Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Mercedes Klasa S – Luksus i bezpieczeństwo
kalendarz 01/09 2020

Mercedes Klasa S – Luksus i bezpieczeństwo

Mercedes / Nowości

W tym roku w salonach pojawi się siódma generacja flagowej limuzyny Mercedesa.

Samochód przechodził szczegółowe testy, podczas których specjaliści marki dokonywali oceny najnowszych rozwiązań, które znajdą się w nowym modelu. Należy do nich skrętna tylna oś z dużym kątem skrętu oraz rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak poduszka powietrzna dla podróżujących z tyłu. Ponadto w ramach nowej funkcji Pre-Safe Impulse Side, nadwozie może zostać uniesione tuż przed uderzeniem w bok – to zasługa aktywnego zawieszenia E-Active Body Control.

W przypadku poważnych zderzeń czołowych z oparcia przedniego fotela wyzwalana jest czołowa poduszka dla podróżujących z tyłu, poszerzając zakres systemu ochronnego dla pasażerów na zewnętrznych tylnych miejscach.

„Nowa Klasa S w pełni hołduje swojej innowacyjnej tradycji. Nowa generacja po raz kolejny wyznaczy tempo w branży motoryzacyjnej: Klasa S ma pionierskie innowacje w każdym obszarze, od bezpieczeństwa i komfortu aż po efektywność. Ich wspólnym motywem jest systematyczna cyfryzacja, zarówno pod względem rozwoju, jak i samego pojazdu. Inteligentne łączenie w sieć różnych systemów zapewnia naszym klientom wymierną wartość dodaną" – dr Uwe Ernstberger, szef grupy produktów Klasy S i Klasy C.

„Wraz z nową Klasą S z dumą prezentujemy pierwszą na świecie czołową poduszkę powietrzną dla pasażerów z tyłu, z innowacyjną, rurową strukturą. W rezultacie jej wyzwolenie następuje niezwykle delikatnie. Oczywiście pasażerowie powinni mieć zapięte pasy. Dzięki nowym, podświetlanym klamrom ich zapinanie jest teraz jeszcze bardziej intuicyjne” – dodaje dr Thomas W. Hellmuth, szef ds. nadwozia i bezpieczeństwa.

„Tylna oś skrętna sprawia, że Klasa S jest tak zwrotna jak samochód kompaktowy. Nawet w przypadku wersji z długim rozstawem osi średnica zawracania została ograniczona do poniżej 11 metrów. A dzięki aktywnemu asystentowi parkowania z kamerami 360° samochód może »wcisnąć się« w ciasne miejsca parkingowe, a jednocześnie rozpoznać, czy ktoś się po nich nie porusza. Opuszczając miejsce parkingowe, Klasa S uważnie obserwuje okoliczny ruch” – powiedział Jürgen Weissinger, główny inżynier Klasy S.

Jak podkreśla producent, dzięki skrętnej tylnej osi (opcja) Klasa S jest równie zwrotna jak samochód kompaktowy. Kąt skrętu kół tylnej osi wynosi do 10 stopni, co podczas jazdy po mieście zapewnia imponującą zwrotność i zwinność.

Nowa Klasa S ma zapewniać maksymalny poziom komfortu – zarówno z krótszym, jak i z dłuższym rozstawem osi. Styl wnętrza ma nawiązywać do projektów jachtów. Na uwagę zasługuje szeroka gama programów Energizing. Nowością będzie duży ekran w centralnym miejscu deski rozdzielczej, który posłuży do obsługi większości systemów auta.

Norbert Szwarc
Foto: Mercedes      


Tagi:
Mercedes, Mercedes Klasa S, nowa Klasa S

Zobacz podobne artykuły:

 Brabus 800 Mercedes-AMG GT 63 S - Najbardziej szalony sedan?
kalendarz 20/09 2020

Brabus 800 Mercedes-AMG GT 63 S - Najbardziej szalony sedan?

Moto fanatyk / Tuning

2020.09.20

Osiągi to coś więcej niż tylko sprint do setki, czy na 1/4 mili.
 BMW 128ti – Odpowiedź na Golfa GTI
kalendarz 19/09 2020

BMW 128ti – Odpowiedź na Golfa GTI

Prezentacje / Nowości

2020.09.19

Nowa wersja hatchbacka serii 1 w gamie marki znajdzie się poniżej topowego M135i xDrive.
Suzuki Swace, czyli Toyota Corolla Touring Sports z innym logo
kalendarz 16/09 2020

Suzuki Swace, czyli Toyota Corolla Touring Sports z innym logo

Prezentacje / Nowości

2020.09.16

Prosta metoda na opracowanie nowego modelu.
Najnowsze artykuły:
Wygrana Toyoty w Le Mans

Wygrana Toyoty w Le Mans

Wiadomości / Moto sport

2020.09.24

Toyota TS050 Hybrid wygrała po raz trzeci z rzędu legendarny wyścig Le Mans 24 Hours, a zespół Toyoty ma już pewny tytuł mistrzów świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC) w klasyfikacji drużynowej.
 Inwestycje infrastrukturalne w Warszawie

Inwestycje infrastrukturalne w Warszawie

Wiadomości / Gorące tematy

2020.09.24

Kiedy kolejne etapy obwodnicy?
 Zwycięzca 107. Tour de France z trofeum zaprojektowanym przez Skodę

Zwycięzca 107. Tour de France z trofeum zaprojektowanym przez Skodę

Wiadomości / News

2020.09.23

Tadej Pogacar został triumfatorem tegorocznego wyścigu Tour de France.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.