Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mistrzowie w Audi na śniegu i lodzie
kalendarz 25/01 2019

Mistrzowie w Audi na śniegu i lodzie

Wydarzenia / Audi

W widowisku w Austrii podczas imprezy GP Ice Race w Zell am See można było zobaczyć Daniela Abt i René Rasta oraz Waltera Röhrl’a.

W temperaturach znacznie poniżej zera, dwóch kierowców Audi - mistrz klasyfikacji zespołowej Formuły E Daniel Abt oraz mistrz serii wyścigów DTM René Rast, dało pokaz umiejętności na śniegu i na lodzie. W pokazie organizowanym przez Audi Sport wzięła również udział legenda rajdów Walter Röhrl oraz gwiazda freestylowego narciarstwa Benedikt Mayr.

Podczas pierwszej po długiej przerwie edycji odrodzonego lodowego wyścigu w Zell am See, trio sportowych kierowców Audi swoimi występami bawiło zgromadzoną publiczność. Za sterami Audi e-tron FE04, w którym Audi Sport ABT Schaeffler zdobył mistrzostwo sezonu 2017/2018 serii wyścigów Formuła E zasiadł Daniel Abt. Audi RS 5 DTM poprowadził René Rast, a w historycznym Audi Sport quattro pojechał Rajdowy Mistrz Świata Walter Röhrl.

„To był przemiły weekend, z fantastyczną atmosferą i wspaniałą publicznością” – powiedział Daniel Abt. „Po raz pierwszy miałem okazję poprowadzić bolid Formuły E na lodzie. Niesamowite przeżycie! Zabawa była przednia – zwłaszcza gdy mogłeś zobaczyć miny kibiców w momencie wchodzenia w zakręt i driftu wprost na nich. Mam nadzieję, że również w przyszłym roku będę miał okazję udziału w tym wspaniałym wydarzeniu.”

Daniel Abt spróbował również swych sił w konkurencji sprawnościowej, w której samochód ciągnął narciarza. Od ostatniego weekendu zawodnik narciarskiego freestyle’u Benedikt Mayr jest pierwszym w historii człowiekiem ciągniętym po śnieżnym torze za bolidem Formuły E. „Świetna zabawa! Teraz z pewnością odwiedzę jakiś wyścig Formuły E” – powiedział później Mayr.

Mistrz serii DTM René Rast miał o wiele trudniej. Podczas gdy opony Audi e-tron FE04 wyposażone zostały w długie kolce rajdowe, on ze względu na to, że samochody DTM mają dość wąskie nadkola, musiał wystąpić z oponami o kolcach znacznie krótszych. „Przy krótkich kolcach, z silnikiem o mocy 500 KM i z napędem na tylną oś, miałem nieco problemów z trakcją” – śmieje się Rast. „Pomimo tego, prowadzenie samochodu DTM na śniegu i na lodzie to było bardzo ciekawe doświadczenie.” /oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi Sport, GP Ice Race w Zell am See, Daniel Abt, René Rast, Walter Röhrl, Benedikt Mayr, Audi Audi e-tron FE04, Audi RS 5 DTM

Zobacz podobne artykuły:

Izera – oto polski samochód elektryczny
kalendarz 30/07 2020

Izera – oto polski samochód elektryczny

Wiadomości / Wydarzenia

2020.07.30

Były szumne zapowiedzi, wielkie plany od 2016 r. Mamy rok 2020 i jest… prototyp. Spółka ElectroMobility Poland zaprezentowała dwa pojazdy pokazowe.
Polskie elektryczne auto dostawcze
kalendarz 28/07 2020

Polskie elektryczne auto dostawcze

Wiadomości / Wydarzenia

2020.07.28

Firma Melex zaprezentowała modułowy elektryczny pojazd użytkowy przeznaczony do transportu w obszarach miejskich i przemysłowych.
Audi Football Summit: FC Bayern Monachium kontra Olympique Marsylia
kalendarz 23/07 2020

Audi Football Summit: FC Bayern Monachium kontra Olympique Marsylia

Wiadomości / News

2020.07.23

Towarzyski mecz będzie próbą generalną przed ponownym startem Ligi Mistrzów.
Najnowsze artykuły:
Kradzionym autem na podwójnym gazie

Kradzionym autem na podwójnym gazie

Wiadomości / News

2020.08.08

Kielecki sąd zdecyduje wkrótce o losie 43- latka, który został we wtorek zatrzymany przez policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego kieleckiej komendy miejskiej.
 Lexus RC F - 1200 KM i karbonowo-kevlarowe nadwozie

Lexus RC F - 1200 KM i karbonowo-kevlarowe nadwozie

Wiadomości / Ciekawostki

2020.08.07

Tak ekstremalnego Lexusa jeszcze nie było.
Elektryczna przyszłość assistance

Elektryczna przyszłość assistance

Warsztat / Technika

2020.08.07

Rynek elektromobilności w Polsce dzieli wciąż duży dystans do innych państw europejskich, ale branża rozwija się bardzo dynamicznie.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.