
Mini John Cooper Works - Na lodzie i śniegu
Hot hatch prezentuje swoje możliwości w zimowej scenerii.
Mini John Cooper Works występuje w wersji z napędem elektrycznym, ale i - na szczęście - również z silnikiem spalinowym. Najnowsza odmiana modelu wyróżnia się nowymi elementami wyposażenia i wykończeniem w kolorach czarnym i Red Chill. Taka kolorystyka kontrastuje szczególnie na tle śnieżnobiałego krajobrazu.
Sportowy charakter auta podkreślają aerodynamiczne dodatki, jak lotki na przednim i tylnym zderzaku oraz na progach a także spoiler dachowy i tylny dyfuzor. Kształt i projekt elementów kierujących powietrze zostały opracowane specjalnie dla topowej wersji Mini. Indywidualny charakter Mini JCW nadają również asymetryczne pasy w kolorze Chili Red na masce, bokach i z tyłu nadwozia.
Na czarnej atrapie chłodnicy czerwony pasek holowniczy z czarnym logo JCW może stanowić dekoracyjne oznaczenie. Sam projekt ma swoje korzenie w rajdach samochodowych. Czarno-czerwone pokrywy lusterek zewnętrznych JCW z wzorem w kratkę nawiązuje do historii motorsportu. Całości dopełniają 17-calowe koła zimowe JCW Star Spoke.
Do wyboru nabywcy mają 11 kolorów karoserii, które można opcjonalnie połączyć z kontrastującym dachem i nakładkami na lusterka w kolorach Chili Red oraz Jet Black. Jako dodatkowy kolor lakieru w wersji JCW Cabrio oferowany jest odcień szarej miedzi. Składany dach jest dostępny w kolorze czarnym lub z wzorem Union Jack w odcieniach szarości. W 18 sekund chowa się również podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Ponadto można go otworzyć do 40 cm przy dowolnej prędkości tak jak przesuwny dach.
Samochód w najmocniejszej wersji zachował ten sam silnik co dotychczas, czyli dwulitrową jednostkę 4-cylindrową TwinPower Turbo o mocy 231 KM. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni automatycznej. Maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm i wzrósł o 60 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sek. zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Mini nie ujawnia szczegółów na temat układu jezdnego, ale podkreśla „gokartową naturę w wymagających warunkach drogowych”, przy zachowaniu bezpieczeństwa.
Przypomnijmy, że historia motorsportu Mini JCW sięga lat 60. XX w. W styczniu 1964 r. klasyczne Mini zademonstrowało swoje zimowe możliwości na Col de Turini w lodowych zakrętach francuskich Alp Nadmorskich podczas Rajdu Monte Carlo. Wraz ze zwycięstwem, które nastąpiło później, Paddy Hopkirk uczynił z tego modelu legendę sportów motorowych. Timo Mäkinen i Rauno Aaltonen powtórzyli ten sukces w 1965 i w 1967 r.
Dodajmy, że w tym roku prototyp zbudowany na bazie nowego Mini JCW zwyciężył w swojej klasie podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring./ns/
Foto: Mini
Zobacz podobne artykuły:
Renault Megane GrandCoupe – Powrót diesla
Prezentacje / Nowości
2025.03.06
Elektryczne Mini Cabrio nie pojawi się
Wiadomości / News
2024.12.31
Kajetanowicz na mecie Rajdu Safari
Wiadomości / Moto sport
2025.03.24
Lexus Surf LX Concept - Jedyny taki dla surferów
Prezentacje / Concept Cars
2025.03.22
Alfa Romeo – koniec z silnikami benzynowymi?
Wiadomości / News
2025.03.21