Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mitsubishi ASX 2,0 150 KM CVT – Rozsądny wybór
kalendarz 07/01 2020

Mitsubishi ASX 2,0 150 KM CVT – Rozsądny wybór

Testy / Testy / Mitsubishi

Kiedy Mitsubishi ogłaszało, że kończy produkcje wszystkich modeli za wyjątkiem SUV-ów i crossoverów, jakoś nie bardzo w to wierzyłem. Koniec legendarnego Lancera? Bez sensu! A jednak. Jedynym nie-SUVem w ofercie pozostał Space Star a wolumenowym modelem – ASX, czyli kompaktowy crossover. 

Historia tego modelu nie jest ani burzliwa, ani długa. Pierwszego ASX-a poznaliśmy w 2010 roku. I.. znamy go do tej pory. Bo Japończycy nie zdecydowali się na wprowadzenie kolejnej generacji pojazdu. Za to z lubością go „poprawiają”. Właśnie testowaliśmy auto, po kolejnym liftingu, albowiem w 2019 roku auto poddano temu zabiegowi raz trzeci. Tym razem jednak, zmiany nie były tylko kosmetyczne. Autem pobawili się styliści, ale także inżynierowie. Innymi słowy, poprawiono wygląd pojazdu, ale też technikę. Modernizacja była głęboka. I, moim zdanie, udana…

Może się podobać
To, co rzuca się w oczy to „uszyty” od nowa przód. Zmieniony wygląd, to zasługa przemodelowanego zderzaka, maski zachodzącej na nadkola i nowej stylistyki reflektorów. Istotnej „obróbce” poddano atrapę chłodnicy. Jest teraz większa, bardziej wyrazista. Lepiej podkreśla offroadowy styl. Z tyłu, zakres zmian zdecydowanie mniejszy. Tu styliści nie dostali za wiele do roboty. Dlatego, nowe są tylko LED-owe lampy.

Zmiany na plus
Wnętrze, nie było dotąd jego mocną stroną japońskiego crossovera. Wprawdzie było tam wszystko, co trzeba, a i z ergonomią problemów nie było. Za to wygląd i jakość materiałów odstawały od tego, do czego w Europie jesteśmy przyzwyczajeni. I tu spora zamiana. Po pierwsze, nowy system multimedialny z 8-calowym, dotykowym ekranem. Ekran wkomponowano całkiem zgrabnie a sam system jest dość prosty do ogarnięcia. Ekran zaś, odpowiednio czuły na dotyk. Po drugie, materiały wykończeniowe. Te, które zastosowano w poliftowym modelu prezentują się znacznie lepiej. Są wprawdzie twarde, za to i ładniejsze i przyjemniejsze w dotyku. Dzięki temu Mitsubishi ASX wreszcie nie sprawia samochodu budżetowego.

O komforcie słów kilka
Tym razem, ograniczę się jednak do tylnej kanapy. Bo jak wiadomo z przodu, jeśli tylko fotele są wygodne (a są), zawsze jest lepiej niż z tyłu. Lepiej, i wygodnie. Ale, inżynierowie z Mitsubishi wysłuchali chyba utyskiwań pasażerów z kanapy i trochę nad nią popracowali. Efekt, to więcej miejsca i przestrzeni. Dzięki nieco innemu wyprofilowaniu siedziska i podparcia udało się nawet uzyskać miejsce na nogi. Jest lepiej, choć do ideału troszkę jeszcze brakuje.  Nie ma powodu do narzekań na kufer. Wprawdzie, rekordu nie ma, ale 406 l – wystarczy...

Co pod maską?
2-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM. Zastąpił on jednostkę 1.6 o mocy 115 KM, która nie najlepiej radziła sobie ze sporym i ciężkim pojazdem. Była mało dynamiczna i paliwożerna. Dwulitrówka to obecnie jedyny silnik w ofercie. Nominalną moc zyskuje przy 6000 obrotów a maksymalny moment obrotowy – 195 Nm od 4200 obrotów. Dzięki nowej jednostce pojazd rozpędza się do pierwszych (i ostatnich, albowiem prędkość maksymalna wynosi 190 km/h), a pierwsza  100 km/h osiąga w około 11,5 s. W osiąganiu niezłego w sumie wyniku nie przeszkadza nawet bezstopniowa przekładnia.

Praca wariatora nie jest tak nieprzyjemna jak na przykład w autach Toyoty. Wzorem Hondy, inżynierowie z Mitsubishi sztucznie wygenerowali w bezstopniowej skrzyni coś na kształt… kolejnych przełożeń. I to działa. Jadących nie ogłusza już opętańcze wycie silnika przy wyższych obrotach czy gwałtowniejszym wyprzedaniu. I właśnie cicha praca w całym zakresie prędkości obrotowych jest jednym z atutów zmodernizowanego ASX-a. 

Warto zauważyć, że dwulitrowy motor cale nie musi być paliwożerny. W trakcie testu średnie spalanie układało się na poziomie 8,4 litra. W trasie, można jednak zejść do około 7,4 litra. Za to w mieście, nijak poniżej 11 litrów na każde 100 km nam się nie udało. Warto dodać, ze nasze dane nie odbiegły zasadniczo od fabrycznych. Według katalogu, Mitsubishi ASX pobiera 10,5 litra w cyklu miejskim, 6,7 w trasie i 7,9 średnio. 

Lifting był też okazją do dopracowania zawieszenie. Jest to kolejny elementem, który pracuje znacznie lepiej, niż u poprzednika. Tłumienie nierówności jest teraz zdecydowanie sprawniejsze. Nie kończy się przesadnymi wstrząsami in przechyłami. Nawet na wyjątkowo nierównej drodze ASX zachowuje się stabilnie. Stabilności i precyzji nie brakuje w trakcie szybkiego pokonywania zakrętów. ASX nieźle wpisuje się w każdy łuk. Nadwozie nie ma tendencji do przechyłów. W prowadzeniu na pewno pomaga też nowy, bardziej precyzyjny układ kierowniczy.

ASX po liftingu ma bardziej wyrazistą stylistykę, a dzięki nowemu, mocniejszemu silnikowi daje lepsze osiągi. Także konsumpcja paliwa jest na akceptowalnym poziomie. Samochód nie daje powodów do utyskiwań na prowadzenie czy komfort podróżowania. Jest naprawdę udaną konstrukcją. 
Paweł Pusz

Zalety:
- wygląd
- układ jezdny

Wady:
- brak diesla
- cena wersji CVT 4X4

Podstawowe dane techniczne Mitsubishi ASX 2,0 150 KM CVT:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4365/1770/1640/2670 mm
Silnik: benzynowy, wsparty turbiną
Moc maksymalna: 150 KM przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm w zakresie 4200 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: bezstopniowa CVT
Osiągi (0-100 km/h): 11,7 s
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Deklarowane zużycie paliwa: 10,6/6,7/7,9 l
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Pojemność bagażnika: 406 l
Cena: od 75 490 zł (wersja 4x2 Inform)
Cena wersji testowanej: od 97 990 zł


Tagi:
Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM CVT, opinie Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM CVT, test Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM CVT, test Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM, test Mitsubishi ASX, opinie Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM, opinie Mitsubishi ASX, Mitsubishi ASX

Zobacz podobne artykuły:

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku
kalendarz 29/05 2020

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku

Testy / Testy

2020.05.29

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku
Mercedes Benz GLC 200 4Matic (X253) 197 KM DCT8 Mild Hybrid – Kierunek przyszłości?
kalendarz 28/05 2020

Mercedes Benz GLC 200 4Matic (X253) 197 KM DCT8 Mild Hybrid – Kierunek przyszłości?

Testy / Testy

2020.05.28

Mercedes GLC, czyli kompaktowy SUV zastąpił w 2015 roku model GLK. Pojazd jest bliskim kuzynem Mercedesa Klasy C. Wbrew pozorom, kompaktowy SUV ma z Klasą C wiele wspólnego. Pod względem stylistycznym, ale też konstrukcyjnie....
Ford Focus Kombi Titanium 1,5 EcoBoost 182 KM MT6 – Rodzinne rozwiązanie 
kalendarz 27/05 2020

Ford Focus Kombi Titanium 1,5 EcoBoost 182 KM MT6 – Rodzinne rozwiązanie 

Testy / Testy

2020.05.27

Jak ten czas leci. Zdaje mi się, że nie tak dawno ekscytowałem się I generacją Forda Focusa. Aż tu nagle wtem następca Escorta skończył 22 lata.
Najnowsze artykuły:
 Branża motoryzacyjna nie wyprodukowała ok. 2 mln aut

Branża motoryzacyjna nie wyprodukowała ok. 2 mln aut

Wiadomości / Gorące tematy

2020.06.01

Producenci aut i części mogą odczuwać skutki kryzysu przez kilka lat.
Ford Focus Speedster – Co można zrobić z Focusem?

Ford Focus Speedster – Co można zrobić z Focusem?

Moto fanatyk / Tuning

2020.05.31

Nie jest to dzieło stylistów Forda ani żadnej znanej firmy tuningowej, ale…
Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem

Abarth Rally Cup – przed nowym sezonem

Wiadomości / Moto sport

2020.05.31

W ubiegłym roku na drugim miejscu uplasował się Dariusz Poloński za kierownicą Abarth 124 rally.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.