Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mazda CX5 - Sposób na SUV-a
kalendarz 15/12 2013

Mazda CX5 - Sposób na SUV-a

Testy / Mazda

Wiecie co znaczy po japońsku słowo kodo? Dusza ruchu. Na tej koncepcji stylistycznej oparto sylwetkę Mazdy CX5.

Auto jest pierwszym modelem japońskiego producenta, które zostało oparte o nową stylizację.W jego konstrukcji zostały zastosowane najnowsze technologie ,,Mazda SKYACTIV”. Producent twierdzi, że przyczynić się mogą do poprawy właściwości jezdnych, osiągów, bezpieczeństwa przy jednoczesnej trosce o środowisko przez ograniczenie emisji szkodliwych substancji do otoczenia.

W tej technologii tworzone są silniki, skrzynie biegów i podwozie (płyta podłogowa o nazwie ,,Skyactiv platform”). W konstrukcji zastosowano wiele elementów wykonywanych przy pomocy lekkich technologii.

Nowoczesna na zewnątrz, estetyczne wnętrze.

Bryła nadwozia została wykonana w technologii SkyACTIV-Body. Jest to całkowicie nowa konstrukcja. Japoński konstruktor Masashi Nakayama wraz ze swoim zespołem projektantów podczas projektowania auta nie zapomnieli o głównym przesłaniu japońskiego producenta, czyli „Zoom-zoom”. To nic innego jak filozofia oparta na niepohamowanych emocjach, entuzjazmie, dynamizmie i sportowym duchu.

Wnętrze Mazdy zostało wykonane bardzo estetycznie. Jej zaletą jest przestrzeń, którą zapewnia. Bez wątpienia zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach nikt nie powinien narzekać na brak miejsca na nogi czy na głowę. Przednie fotele są bardzo wygodne i posiadają szeroki zakres regulacji. Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia znakomitą widoczność. Na tylnej kanapie wygodnie mogą podróżować nawet trzy osoby. Siedzenia oraz częściowo tapicerka pokryte zostały jasnym kolorem. Idealnie rozwiązanie takie pasuje do czarnych materiałów wykończeniowych. Kierowca trzyma w rękach niedużych rozmiarów, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą. Elementy wykończeniowe pokryte zostały satynowym chromem oraz czarnym, błyszczącym tworzywem. W górnej części kokpitu znajduje się duży, dotykowy, kolorowy wyświetlacz. Obsługuje systemy audio, bluetooth, nawigację satelitarną (firma TomTom) oraz parkowanie. Wszystkie te systemy obsługujemy za pomocą systemu HMI (Human Machine Interface) znajdującego się na konsoli centralnej tuż przed dźwignią zmiany biegów. Jest on dostępny w standardzie już od momentu SkyMOTION. Pod względem ergonomii wszystkie przyciski na konsoli centralnej zostały rozmieszczone ekonomiczne, a ich obsługa jest intuicyjna.

Bagażnik auta mieści 503 litry, zaś przez złożenie foteli uzyskamy 1620 litrów. Karakuri (oznacza mechanizm lub trik) umożliwia składanie tylnych foteli w konfiguracji 40/20/40. Zaletą jest niski próg załadunkowy. Otwierając bagażnik unosi się on razem z roletą bagażnika.

Po dwa do wyboru

Pod maską CX-5 mogą trafić silniki benzynowe o tej samej pojemności (2 litry) oraz mocy wynoszącej odpowiednio 160 oraz 165 KM i dwa diesle 2.2 litra (150 i 175 KM). Auto dostępne jest w czterech zakresach wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY oraz SkyPASSION. Możemy je wyposażyć w napęd na jedną oś lub obie. Do przekazywania napędów posłużyć nam może jedna z dwóch sześciobiegowych skrzyń biegów - manualna SKYACTIV-MT lub automatyczna SKYACTIV-DRIVE. Nasz egzemplarz wyposażony został w 160-konny silnik benzynowy współpracujący z płynnie zmieniającym biegi automatem. Jest on wystarczający, aby zapewnić dynamiczne poruszanie się. Silnik nie ma żadnego turbodoładowania, ale zapewnia dynamikę, elastyczność oraz zadowala się niewielkim apetytem na paliwo. Nasze auto dysponowało napędem na obie osie. Wyposażony został w układ rozpoznawania przyczepności kół. Komfort podróżowania spowodowany jest tym, że podczas jazdy do wnętrza nie dostają się prawie żadne odgłosy wywołane nierównością nawierzchni drogi.

Mazda CX-5 cieszy się dobra opinią na rynku. Otrzymała przy tym wiele nagród za design, bezpieczeństwo, osiągi czy niskie zużycie paliwa. Na tle tak licznej konkurencji wynik ten mówi sam za siebie. Choć przyznać trzeba, że Mazda CX-5 do najtańszych aut nie należy to oferuje wiele za tą cenę, łącznie z prestiżem marki jakim cieszy się na rynku.

Paweł Pusz

Zalety:

-bardzo udany design

-praktyczne i obszerne wnętrze

-wysoka jakość wykonania

-wysoki poziom bezpieczeństwa

-udane połączenie oszczędnego silnika benzynowego z automatyczną skrzynią biegów

-obszerny bagażnik

-ergonomia

-prestiż w klasie SUV

Wady:

-wysoka na tle konkurencji cena

Podstawowe parametry techniczne Mazdy CX-5 2.0 SKYACTIV-G SkyPASSION aut.:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4555/1840/1670 mm

Silnik: benzynowy

Pojemność: 1998 cm3

Moc maksymalna 160 KM przy 6000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy 208 Nm przy 4000 obr./min

Napęd: 4x4

Skrzynia: automatyczna sześciobiegowa

Osiągi (0-100 km/h): 9,2 s.

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 8,1/5,8/6,6 l

Pojemność bagażnika: 503/1620 l
Pojemność zbiornika paliwa: 58 l

Masa własna: 1455 kg

Parametry terenowe:

Zwis przedni (mm) – 950
Zwis tylny (mm) – 905
Prześwit (mm) – 210
Kąt natarcia (stopnie) – 18,6
Kąt zejścia (stopnie) – 24,4

Cena: od 94 400 zł (SkyGo 2.0 benz.)

Cena auta prezentowanego: 137 400 zł

galeria [gallery ids="50076,50077,50078,50079,50080,50081,50082,50083,50084,50085,50086,50087,50088,50089,50090,50091"]

Zobacz podobne artykuły:

Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego
kalendarz 07/01 2025

Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego

Testy / Testy

2025.01.07

Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego Dacia przebojem weszła na nasz rynek. Zarówno modele Sandero, Sandero Stapway, Duster czy Jogger cieszą się dużym zainteresowaniem. Do tego st...
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
kalendarz 06/01 2025

Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo

Testy / Testy

2025.01.06

Renault Clio stanowi ważne ogniwo w polityce francuskiego producenta. Nic dziwnego, że model ten doskonale sprzedaje się. Francuzi pomimo większej popularności crossoverów zdają sobie z tego sprawę, dlatego auto w wyniku doko...
MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces
kalendarz 06/01 2025

MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces

Testy / Testy

2025.01.06

Marka MG kojarzy się nam z autami brytyjskimi. Obecnie koncern ten należy do Chińczyków a auta projektowane są w Szanghaju we współpracy ze studiem projektowym w Londynie. Auto wyróżnia się nienaganną sylwetką, bogatym wyposa...
Najnowsze artykuły:
Lewis Hamilton w Maranello

Lewis Hamilton w Maranello

Wiadomości / Moto sport

2025.01.22

Po 12 latach za kierownicą bolidu Mercedesa, Hamilton przesiada się do Ferrari.
Wybierasz się w Alpy?

Wybierasz się w Alpy?

Warsztat / Porady

2025.01.21

Przypominamy najważniejsze przepisy.
Rajd Monte Carlo – przed startem

Rajd Monte Carlo – przed startem

Wiadomości / Moto sport

2025.01.20

Zmieniona trasa rajdu ma być bardziej wymagająca dla startujących załóg.