Luksus za ułamek ceny - 5 flagowych limuzyn do 100 tys. zł
Ich ceny przekraczają pół, a niekiedy sięgają nawet miliona złotych.
Starsze generacje najlepszych, flagowych limuzyn mogą kosztować ułamek kwoty, którą musimy zapłacić za nowy egzemplarz. Auta te nadal oferują luksus na bardzo wysokim poziomie. Oto 5 flagowych limuzyn, które kupimy za 100 tys. złotych.
Lexus LS
Największa limuzyna Lexusa była pierwszym modelem japońskiej marki i jest z nami już od 30 lat. Z salonów Lexusa wyjeżdżają obecnie egzemplarze 5. generacji modelu, których ceny w najbogatszych konfiguracjach sięgają nawet 800 tys. zł. Ale dysponując kwotą około 100 tys. zł możemy bez problemu stać się właścicielami auta którejś z poprzednich generacji.
Takie pieniądze wystarczą już na zakup bogato wyposażonego egzemplarza z 4. odsłony modelu, produkowanej od 2006 r. I na pewno nie będzie to zły wybór, bo Lexus LS 460 zdobył tytuł „World Car of the Year”. W przypadku tego modelu LS-a do wyboru są przede wszystkim dwie wersje silnikowe - wspomniana w poprzednim zdaniu 460 z silnikiem V8 o poj. 4.6 oraz hybrydowa odmiana 600h z silnikiem V8 5.0. Co oferuje Lexus LS czwartej generacji? Lista wyposażenia jest naprawdę długa, a w najbogatszych wersjach znajdują się na niej m.in. automatyczna, 4-strefowa klimatyzacja, podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu, dostęp bezkluczykowy, aktywny tempomat, asystenci pasa ruchu i martwego pola, odtwarzacz DVD i system audio klasy premium Mark Levinson.
Miłośnicy klasyki mogą też sięgnąć po egzemplarz z pierwszych lat produkcji, ponieważ Lexus LS naprawdę dobrze znosi próbę czasu. Ale uwaga - auto zaczyna być coraz bardziej cenione przez kolekcjonerów i ceny niektórych, ponad 20-letnich Lexusów LS zbliżają się do 100 tys. zł.
Mercedes Klasy S
Klasa S Mercedesa to kolejna ikona segmentu luksusowych limuzyn. Historia modelu rozpoczęła się w 1972 r, a na rynku dostępna jest już jego szósta generacja. Podobnie jak w przypadku Lexusa LS, flagowa limuzyna z Niemiec w większości przypadków kosztuje grubo ponad pół miliona złotych. Oczywiście na rynku wtórnym nie brakuje używanych aut za ułamek tej kwoty.
Za 100 tys. zł bez problemu kupimy egzemplarz poprzedniej, piątej generacji klasy S, która zadebiutowała w 2005 r. W tej cenie w ogłoszeniach znajdziemy wersje z silnikami V6 i V8, w tym także sporo egzemplarzy z jednostkami Diesla. Oczywiście każde z aut zapewnia wysoki komfort. Najlepsze egzemplarze są wyposażone w m.in. asystenta pasa ruchu, tuner TV, podgrzewaną przednią szybę, klimatyzację czterostrefową, czy podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu.
Za wspomnianą kwotę można też znaleźć zadbanego, 30-letniego klasyka z drugiej generacji modelu.
Audi A8
Największa limuzyna Audi jest stosunkowo młodym modelem w segmencie, ponieważ jej produkcja ruszyła w 1994 r. Aktualnie w salonach znajdziemy czwartą generację samochodu, który tak jak Lexus LS zadebiutował w 2017 r. Mimo mniejszego rynkowego stażu model A8 cieszy się dużą popularnością i tak jak konkurenci ma wiele do zaoferowania. A na rynku wtórnym jest w czym wybierać.
Kwota 100 tys. zł bez problemu wystarczy na zakup około 10-letniego egzemplarza z poprzedniej, trzeciej generacji modelu. Takie auto może być wyposażone w 4-strefową klimatyzację, podgrzewane i wentylowane siedzenia z funkcją masażu, asystenta pasa ruchu, czujniki martwego pola, tuner TV, zawieszenie pneumatyczne, czy system nagłośnienia Bose. Warto jednak dodać, że na polskim rynku wiele samochodów z tego okresu jest wyposażone w silnik Diesla.
BMW serii 7
To kolejna ikona segmentu luksusowych limuzyn. Produkowane od 1977 r. auto doczekało się sześciu generacji. Najnowsza zadebiutowała w 2015 r. i podobnie jak nowy Lexus LS, Mercedes Klasy S, czy Audi 8 kosztuje zdecydowanie ponad 400 tys. zł.
Podobnie jak w przypadku konkurencji, 100 tys. zł wystarczy na zakup poprzedniej generacji BMW serii 7. W takim, około 10-letnim samochodzie znajdziemy kamerę cofania, odtwarzacz DVD, aktywny tempomat, asystenta martwego pola, podgrzewane i wentylowane fotele, elektryczne rolety, czy 4-strefową klimatyzację. W polskich ogłoszeniach większość egzemplarzy wyprodukowanych po 2010 r. jest wyposażona w 3-litrowy silnik Diesla. Osoby oczekujące benzynowej V-ósemki powinny szukać nieco starszych aut.
Jaguar XJ
Model XJ Jaguara to kolejna luksusowa limuzyna z nie tylko długim nadwoziem, ale i rynkowym stażem - samochód jest produkowany od 1968 r. Tak jak w przypadku konkurencji, ceny nowych egzemplarzy obecnej generacji niejednokrotnie przekraczają pół miliona złotych. A ponieważ aktualny model zadebiutował w 2009 r, luksusową limuzynę w obecnej odsłonie w dużo niższej cenie znajdziemy również na rynku wtórnym.
100 tys. zł wystarczy na zakup Jaguara XJ wyprodukowanego po 2010 r. Osoby zainteresowane takim autem będą miały do wyboru głównie silniki 3.0 V6 - benzynowy i Diesla (z takim silnikiem pod maską auto obecnie wyjeżdża z salonów), a także 5-litrową V-ósemkę. Brytyjska limuzyna może być wyposażona przede wszystkim w 4-strefową klimatyzację, odtwarzacz DVD, podgrzewane siedzenia, asystenta parkowania, kamerę cofania, a także asystentów pasa ruchu i martwego pola czy aktywny tempomat./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
Niemieckie auta używane dominują na polskim rynku
Używane
2024.09.06
Rośnie import używanych aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.08.23
Nie daj się oszukać przy zakupie używanego "elektryka"
Używane
2024.08.02
Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral
Wiadomości / News
2024.09.17
Elektryczne hulajnogi w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2024.09.16