Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi – Inny niż inne?
kalendarz 14/12 2018

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi – Inny niż inne?

Testy

Nazwa budzi najlepsze wspomnienia. Każda z czterech generacji Mitsubishi Eclipse była w Polsce marzeniem.

Sportowe Coupe, które powstawało w latach 1989 – 2011 miało rasowy wygląd i spore stado koni pod maską. Niektóre modele sporo ponad 200 KM i napęd na wszystkie koła. Kiedy Mitsubishi ogłosiło, że Eclipse powraca, na chwile odżyła nadzieja, że Japończycy zdecydują się cos innego; niż SUV. Może nawet na prawdziwe, sportowe auto.

Jaki jest nowy Eclipse?
Na pewno nie typowym SUV-em. W każdym razie, od połowy. Konkretniej, od tej tylnej. Do słupka B wszystko jest według schematu. Dalej, stylistyczne szaleństwo. Wprawdzie do takich sylwetek aut zdarzyło nas przyzwyczaić BMW czy Mercedes, ale… SUV plus sportowy tył w stylu coupe, a do tego całkiem sporo stylistycznych smaczków. Jest trochę normalnie, a trochę futurystycznie. Przód pojazdu – bardzo wyrazisty. Ostre przetłoczenia, bardzo wyraźnie zarysowany grill, a pod nim dodatkowe wloty powietrza chłodzącego silnik. Designersko by nie rzec innowacyjnie prezentują się skośne lampy wieńczące kratkę grilla i głęboko osadzone w głębokich niszach; halogeny.

Tył, równie nietuzinkowy. Przyznam szczerze, mnie bardzo skojarzył się z poprzednią generacją Hondy Civic. Jest więc dzielona tylna szyba, lotka i spoiler no i oczywiście lampy osadzone na jego końcach. Wszystko to jednak w co najmniej strawnym anturażu.

Wnętrze? Dopracowane choć...
Po aucie, w którym rozstaw osi mierzy 2670 mm spodziewałem się nieco więcej przestrzeni. Oczywiście, z przodu nie ma problemu. Kierowca i pasażer zostali przez konstruktorów dopieszczeni.  Wygodne fotele, z niezłym trzymaniem bocznym dają prawdziwy komfort podróżowania. Zaskoczył mnie jednak mały zakres regulacji fotela przód – tył. Z tyłu przestrzeni na kolana czy stopy nie brakuje, ale tylna kanapa została osadzona znacznie wyżej niż przednie fotele. Jeżeli dodamy do tego schodzącą dość ostro linię dachu, co wyżsi pasażerowie będą musieli pochylić głowy. Poza tym, dość irytujący jest kąt pochylenia oparcia kanapy. Mnie, siedziało się tam po prostu; niewygodnie.

Sama aranżacja wnętrza, bardzo ciekawa. Deska jest czytelna i po prostu ładna. Kierownica, oczywiście wielofunkcyjna, sprawia bardzo porządne wrażenie. Gruby wieniec nieźle leży w dłoniach. Ciekawie prezentuje się też jej wykończenie lakierem fortepianowym. Panel środkowy to spory, czytelny wyświetlacz, a pod nim sterowanie systemem klimatyzacji. Sterownie niektórymi funkcjami odbywa się na ekranie lub via gładzik obok lewarka skrzyni biegów, gdzie umieszczono też sterowanie zmianą rodzaju napędu. Zaskoczenie? A owszem było. Obok doskonałego systemu audio, brak.. nawigacji! Wnętrze wykończono starannie, jakościowo eksterier jest lepiej niż niezły.

Pod maską jeden z dwóch
Do napędu auta służy jeden z dwóch motorów: 2,2 diesel o mocy 150 KM i 1,5-litrowa wsparta turbiną jednostka benzynowa o mocy 163 KM. I ten właśnie popychał do przodu testowego Eclipse Crossa. Swoje 163 KM jednostka osiąga przy 5500 obrotach, a maksymalny moment w zakresie 1800 – 4500 obrotów. Efekt? Około 200 km/h i 9,3 sekundy do pierwszej setki. Szału nie ma, ale i powodów do narzekań; też. Testowe auto dysponowało napędem na przednią oś. System pracował pod kontrolą skrzyni bezstopniowej CVT, ale i tu niespodzianka, z symulacją 8 przełożeń. Muszę przyznać, że ile nie jestem fanem tych skrzyń, tu system działa naprawdę sprawnie.

Producent podaje, że auto z motorem 1,5 T i skrzynią CVT konsumuje średnio 8 litrów w mieście, 6 w trasie i 6,7 średnio. Tyle teorii. W praktyce, w miecie trudno jest zejść poniżej 9 litrów. W trasie auto średnio zasysało około 7 litrów, a średnio w naszym teście Eclipse Cross pobierał z 63-litrowego zbiornika 7,7 litra. Czy jesteśmy zaskoczeni? Otóż… nie. Po prostu SUV-y, a szczególnie o takich gabarytach tak mają i już.

Zawieszenie, dość standardowe
Z przodu kolumna Mcphersona, z tyłu multilink. Efekt? Eclipse Cross jest zaskakująco komfortowy. SUV ze sportowymi aspiracjami kojarzy nam się zazwyczaj z komfortem wozu drabiniastego. Tymczasem, Eclipse w miarę delikatnie zbiera wszelkie nierówności. Jest jednak na tyle sztywny, że ten wysoki pojazd z równie wysoko umieszczonym środkiem ciężkości nie słania się na boki się nawet w ostrych zakrętach. Spora w tym zasługa układu kierowniczego. Trudno na niego narzekać. Jest bezpośredni i wystarczająco szybko przekazuje polecenia kierowcy na skrętną oś. W efekcie, samochodem jedzie się naprawdę (jak na SUV-a oczywiście) komfortowo.

Eclipse Cross to model niezwykle ważny dla firmy. Jest uzupełnieniem gamy pojazdów. Pozycjonowany pomiędzy ASX (w bliskiej przyszłości, nowy ASX ma być mniejszy od obecnego) a Outlanderem ma być jedną z lokomotyw sprzedaży. Czy będzie? Czas pokaże…
Paweł Pusz

Zalety:
- wygląd
- ładne wnętrze
- gabaryty
- prowadzenie

Wady:
- zużycie paliwa
- cena
- brak nawigacji

Podstawowe parametry techniczne Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4405/1805/1685/2670 mm
Silnik: benzynowy wspomagany turbiną
Pojemność: 1499 cm3
Moc maksymalna: 163 KM/5500 obrotów
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm od 1800 – 4500 obrotów
Napęd: na przód
Skrzynia: bezstopniowa, CVT z symulowanymi 8 przełożeniami
Osiągi (0-100 km/h): 9,3 sek
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 8,0/6,0/6,7 l
Pojemność zbiornika paliwa: 63 l
Pojemność bagażnika: 341l l
Cena: od 93 900 tys. złotych
Cena wersji prezentowanej: od 125 990 zł 


Tagi:
Mitsubishi Eclipse Cross 1, 5 Turbo Intense Plus 163 KM AWD CVTi, test Mitsubishi Eclipse Cross 1, 5 Turbo Intense Plus, Mitsubishi Eclipse Cross, test Mitsubishi Eclipse Cross, Eclipse Cross, Mitsubishi Eclipse Cross 1, 5 Turbo Intense Plus

Zobacz podobne artykuły:

Volvo V60 D4 2,0 Inscription 190 KM – Kochajmy diesle, tak szybko odchodzą…
kalendarz 23/02 2019

Volvo V60 D4 2,0 Inscription 190 KM – Kochajmy diesle, tak szybko odchodzą…

Testy / Testy

2019.02.23

V60 debiutował w 2010 roku na paryskim salonie samochodowym. W 2013 roku pojazd przeszedł lifting. A na początku zeszłego roku poznaliśmy II generację kombi ze Szwecji rodem.
Ford Mondeo 2,0 Hybrid Titanium – Inny pomysł na rodzinną limuzynę
kalendarz 22/02 2019

Ford Mondeo 2,0 Hybrid Titanium – Inny pomysł na rodzinną limuzynę

Testy / Testy

2019.02.22

Nie masz hybrydy, nie ma cię na rynku. To obecnie moda, ale nie tylko. Hybryda to - przeliczeniowo, oszczędność dla producenta w „wydalaniu” CO2. Tak, wiem że to bzdura, ale…
Nissan Leaf II Tekna – Na bateryjce
kalendarz 22/02 2019

Nissan Leaf II Tekna – Na bateryjce

Testy / Testy

2019.02.22

Czy taka jest przyszłości motoryzacji? Nie wiem. Ale wszystkie znaki na ziemi i niebie wykazują, że nie jest to wykluczone.
Najnowsze artykuły:
Elektryczna Toyota C-HR

Elektryczna Toyota C-HR

Wiadomości / News

2019.04.19

Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne.
Ponad promil i 127 km/h na liczniku

Ponad promil i 127 km/h na liczniku

Wiadomości / News

2019.04.19

Z prędkością 127 km/h w terenie zabudowanym jechał 54-letni kierowca Toyoty.
 Ford Mustang - najlepiej sprzedające się sportowe coupe na świecie

Ford Mustang - najlepiej sprzedające się sportowe coupe na świecie

Wiadomości / News

2019.04.19

Ford świętuje 55. rocznicę wprowadzenia do produkcji Mustanga.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.