Mercedes G 500 4x4 trafi do produkcji seryjnej
Wiadomości / News / Mercedes
Zainteresowanie jakie wywołał ten model spowodowało, że pokazowy Mercedes G 500 4x42 trafi na linie produkcyjne.
Przypomnijmy, że jest to kolejny ekstremalny wariant Klasy G. Samochód został wyposażony w napęd wszystkich kół z osiami portalowymi oraz w nowy, 4.0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 422 KM. Jednocześnie do sprzedaży wchodzą zmodernizowane odmiany pozostałych wersji Klasy G: G 350 d, G 500, AMG G 63 oraz AMG G 65.
Dotychczas najbardziej wyjątkową Klasy G był pikap AMG G 63 6x6. Najnowsza propozycja mimo nietypowego podwozia i znacznie większej wydajności, nie potrzebowała żadnych wzmocnień - są takie same jak w standardowych odmianach "Gelendy". Z Mercedesa-AMG G 63 6x6 pochodzi odpowiednio przystosowany napęd na wszystkie koła z osiami portalowymi. Kabina G 500 4x42 zapewnia komfort podobny do luksusowych limuzyn.
Nowy silnik 4.0 V8 biturbo spokrewniony jest z jednostką AMG GT, montowaną w Mercedesie-AMG GT oraz C 63. Wydajna jednostka zapewnia moc 422 KM oraz 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spełnia wymagania normy Euro 6, w tym restrykcyjny limit emisji cząstek stałych obowiązujący od 2016 r.
Nowością w tym modelu jest także podwozie z podwójnymi kolumnami i regulowaną siłą tłumienia. Dla tego auta teren zaczyna się tam, gdzie inne pojazdy terenowe muszą często skapitulować. Jednak jak zapewnia producent, G 500 4x42 wyróżnia się pewnym prowadzeniem także na asfalcie. Zapewnia to znacznie szerszy w porównaniu ze standardowym modelem rozstaw kół (+299 mm), duże, 22-calowe obręcze z ogumieniem 325/55 R 22 oraz sportowy tryb zawieszenia.
Stały napęd na obie osie, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, trzy dyferencjały blokowane w ruchu i osie portale to elementy niespotykane w popularnych pojazdach terenowych. Te ostatnie są technologiczną wizytówką modelu - dzięki zastosowaniu mostów portalowych koła są tu mocowane znacznie poniżej dyferencjału, a nie na jego wysokości, jak w przypadku konwencjonalnych sztywnych osi. W rezultacie prześwit wzrósł do 450 mm, a głębokość brodzenia - czy raczej pływania - do 1000 mm.
Dodajmy, że zaprezentowana w 1979 r. Klasa G dała początek całej rodzinie SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Przez ponad 35 lat została sprzedana w ilości ponad 250 tys. sztuk. Jednocześnie swoją wysoką pozycję na rynku. Odświeżona Klasa G dysponuje obecnie nawet o 16 proc. wyższą mocą przy niższym zużyciu paliwa. Model G 500 otrzymał nowy benzynowy silnik V8, a wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Nowe zestrojenie zawieszenia w połączeniu z bardziej wrażliwymi ustawieniami systemu ESP pozwoliły zwiększyć stabilność prowadzenia, bezpieczeństwo i komfort jazdy. Równocześnie zmodyfikowano nadwozie i wnętrze Klasy G. Do sprzedaży trafiają także ekskluzywne modele AMG oraz EDITION 463.
Nowe warianty Klasy G można zamawiać już w salonach. Standardowe wersje pojawią się u dealerów we wrześniu, a G 500 4x42 - w grudniu br. Ceny odnowionej Klasy G zaczynają się od 89 922,35 euro (G 350 d).
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Wizja Hondy
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.29
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26