Mazda wyprodukowała 50 mln pojazdów
Mazda Motor Corp. ogłosiła, że 15 maja br. łączna produkcja marki w Japonii od początku działalności osiągnęła poziom 50 mln pojazdów.
W zakładzie Mazdy w Hofu w prefekturze Yamaguchi odbyła się uroczystość upamiętniająca to wydarzenie. Uczestniczyli w niej Masamichi Kogai, Dyrektor Reprezentujący, Prezes oraz przedstawiciele kadry kierowniczej i związków zawodowych. Próg 50 mln wyprodukowanych pojazdów osiągnięty został w 86 lat i siedem miesięcy od czasu zbudowania przez Mazdę pierwszego auta – dostawczego trójkołowca, który powstał w październiku 1931 r.
„Mazda zaczęła robić samochody 86 lat temu, a teraz wielkość naszej łącznej produkcji aut w Japonii osiągnęła próg 50 mln egz. Nawet, gdyby produkować milion pojazdów rocznie, dojście do takiego poziomu zajęłoby 50 lat, co uzmysławia nam, jak długą historię ma już za sobą Mazda” – powiedział Kogai podczas uroczystości.- „W swoim dalszym rozwoju Mazda zamierza nadal budować silną markę poprzez szereg zróżnicowanych inicjatyw. Nasze zakłady w Hofu i w Hiroszimie będą się rozwijały i pełniły rolę fabryk macierzystych, sprawnie przekazując swoje technologie i kompetencje do naszych zakładów zlokalizowanych na innych kontynentach. Zależy mi na tym, abyśmy poprzez wspólną pracę i starania zapewnili, że zakłady te będą nadal reprezentowały ducha technicznej śmiałości, który przenika dumną japońską historię Monotsukuri.”
Przypomnijmy, że Mazda rozpoczęła działalność producenta w branży motoryzacyjnej w roku 1931, gdy zaczęła produkować w Hiroszimie trójkołowe samochody dostawcze. W roku 1960 firma przystąpiła do produkcji modelu R360 Coupé w segmencie mikro-mini i w ten sposób odważnie wkroczyła na rynek samochodów osobowych. Nowa fabryka samochodów Mazda w Hofu w mieście Yamaguchi została uruchomiona w 1982 r. i od tego czasu zakłady w Hofu i w Hiroszimie dzieliły pomiędzy siebie produkcję na rynek krajowy. Dzięki zastosowaniu mieszanych linii produkcyjnych, które umożliwiają wytwarzanie różnych modeli na jednej linii, firma mogła pozwolić sobie na budowanie wielu różnych modeli w niewielkich liczbach. Podejście takie stanowiło przełom w zakresie tradycyjnego dylematu wyważenia pomiędzy zróżnicowaniem oferty, jej konkurencyjnością oraz ekonomią skali produkcji.
W bieżącym roku finansowym Mazda zamierza sprzedać 1,66 mln samochodów. Jest to zarazem ostatni rok realizacji jej średnioterminowego planu biznesowego Structural Reform Stage 2 (Reforma Strukturalna, Etap 2). Do roku finansowego kończącego się w marcu 2024 Mazda planuje wdrożyć globalny system produkcji pozwalający produkować dwa miliony aut rocznie. Masowa produkcja samochodów wyposażonych w rozwiązania techniczne i stylistyczne następnej generacji ma się rozpocząć w roku 2019./oprac. ns/
źródło: Mazda
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21