Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Muzeum L’Aventure Peugeot na targach Epoqu’auto w Lyonie
kalendarz 20/12 2021

Muzeum L’Aventure Peugeot na targach Epoqu’auto w Lyonie

Moto fanatyk / Peugeot

W 211. rocznicę powstania marki Peugeot, salon był okazją do świętowania dwóch jubileuszy.

Tegoroczne 42 targi Epoqu’Auto w Lyonie są ważnym wydarzeniem gromadzącym entuzjastów samochodów zabytkowych. W tym roku Peugeot świętuje m in. 130-lecie modelu Peugeot Type 3.

Był to „pierwszy samochód osobowy sprzedany we Francji klientowi indywidualnemu”. 2 października 1891 r. Peugeot dostarczył pierwszy samochód osobowy klientowi indywidualnemu: Panu Poupardinowi, mieszkańcowi Dornach, który zamówił go 27 sierpnia tego samego roku. Był to czteromiejscowy samochód z silnikiem Daimlera o mocy 2 koni.

Po jeździe próbnej w 1889 r. samochodem z silnikiem parowym, w 1890 r. Armand Peugeot wyprodukował swój pierwszy samochód napędzany silnikiem spalinowym, znany pod nazwą Type 2.

W 1891 r, chcąc zaprezentować nowy 4-miejscowy pojazd Vis-à-Vis o nazwie Type 3, Armand Peugeot wpadł na pomysł, by śledzić tym pojazdem trasę wyścigu kolarskiego Paryż-Brest-Paryż i w ten sposób wykorzystać rozgłos, jaki towarzyszył tej imprezie. Z miejscowości Valentigney do Paryża, następnie do Brestu i z powrotem samochód pokonał trasę 2045 km ze średnią prędkością 14,7 km/h, a przy tym tysiące Francuzów miało okazję zobaczyć go na własne oczy. W latach 1891 – 1894 model został wyprodukowany w 64 egzemplarzach.

Pojazd ten napędzany był widlastym, 2-cylindrowym silnikiem o poj. 565 cm3, mocy 2 KM, przenoszonej za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni przekładniowej.

Drugim jubileuszem firmy jest 80 lat modelu Peugeot VLV (Vehicule Leger De Ville – Lekki Samochód Miejski).

W czasie II wojny światowej racjonowanie benzyny skłoniło producentów do poszukiwania zastępczych źródeł energii. Peugeot był jedynym z dużych producentów, który zainteresował się tym rodzajem napędu i sprawił niespodziankę, ogłaszając 1 maja 1941 r. wprowadzenie na rynek swojego „VLV” z napędem elektrycznym. Zbudowany jako dwumiejscowy, ekonomiczny mini kabriolet przeznaczony do jazdy po mieście, był pojazdem użytkowanym głównie przez listonoszy lub pracowników służb medycznych. W latach 1941 – 1943 powstało 377 sztuk tych pojazdów.

Dane techniczne: silnik elektryczny o mocy 3,3 KM zasilany z czterech akumulatorów 12 V, zasięg od 75 do 80 km. Prędkość maksymalna: 36 km/h.

Amatorzy pojazdów zabytkowych podczas targów mieli również okazję poznać ofertę różnych usług proponowanych przez Muzeum L’Aventure Peugeot: serwis, renowacja, sprzedaż części zamiennych i sprzedaż produktów towarzyszących (miniaturowe modele pojazdów, ubrania…)./oprac. ns/


Tagi:
Peugeot, Muzeum L’Aventure Peugeot, Epoqu’auto, Peugeot Type 3, Peugeot VLV

Zobacz podobne artykuły:

 „Rocznicowe daty Audi na rok 2022"
kalendarz 04/01 2022

„Rocznicowe daty Audi na rok 2022"

Moto fanatyk

2022.01.04

Dwadzieścia osiem ważnych historycznych wydarzeń dotyczących produktów, ludzi, firmy i sportów motorowych.
Milionowy Peugeot 3008
kalendarz 17/12 2021

Milionowy Peugeot 3008

Wiadomości / News

2021.12.17

Pięć lat po rynkowym debiucie, linię produkcyjną fabryki w Sochaux opuścił milionowy Peugeot 3008.
Skoda 1100 OHC – Z kart historii
kalendarz 13/12 2021

Skoda 1100 OHC – Z kart historii

Moto fanatyk

2021.12.13

Skoda 1100 OHC z końca lat 50., za sprawą innowacyjnych rozwiązań technicznych był jednym z najnowocześniejszych aut tego typu.
Najnowsze artykuły:
Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Wiadomości / News

2022.01.25

Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX?
Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Testy / Testy

2022.01.24

Można zaryzykować twierdzenie, że Włosi przespali początki elektromobilizacji. Fiat do niedawna nie miał w ofercie nawet miękkiej hybrydy. Na szczęście, włodarze włoskiego giganta w porę się połapali. Elektryfikację gamy zacz...
Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Testy / Testy

2022.01.24

Kto by pomyślał, że Volkswagen przestanie wierzyć w diesla? A jednak. Niemcy stali się elektroentuzjastami. A wszystko to za sprawą Dieselgate. 

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.