Mazda6 2.2 SkyActiv-D SkyPassion - Zmysłowość po japońsku
Jeżeli przykładacie dużą uwagę do wyglądu auta lub kierujecie się przy jego wyborze zupełnie innymi względami, to powinniście zapoznać się z tym co ma do zaoferowania najnowsza Mazda6.
Ktoś mi ostatnio powiedział, że Mazda6 jest jak piękna kobieta. Potrafi przykuć wzrok niczym magnes, ale co najistotniejsze ma także inne zalety. Właśnie o tym chciałbym między innymi napisać.
Filozofia zoom-zoom
Już kilka pierwszych kilometrów i ciekawe spojrzenia innych użytkowników dróg kazały mi sądzić, że przez tydzień będę ,,trochę” w centrum uwagi. Mazda6 jest drugim modelem tej marki – po CX-5 opracowanym według nowego stylu, nazwanego KODO – Dusza Ruchu. Skoro mowa o duszy to nie powinno zabraknąć detali. Muskularna sylwetka wzbogacona o wyraziste i dynamiczne przetłoczenia w połączeniu z 19-calowymi felgami aluminiowymi powodują, że nawet na postoju Mazda wygląda, jakby była cały czas w ruchu. Udało się zarazem otrzymać perfekcyjne proporcje sylwetki, które zapewniają estetyczny sukces.
Sukcesem projektantów jest także wnętrze auta. Bez dwóch zdań może podobać się. Przede wszystkim zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie miejsca będziemy mieli pod dostatkiem. Na tylnych siedzeniach wygodnie może podróżować nawet troje pasażerów. Przednie fotele zapewniają dobre podparcie, w topowej wersji (SkyPassion), pokryte są skórą i mają elektryczną regulację. Podobieństwo do CX-5 możemy odnaleźć nie tylko po sylwetce, ale i projekcie deski rozdzielczej.
Obsługa poszczególnych funkcji nie sprawia trudności. Wnętrze wykonano z materiałów dobrej jakości. Nie brakuje także schowków i uchwytów na napoje. Obok dźwigni zmiany biegów znalazło się pokrętło systemu HMI - służące do obsługi m. in. zestawu audio, nawigacji i Bluetooth.
Mazda6 wyposażona została w sprawnie działającą nawigację satelitarną. Do gustu przypadł mi panel sterowania klimatyzacją z estetycznie wyglądającymi wyświetlaczami temperatury. Szkoda jedynie, że na desce rozdzielczej zastosowano zegarek stosowany w autach japońskich w latach 90-tych. Dodatkowo nasza wersja otrzymała beżową skórę. Mazda nie jest jednak liderem pod względem wielkości bagażnika, który standardowo zapewnia 486 l.
Bogaty w technologie
Producent chce przyciągnąć klientów nie tylko atrakcyjną stylizacją i przestronnym wnętrzem. Samochód powstał w oparciu o nowoczesną technologię SkyActiv, która obejmuje nadwozie wykonane ze stali o dużej wytrzymałości (o 30 proc. sztywniejsze i o 8 proc. lżejsze). Ponadto system odzyskiwania energii i-ELOOP. Mazda została wyposażona także m in. w system DRSS (ostrzega przed najechaniem pojazdu poprzedzającego), SCBC (zapobiega kolizjom) oraz asystent martwego pola.
Pod maską naszej Mazdy znalazł się wysokoprężny silnik o pojemności 2.2 litra. 175 KM oraz 420 Nm momentu obrotowego umożliwiają dynamiczną jazdę. Szkoda, że japoński producent ,,nie wyrobił” się w dwóch litrach, bowiem klientom przychodzi dzięki temu więcej zapłacić za akcyzę. Choć Mazda jest ekonomicznym pojazdem, to ciężko jest uzyskać deklarowane przez producenta spalanie w cyklu miejskim na poziomie 5,5 litra (trzeba doliczyć około 2 litrów więcej).W trasie można uzyskać poniżej 5 litrów (dane producenta mówią o 4 litrów). Jednostka jest nieco głośna, ale i dynamiczna a wysoki moment obrotowy umożliwia bezstresowe wyprzedzanie. Docenić należy układ jezdny Mazdy. Zawieszenie zapewnia odpowiedni komfort pasażerom, ponadto samochód chętnie „wchodzi” w zakręty i dobrze tłumi nierówności.
Auto wyróżnia się nie tylko stylem, ale i poziomem techniki. Jest dopracowane i bogato wyposażone. Ciekawostką jest fakt, że w tej samej cenie dostępna jest odmiana sedan i kombi. W przypadku wersji napędzanej silnikiem wysokoprężnym 2.2-litra, cena jest podyktowana wyższą akcyzą niż u przypadku konkurentów. Z drugiej strony otrzymujemy jedno z najpiękniejszych aut na rynku, które ma swój indywidualny styl. To zaś w dobie współczesnych, podobnych do siebie samochodów robi wystarczającą różnicę, żeby się Mazdą zainteresować. Potwierdzenie moich słów najlepiej obrazuje fakt, iż nowy model Mazdy cieszy się w Polsce bardzo dużą popularnością.
Paweł Pusz
Foto: autor
Zalety:
-perfekcyjna i proporcjonalna sylwetka
-dynamiczny silnik
-bogate wyposażenie
-komfortowe wnętrze
-legendarna trwałość i niezawodność koncernu
Wady:
-wysoka cena
-praca drążka zmiany biegów
-głośna praca silnika
Podstawowe parametry techniczne Mazdy6 2.2 SkyActiv-D 175 6MT SkyPassion:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4870/2113/1450 mm
Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany
Pojemność: 2191 cm3
Moc maksymalna: 175 KM przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm przy 2000 obr/min
Osiągi (0-100 km/h) – 7,9 s.
Prędkość maksymalna: 223 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Pojemność bagażnika: 486-1648 l.
Pojemność zbiornika paliwa: 62 l.
Cena od: 88 700 zł (2.0 SkyActiv-G 145 KM)
Cena auta testowego: 154 200 zł
Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Mazda Iconic SP - Bliżej premiery
Prezentacje / Concept Cars
2024.11.13
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11