąc zaprezentować nowy 4-miejscowy pojazd Vis-à-Vis o nazwie Type 3, Armand Peugeot wpadł na pomysł, by śledzić tym pojazdem trasę wyścigu kolarskiego Paryż-Brest-Paryż i w ten sposób wykorzystać rozgłos, jaki towarzyszył tej imprezie. Z miejscowości Valentigney do Paryża, następnie do Brestu i z powrotem samochód pokonał trasę 2045 km ze średnią prędkością 14,7 km/h, a przy tym tysiące Francuzów miało okazję zobaczyć go na własne oczy. W latach 1891 – 1894 model został wyprodukowany w 64 egzemplarzach.

Pojazd ten napędzany był widlastym, 2-cylindrowym silnikiem o poj. 565 cm3, mocy 2 KM, przenoszonej za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni przekładniowej.

Drugim jubileuszem firmy jest 80 lat modelu Peugeot VLV (Vehicule Leger De Ville – Lekki Samochód Miejski).

W czasie II wojny światowej racjonowanie benzyny skłoniło producentów do poszukiwania zastępczych źródeł energii. Peugeot był jedynym z dużych producentów, który zainteresował się tym rodzajem napędu i sprawił niespodziankę, ogłaszając 1 maja 1941 r. wprowadzenie na rynek swojego „VLV” z napędem elektrycznym. Zbudowany jako dwumiejscowy, ekonomiczny mini kabriolet przeznaczony do jazdy po mieście, był pojazdem użytkowanym głównie przez listonoszy lub pracowników służb medycznych. W latach 1941 – 1943 powstało 377 sztuk tych pojazdów.

Dane techniczne: silnik elektryczny o mocy 3,3 KM zasilany z czterech akumulatorów 12 V, zasięg od 75 do 80 km. Prędkość maksymalna: 36 km/h.

Amatorzy pojazdów zabytkowych podczas targów mieli również okazję poznać ofertę różnych usług proponowanych przez Muzeum L’Aventure Peugeot: serwis, renowacja, sprzedaż części zamiennych i sprzedaż produktów towarzyszących (miniaturowe modele pojazdów, ubrania…)./oprac. ns/


Tagi:
Peugeot, Muzeum L’Aventure Peugeot, Epoqu’auto, Peugeot Type 3, Peugeot VLV

Zobacz podobne artykuły:

 911 Classic Club Coupe dla Porsche Club of America
kalendarz 18/04 2022

911 Classic Club Coupe dla Porsche Club of America

Moto fanatyk

2022.04.18

Fabryczny, jednostkowy egzemplarz na bazie 911 Carrera z techniką GT3.
Skoda 1100 OHC Coupé - Odbudowana
kalendarz 20/03 2022

Skoda 1100 OHC Coupé - Odbudowana

Moto fanatyk

2022.03.20

7 lat zajęła rekonstrukcja wyjątkowego modelu Skody, który powstał tylko w dwóch egzemplarzach. Jednak żaden nie zachował się w całości.
 „Rocznicowe daty Audi na rok 2022"
kalendarz 04/01 2022

„Rocznicowe daty Audi na rok 2022"

Moto fanatyk

2022.01.04

Dwadzieścia osiem ważnych historycznych wydarzeń dotyczących produktów, ludzi, firmy i sportów motorowych.
Najnowsze artykuły:
Nissan Leaf e+ 62 kWh 218 KM A/T - Prekursor

Nissan Leaf e+ 62 kWh 218 KM A/T - Prekursor

Testy / Testy

2022.05.21

Nissan to w zasadzie prekursor elektromobilności. Jasne, że przed Japończykami kilka firm miało pojazdy typu BEV (Battery Electric Vehicle) w portfolio. Ale tylko Nissan Leaf przetrwał próbę czasu.
Diesel tak samo ekologiczny jak samochód z napędem elektrycznym?

Diesel tak samo ekologiczny jak samochód z napędem elektrycznym?

Warsztat / Eksploatacja

2022.05.21

Do analizy porównawczej przyjęto nominalną żywotność pojazdu wynoszącą 16 lat i całkowity przebieg 240000 km.
Honda e BEV 154 KM 35,5 kWh AT – Czy oryginalność wystarczy? 

Honda e BEV 154 KM 35,5 kWh AT – Czy oryginalność wystarczy? 

Testy / Testy

2022.05.20

Zadanie, jakie dostali do wykonania styliści: Ken Sahara i Akinori Myoui wydawało się zbyt karkołomne. Stworzyć nowoczesne auto elektryczne nawiązujące do pierwszej generacji Civica. Obaj panowie stanęli na wysokości zadania....

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.