Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes-AMG GT Black Series najszybszym seryjnym autem na Nürburgringu
kalendarz 22/11 2020

Mercedes-AMG GT Black Series najszybszym seryjnym autem na Nürburgringu

Ciekawostki / Mercedes

Kierowca GT3 Maro Engel za kierownicą uzyskał czas przejazdu 6:43,616 min.

Tym samym nowy „meteor” V8 plasuje się w czołówce kategorii „samochodów sportowych” dopuszczonych do ruchu ulicznego i zajmuje pierwsze miejsce wśród standardowych, niezmodyfikowanych modeli. Czas 6:43,616 przyćmiewa jednocześnie poprzedni rekord wynoszący 6:44,97 min. należący do Lamborghini Aventador SVJ, ustanowiony w lipcu 2018 r.

Maro Engel maksymalnie wykorzystał potencjał, jaki seryjnie oferuje nowy Mercedes-AMG GT Black Series – w tym jego najpotężniejszy w historii seryjny silnik AMG V8 o mocy 730 KM, aerodynamikę oraz możliwości regulacji zawieszenia. Dla przykładu przedni spoiler, wykonany z włókna węglowego, został wysunięty do położenia Race, a dolne i górne płaty tylnego skrzydła przyjęły środkową pozycję. Regulowane zawieszenie AMG z adaptacyjną regulacją tłumienia zostało obniżone o 5 mm z przodu i o 3 mm z tyłu, by jeszcze bardziej wzmocnić efekt działania przedniego dyfuzora. Równocześnie ustawiono maksymalne możliwe pochylenie kół: -3,8° z przodu oraz -3,0° z tyłu. W przypadku regulowanych stabilizatorów 35-letni Engel, jako zawodowy kierowca, zdecydował się na najtwardsze z trzech możliwych ustawień, a z 9-stopniowej skali kontroli trakcji AMG wybierał szóstą lub siódmą pozycję – w zależności od odcinka toru. Nabywcy AMG GT Black Series również mogą korzystać ze wszystkich tych ustawień.

To samo dotyczy opon Michlien Pilot Sport Cup 2 R MO z „miękką” mieszanką, które stanowią standardowe wyposażenie samochodu i zostały opracowane we współpracy z firmą Michelin jako partnerem rozwojowym konstrukcji, specjalnie dla topowej odmiany AMG GT. Najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa obok standardowego, ceramicznego układu hamulcowego AMG zapewnił opcjonalny pakiet Track z systemem ochrony w przypadku dachowania i czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa.

„To był naprawdę imponujący przejazd” – powiedział Maro Engel po ukończeniu rekordowego okrążenia. „AMG GT Black Series jest znacznie szybszy niż mój wyścigowy GT3 – na odcinku Kesselchen dochodzi niemal 270 km/h, a na długiej prostej Döttinger Höhe osiąga znacznie ponad 300 km/h. Pokonać północną pętlę w 6:48,047 minuty produkcyjnym samochodem drogowym, w takich warunkach, to coś naprawdę niesamowitego. AMG GT Black Series oferuje wiele możliwości regulacji, podobnie jak mój wyścigowy wariant GT3 – pozwoliło mi to stworzyć konfigurację dostosowaną do moich potrzeb”.

Dodajmy, że pod względem aerodynamiki Mercedes-AMG GT Black Series 4.0 V8 biturbo wiele łączy z autem wyścigowym. Bezpośrednio z motosportu pochodzi na przykład pokrywa silnika z włókien węglowych z dwoma dużymi wylotami spalin. Służą one do odprowadzania z komory silnika ciepłego powietrza płynącego z umieszczonej pod kątem (pochylonej) chłodnicy. Zwiększa to ogólną siłę docisku, podobnie jak koncepcja tylnego skrzydła i osłonięte w dużej części podwozie.

„To naprawdę imponujące, jak duży docisk generuje Black Series oraz jak pewnie i niezawodnie można nim jeździć, nawet na absolutnym limicie. Czapki z głów przed projektantami z Affalterbach za to, co tu zrobili. Bardzo się cieszę, że mogłem zademonstrować te fascynujące inżynierskie umiejętności – i »wykręcić« tak wyśrubowany czas okrążenia” – dodał Engel.

Tak jak w przypadku Demiana Schafferta, inżyniera rozwojowego AMG, który tego samego dnia ustanowił nowy rekord okrążenia Mercedesem-AMG GT 63 S 4MATIC+ warunki przejazdu Maro Engela nie były idealne. Gdy 4 listopada 2020 r. o godz. 17:02 kierowca minął bramę świetlną systemu pomiarowego, północna pętla była słabo oświetlona, a niektóre fragmenty tego wymagającego toru nie były jeszcze całkowicie suche. Temperatura powietrza podczas pokonywania rekordowego okrążenia wynosiła 7°C, a asfaltu – 10°C./oprac. ns/

źródło: Daimler


Tagi:
Mercedes, Mercedes-AMG GT Black Series, Mercedes-AMG GT Black Series record, Nürburgring, Maro Engel

Zobacz podobne artykuły:

70 lat sportowych modeli Seata
kalendarz 22/01 2021

70 lat sportowych modeli Seata

Wiadomości / Ciekawostki

2021.01.22

Od coupé o wadze zaledwie 720 kg po zaawansowane technologicznie auto miejskie o mocy 150 KM.
Mistrz mrocznych wizji i jego samochody
kalendarz 13/01 2021

Mistrz mrocznych wizji i jego samochody

Wiadomości / Ciekawostki

2021.01.13

Zwiedzając Muzeum Historyczne w Sanoku, pod wiatą na dziedzińcu Zamku Królewskiego zauważymy zaskakujący eksponat: grafitową Toyotę Corollę 1.6 GLi.
 Lexus LFA Nürburgring Package – Po prostu wyjątkowy
kalendarz 01/01 2021

Lexus LFA Nürburgring Package – Po prostu wyjątkowy

Wiadomości / Ciekawostki

2021.01.01

Limitowany, z rozbudowanym pakietem aerodynamicznym i bardzo szybki w zakrętach – tak można w skrócie opisać Lexusa LFA Nürburgring Package.
Najnowsze artykuły:
Sébastien Ogier: „Idealny początek sezonu…”

Sébastien Ogier: „Idealny początek sezonu…”

Wiadomości / Moto sport

2021.01.25

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia rekordowy ósmy raz wygrali Rajd Monte Carlo.
Półmilionowy silnik PureTech z polskiej fabryki PSA

Półmilionowy silnik PureTech z polskiej fabryki PSA

Wiadomości / News

2021.01.25

Fabryka Grupy PSA w Tychach wyprodukowała już 500 tys. sztuk silnika PureTech.
Najdroższe samochody sprzedane na aukcjach

Najdroższe samochody sprzedane na aukcjach

Wiadomości / News

2021.01.24

Pięć najdroższych samochodów sprzedanych na aukcji w zeszłym roku zostało wyprodukowanych przez jednego producenta.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.