Limuzyny z napędem 4x4 za pół miliona złotych
Sprzedaż samochodów klasy premium rośnie. W Polsce rynek ten zwiększył się w trzecim kwartale br. o 13,7 proc. Sprawdzamy ofertę modeli z napędem czterech kół.
Lexus LS
Najnowsza odsłona Lexusa LS to już piąta generacja tego modelu. Pod maską luksusowej limuzyny może znaleźć się 3.5 litrowy silnik V6 o mocy 417 KM lub napęd Multistage Hybrid składający się z 3.5 litrowej jednostki V6 i nowoczesnego silnika elektrycznego - całość generuje moc na poziomie 359 KM.
Niezależnie od wybranej wersji silnikowej, Lexus LS oferuje stały napęd na cztery koła E-Four. W przypadku odmiany LS 500 jest on przekazywany za pomocą 10-biegowej przekładni automatycznej, wybierającej przełożenia również na podstawie stylu jazdy kierowcy. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,9 sekundy, natomiast modelowi LS 500h taki sprint zajmuje 5,5 s, a auto jest wyposażone w pierwszy na świecie wielostopniowy układ hybrydowy.
Cena modelu LS 500 zaczyna się od 510 tys. zł, a w przypadku LS 500h - od 490 tys. zł.
BMW serii 7
W przypadku tego modelu porównywalne wersje napędowe obejmują silnik Diesla o poj. 3.0 i mocy 400 KM oraz hybrydę plug-in generującą moc na poziomie 326 KM.
W obu przypadkach napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą 8-stopniowej skrzyni biegów. Odmiana hybrydowa przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 sek, natomiast wersja spalinowa w czasie 4,6 sek.
BMW serii 7 w wersji wysokoprężnej kosztuje od 526 tys. zł, a za odmianę hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 503 tys. zł.
Mercedes Klasa S
Czteronapędowy Mercedes może być wyposażony między innymi w 4-litrowy silnik benzynowy V8 generujący moc na poziomie 469 KM lub układ składający się z 3-litrowej jednostki benzynowej R6 o mocy 367 KM i 22-konnego silnika elektrycznego, który zapewnia dodatkowe doładowanie i pozwala na odzyskiwanie energii.
W obu przypadkach napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą 9-biegowej automatycznej przekładni 9G-Tronic. Przyspieszenie do 100 km/h limuzyny wspomaganej silnikiem elektrycznym wynosi 4,9 s, natomiast wersja wyłącznie z silnikiem benzynowym oferuje przyspieszenie w czasie 4,6 sekundy.
Ceny Klasy S wyposażonej w silnik V8 zaczynają się od 528 tys. zł, a odmiana z jednostką R6 i 22-konnym silnikiem elektrycznym startuje od 459 tys. zł.
Audi A8
W przypadku tego modelu w ofercie znajduje się jeden silnik. Jest to jednostka wysokoprężna V6 o poj. 3.0 i mocy na poziomie 286 KM.
Napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej Tiptronic. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy.
Ceny flagowej limuzyny Audi zaczynają się od 409 tys. zł.
Maserati Ghibli
Również w przypadku włoskiej limuzyny oferta obejmuje jedną wersję silnikową. Pod maską auta pracuje silnik benzynowy V6 3.0 (430 KM).
Napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą 8-biegowej automatycznej przekładni. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy.
Ceny Maserati Ghibli zaczynają się od około 475 tys. zł./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Prezentacje / Nowości
2024.12.12
DS 8 – Tajemniczy
Prezentacje / Nowości
2024.11.26
Mercedes CLA - Najinteligentniejszy model marki
Prezentacje / Nowości
2024.11.21
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg
Warsztat / Technika
2025.01.16
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12