Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Mercedes Klasa S – Luksus i bezpieczeństwo
kalendarz 01/09 2020

Mercedes Klasa S – Luksus i bezpieczeństwo

Mercedes / Nowości

W tym roku w salonach pojawi się siódma generacja flagowej limuzyny Mercedesa.

Samochód przechodził szczegółowe testy, podczas których specjaliści marki dokonywali oceny najnowszych rozwiązań, które znajdą się w nowym modelu. Należy do nich skrętna tylna oś z dużym kątem skrętu oraz rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak poduszka powietrzna dla podróżujących z tyłu. Ponadto w ramach nowej funkcji Pre-Safe Impulse Side, nadwozie może zostać uniesione tuż przed uderzeniem w bok – to zasługa aktywnego zawieszenia E-Active Body Control.

W przypadku poważnych zderzeń czołowych z oparcia przedniego fotela wyzwalana jest czołowa poduszka dla podróżujących z tyłu, poszerzając zakres systemu ochronnego dla pasażerów na zewnętrznych tylnych miejscach.

„Nowa Klasa S w pełni hołduje swojej innowacyjnej tradycji. Nowa generacja po raz kolejny wyznaczy tempo w branży motoryzacyjnej: Klasa S ma pionierskie innowacje w każdym obszarze, od bezpieczeństwa i komfortu aż po efektywność. Ich wspólnym motywem jest systematyczna cyfryzacja, zarówno pod względem rozwoju, jak i samego pojazdu. Inteligentne łączenie w sieć różnych systemów zapewnia naszym klientom wymierną wartość dodaną" – dr Uwe Ernstberger, szef grupy produktów Klasy S i Klasy C.

„Wraz z nową Klasą S z dumą prezentujemy pierwszą na świecie czołową poduszkę powietrzną dla pasażerów z tyłu, z innowacyjną, rurową strukturą. W rezultacie jej wyzwolenie następuje niezwykle delikatnie. Oczywiście pasażerowie powinni mieć zapięte pasy. Dzięki nowym, podświetlanym klamrom ich zapinanie jest teraz jeszcze bardziej intuicyjne” – dodaje dr Thomas W. Hellmuth, szef ds. nadwozia i bezpieczeństwa.

„Tylna oś skrętna sprawia, że Klasa S jest tak zwrotna jak samochód kompaktowy. Nawet w przypadku wersji z długim rozstawem osi średnica zawracania została ograniczona do poniżej 11 metrów. A dzięki aktywnemu asystentowi parkowania z kamerami 360° samochód może »wcisnąć się« w ciasne miejsca parkingowe, a jednocześnie rozpoznać, czy ktoś się po nich nie porusza. Opuszczając miejsce parkingowe, Klasa S uważnie obserwuje okoliczny ruch” – powiedział Jürgen Weissinger, główny inżynier Klasy S.

Jak podkreśla producent, dzięki skrętnej tylnej osi (opcja) Klasa S jest równie zwrotna jak samochód kompaktowy. Kąt skrętu kół tylnej osi wynosi do 10 stopni, co podczas jazdy po mieście zapewnia imponującą zwrotność i zwinność.

Nowa Klasa S ma zapewniać maksymalny poziom komfortu – zarówno z krótszym, jak i z dłuższym rozstawem osi. Styl wnętrza ma nawiązywać do projektów jachtów. Na uwagę zasługuje szeroka gama programów Energizing. Nowością będzie duży ekran w centralnym miejscu deski rozdzielczej, który posłuży do obsługi większości systemów auta.

Norbert Szwarc
Foto: Mercedes      


Tagi:
Mercedes, Mercedes Klasa S, nowa Klasa S

Zobacz podobne artykuły:

 Skoda Fabia IV – Bez rewolucji, ale …
kalendarz 05/05 2021

Skoda Fabia IV – Bez rewolucji, ale …

Prezentacje / Nowości

2021.05.05

Czwarta generacja Fabii jest nowoczesna, dobrze wyposażona i co równie ważne, większa od poprzedniczki.
50. urodziny Mercedesa SL serii R 107
kalendarz 01/05 2021

50. urodziny Mercedesa SL serii R 107

Wiadomości / Ciekawostki

2021.05.01

W ciągu 18 lat produkcji powstało ponad 237 000 egzemplarzy. Otwarty SL był „bazą” do budowy luksusowych coupé SLC serii C 107.
Toyota GR010 Hybrid – Hiperbolid
kalendarz 01/05 2021

Toyota GR010 Hybrid – Hiperbolid

Prezentacje / Nowości

2021.05.01

Belgijski tor Spa-Francorchamps będzie miejscem debiutu hiperauta GR010 Hybrid.
Najnowsze artykuły:
Citroën C3 - milion sztuk

Citroën C3 - milion sztuk

Wiadomości / News

2021.05.11

Trzecia generacja modelu C3 przekroczyła liczbę miliona egzemplarzy sprzedanych od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2016 r.
Nowe etykiety na opony

Nowe etykiety na opony

Warsztat / Porady

2021.05.11

Co się zmieniło i jak wpłynie na kierowców?
Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?

Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?

Testy / Testy

2021.05.11

Suzuki Swift dobiega właśnie czterdziestki. Pierwsze Swifty trafiły na rynek w 1983 roku. Obecna generacja, szósta z kolei jest z nami od 2017 roku.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.