Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
MINI Cooper - Gdy lubisz prowadzić...
kalendarz 24/03 2016

MINI Cooper - Gdy lubisz prowadzić...

Testy / Mini / slider

Szukasz auta z klasą? Nietuzinkowego? Mamy dla Ciebie propozycję, która spowoduje że każdy kilometr będzie stanowił dla Ciebie radość z jazdy.

Jakie jest MINI? Każdy wie, to miejskie autko na którego widok po prostu uśmiechasz się. To takie gadżeciarskie autko, w którym możesz się poczuć jak za kierownicą gokartu. Wszystko dzięki świetnym właściwościom jezdnych.

MINI na nudę

Gdybyśmy przyjrzeli się naszemu autu, to w porównaniu do innych wersji dostrzeżemy, że wyróżnia się pakietem John Cooper Works Exterieur (wymaga dopłaty 12 352 zł). Efekt rzuca na kolana. Zielona barwa lakieru ładnie komponuje się z dwoma czarnymi pasami, pokaźnym grillem, sportowym zderzakiem, czy 18-calowymi felgami. foto 2Bez dwóch zdań nie sposób jest przejść obojętnie wobec tego auta. Także wnętrze tradycyjnie oferuje smaczki. Najbardziej charakterystycznym jej elementem jest podświetlana w różnych kolorach obręcz. Poza tym znajdziemy kilka efektywnych przycisków. Nasz wzrok przykują również dysze nawiewów czy kierownica świetnie leżąca w dłoniach. Dużym plusem jest również bardzo dobry system multimedialny. To akurat dziwić nas nie powinno, bowiem pochodzi od BMW. Zasiadając we wnętrzu MINI docenimy przednie siedzenia, które bardzo dobrze podtrzymują ciało podczas pokonywania zakrętów. Dysponują one regulacją długości siedzisk. I w zasadzie na tyle nam wystarczy, bo jeżeli myślicie, że na tylnej kanapie można wygodnie podróżować to jesteście w błędzie. Wszystko za sprawą zbyt małej ilości miejsca na nogi. Auto to przecież zostało pomyślane jako samochód dla dwóch osób. Zresztą, nawet i one nie za bardzo mogą liczyć, że np. wyjeżdżając na urlop zabiorą ze sobą mnóstwo bagażu. Wszystko za sprawą bagażnika, którego pojemność liczy sobie zaledwie 211 litrów. Zakupy przewieziemy, ale nic więcej. Maksymalnie uzyskamy 711 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

Małe zaskoczenie

Ciekawi was, co znajduje się pod maską? Sądząc po tym jak auto prezentuje się można pomyśleć, że dysponuje mocnym silnikiem. Nic bardziej mylnego. Tymczasem pracuję tam jednostka trzycylindrowa turbodoładowana o pojemności 1,5 litra, która dysponuje mocą 136 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 220 Nm dostępny jest od 1250 obr./min. Moc dostarczana jest na przednią oś, zaś z silnikiem współpracuje sześciobiegowy automat. Setkę osiągniemy już po 7,8 sekundy i uda nam się rozpędzić MINI do prędkości 210 km/h. W warunkach miejskich auto zużywa 8 litrów paliwa na każde 100 km. foto 3

Jedną z zalet MINI jest jego układ jezdny. Auto prowadzi się jak gokart, choć zwolennicy luksusu na pewno nie będą usatysfakcjonowani. Zawieszenie jest twarde do tego stopnia, że czujemy każdą dziurę w jezdni. Oczywiście komfort możemy poprawić wybierając mniejsze felgi, ale wówczas stracimy na designie. Największą frajdę za to będziemy mieć podczas pokonywania zakrętów. Auto prowadzi się jak po sznurku, jest neutralne.

Dla kogo przewidziane zostało w ogóle MINI? To proste, dla osób chcących wyróżniać się na drodze którzy cenią walory jezdne samochodu i radość z jazdy. Dodatkowo auto wygląda nieszablonowo, przykuwając wzrok przechodniów oraz innych użytkowników dróg.

Paweł Pusz

Zalety auta:

-oryginalny design

-nietuzinkowość

-radość z jazdy

-dobra relacja pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa

Wady auta:

-twarde zawieszenie

-skromny bagażnik

-mało miejsca na tylnej kanapie

-wysoka cena auta testowego

Podstawowe parametry techniczne MINI Cooper:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 3821 / 1727 / 1414 mm

Silnik: benzynowy z turbosprężarką

Pojemność: 1499 cm3

Moc maksymalna: 136 KM przy 4500-6000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 220 (230) Nm przy 1250-4000 obr./min

Napęd: przedni

Osiągi (0-100 km/h): 7,8 s

Prędkość maksymalna: 210 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,7/3,8/4,5 l *

Pojemność bagażnika: 211/711 l

Pojemność zbiornika paliwa: 40 l

Cena auta: od 69 900 zł (MINI One)

Cena wersji prezentowanej: od 85 300 zł

Cena auta testowanego: 141 088 zł

[gallery ids="56780,56781,56782,56783,56784,56785,56786,56787,56788,56789,56790,56791,56792,56793,56794,56795,56796,56797,56798,56799,56800,56801,56802,56803,56804,56805,56806"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
 Mini Clubman – pożegnanie
kalendarz 05/02 2024

Mini Clubman – pożegnanie

Wiadomości / News

2024.02.05

Clubman zostanie zastąpiony przez modele Aceman i Countryman.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?