Mercedes - To już 120 lat
120 lat temu imię 11-letniej dziewczynki stało się inspiracją dla nazwy pierwszej marki pojazdów luksusowych na świecie.
2 kwietnia 1900 r. firma Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowiła nazywać swoje samochody „Mercédès” – imieniem córki Emila Jellinka. Ten austriacki biznesmen, mieszkaniec Nicei, handlował automobilami Daimlera i zapisywał je do udziału w wyścigach. Pierwszy pojazd o melodyjnym hiszpańskim imieniu – Mercedes 35 PS – wywołał sensację podczas wyścigu w Nicei już w marcu 1901 r. – nie tylko z powodu bardzo zaawansowanej techniki, która pozwoliła wygrać mu kilka wyścigów, ale także z uwagi na bardzo elegancki wygląd. Mercedes 35 PS uchodzi za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki swojej postępowej konstrukcji stał się wzorcem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny francuskiego automobilklubu (Automobile Club of France), po wyścigowym tygodniu powiedział: „Weszliśmy w erę Mercedesa”.
Od tamtej pory chłodnice osobowych samochodów Daimlera zdobił zakrzywiony napis „Mercédès”. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy 23 czerwca 1902 r., a od 26 września 1902 r. była chroniona prawem. Niebawem nazwa marki została zmieniona na „Mercedes-Benz”, po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r.
Gorden Wagener, szef stylu w Grupie Daimler: „Nasza pogoń za perfekcyjnym urzeczywistnieniem luksusu i siły napędowej w postaci innowacji to część DNA naszej marki. Stanowi podstawę jej trwałego sukcesu. Nasz design potrafi zmienić atrakcyjnie »opakowaną« technologię i emocjonującą inscenizację w godne pożądania doświadczenie, jak obecnie ma to miejsce na przykład w przypadku nowego kompaktowego GLA lub progresywnego EQC”.
Do dziś Mercedes-Benz jest jedyną marką motoryzacyjną, która nosi imię kobiety. „Kobiety takie jak Mercédès Jellinek, czy Bertha Benz od samego początku kształtowały historię sukcesu Mercedes-Benz” – mówi Bettina Fetzer, szefowa marketingu Mercedes-Benz AG. „Dzięki naszej inicjatywie She's Mercedes, zapoczątkowanej w 2015 r., kontynuujemy tę tradycję wśród naszych licznych klientek na całym świecie. Przyszłość Mercedes-Benz w fascynujący sposób połączy zrównoważony rozwój z luksusem”.
Po ponad 100 latach, styliści koncernu stworzyli współczesną wizję modelu, nawiązującego do Mercedesa 35 PS. Vision Mercedes Simplex jest zarazem hołdem dla pierwszego pojazdu marki.
Norbert Szwarc
źródło: Daimler
Zobacz podobne artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
Fiat Panda 4x4 – 40 lat
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.07
Polskie premiery Mercedesa w Poznaniu
Wiadomości / News
2024.04.06
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16