Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
LEXUS UX 250H F SPORT e-CVT 184 KM  –  Crossover na całego
kalendarz 28/08 2023

LEXUS UX 250H F SPORT e-CVT 184 KM  –  Crossover na całego

Testy / Testy / Lexus

Japończycy wypuszczająć na rynek model UX pokazali, że potrafią tworzyć crossovery. Jakim autem ukazał się Lexus UX?

Zacznijmy od tego, że Lexus może się podobać. Choć rozmawiarowo to auto typu kompakt, to z racji większego prześwitu wygląda trochę, jakby był ,,lekko” na sterydach. Długość nadwozia wynosi 449,5cm, szerokość 184 cm oraz wysokość 154 cm. Rozstaw osi wynosi 2640 mm, zaś prześwit wynosi 160 mm.

Odświeżony Lexus UX z zewnątrz nie różni się od modelu sprzed faceliftingu. Auto, które otrzymaliśmy do testów o oznaczeniu F Sport w porównaniu do innej wersji posiada przemodelowane przednie i tylne zderzaki, wloty powietrza w czarnym kolorze, błotniki w kolorze nadwozia oraz 18-calowe felgi aluminiowe. To wszystko ma wpływ na sportowe oblicze japońskiego auta. 

Więcej zmian
Mowa o wnętrzu. Tutaj od razu dostrzeżemy różnice w porównaniu do poprzedniego modelu. W oczy rzucają się nowe multimedia. Odświeżeniu uległ także ekran dotykowy. Obecnie działa on jeszcze szybciej. Korzystając z nawigacji możemy połączyć się z internetem. Dzięki temu przekazywane nam są informacje dotyczące warunków drogowych. Wreszcie pojawił się ,,inteligentny” asystent głosowy. Choć nie działa on najlepiej na rynku. Można jednak za jego pomocą obsługiwać temperaturę czy słuchanie radia. Na tym nie koniec technologicznych nowości. Jako przykład mogę powiedzieć o aplikacji „Lexus Link”, która służy zdalnie zamykaniu lub otwieraniu centralnego zamka, włączania ogrzewania czy klimatyzacji.

Pora teraz zająć się fotelami. Mają one sportowe akcenty, ich zaletą jest głębokie wyprofilowanie. Dodatkowo posiadają specjalną tapicerkę z elementami skóry syntetycznej. Bardzo ładnie wtapiają się we wnętrze. Choć wnętrze wygląda trochę na minimalistyczne to zostało bardzo dobrze wykonane. Czuć po nim klasę premium. Poszczególne elementy zostały bardzo spasowane. 

Same fotele umożliwiają bardzo wygodne podróżowanie. Pasażer oraz kierowca mają możliwość regulacji fotela w aż 8 kierunkach. Elektrycznie sterowana jest również kierownica. To rzadkość w tym segmencie. Dzięki temu kierowca może zająć odpowiednią pozycję. Jeśli chodzi o tylną kanapę to miejsca jest   zaskakująco dużo, biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu. Jednak z uwagi na opadającą linię dachu, wysocy pasażerowie będą narzekać nad głową. Pojemność bagażnika nie imponuje. Wynosi 320 litrów. Maksymalnie składając tylną kanapę uzyskamy 1231 litrów. Odnośnie przestrzeni bagażowej, szkoda, że próg załadunkowy bagażnika został umieszczony wysoko.

Mocny punkt
Pod maską Lexusa UX znajduje się hybrydowa jednostka o oznaczeniu 250h. Liczba ta nie oznacza pojemnosci silnika, bowiem jednasta ta jest dwulitrowa. 4-cylindrowy wolnossący silnik benzynowy wspomagany jest dwoma silnikami elektrycznymi (jeden z nich napędza koła, drugi odzyskuje energię podczas rekuperacji). Silnik Lexusa dysponuje mocą 184 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 190 Nm, który dostępny jest w zakresie 4400-5200 obr./min. Mimo, że nasza wersja miała oznaczenie Sport, to nie przyspiesza jak auto sportowe. Uzyskanie 100 km/h zajmuje mu 8,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna takż enie jest wysoka i wynosi 177 km/h. Z silnikiem współpracuje bezstopniowa skrzynia automatyczna e-CVT. Przy okazji udało się pozbyć naleciałości poprzedniej skrzyni biegów, która za bardzo wyła. Kierowca może również zmieniać poszczególne przełożenia za pomocą łopatek przy kierownicy.

Największą zaletą jednostki napędowej jest niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Poruszając się po mieście (w tym w dużej części na prądzie) możemy uzyskać wynik na poziomie 4-4,5 litrów. Oczywiście na autostradzie wynik ten ulegnie znacznemu zwiększeniu (o 3 litry). Ale to ,,przypadłość” każdego auta hybrydowego. Poruszając się po mieście na pewno rzadko będziemy gościć na stacjach benzynowych, choć zbiornik paliwa wynosi zaledwie 43 litrów.

Lexus UX na pewno nie jest zawalidrogą. Pomaga w tym silnik elektryczny, który reaguje na pedał gazu. Autem jeździ się bardzo płynnie. W wyniku liftingu poprawiony został układ kierowniczy oraz nadwozie zostało usztywnione. Nasza wersja posiadała adaptacyjne amortyzatory o zmiennej sztywności oraz sportowe tłumiki drgań nadwozia. Ma to przełożenie na pewność oraz stabilność na drodze. Lexus UX zaskakuje przyczepnością podczas pokonywanych zakrętów. Gorzej spisuje się podczas pokonywania wyboistych dróg. Na pochwałę zasługuje doskonałe wyciszenie kabiny.

Lexus UX to nietuzinkowe auto. Choć po wersji Sport nie oczekujmy sportowych osiągów. Podróżowanie tym auto dostarcza dużo frajdy z jazdy, a niskie spalanie powoduje, że każdy pokonywany kilometr jest przyjemniejszy dla naszego portfela. Pojazd oferuje wygodną kabinę o bardzo dobrym wykończeniu oraz bogate wyposażenie. Wreszcie nie można zapominać o legendarnej jakości oraz niezawodności tej marki. To wszystko sprawia, że Lexus UX wydaje się być ciekawą propozycją rynkową.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- oryginalna sylwetka
- jakość wykonania
- bogate wyposażenie 
- przestronne wnętrze
- niskie zużycie paliwa
- pewne prowadzenie
- komfort podróżowania
- multimedia

Wady auta:
- niewielki bagażnik
- przeciętne osiągi 
- cena

Podstawowe parametry techniczne Lexus UX 250H F SPORT e-CVT 184 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi):  4495/1840/1540/2640 mm
Jednostka napędowa: benzynowa z napędem hybrydowym
Pojemność silnika: 1987 cm3
Moc maksymalna: 184 KM 
Maksymalny moment obrotowy: 190 Nm w zakresie 4400-5200 obr./min
Rodzaj napędu: przedni
Skrzynia biegów: e-CVT
Osiągi (0-100 km/h): 8,5 s.
Prędkość maksymalna 177 km/h 
Deklarowane zużycie paliwa (średnie/ w trasie/w cyklu miejskim): 11,2/7,3/8,4 l
Średnie zużycie paliwa: 5,3 l
Pojemność zbiornika paliwa: 43 l
Pojemność bagażnika: 320/1321 l 
Cena: od 139 900zł (wersja UX200 Pure)
Cena wersji prezentowanej: od 175 900 zł 


Tagi:
LEXUS UX 250H F SPORT e-CVT 184 KM, LEXUS UX 250H F SPORT e-CVT, LEXUS UX 250H F SPORT, LEXUS UX 250H, LEXUS UX, test LEXUS UX 250H F SPORT e-CVT 184 KM, test LEXUS UX 250H F SPORT e-CVT, test LEXUS UX 250H F SPORT, test LEXUS UX 250H, LEXUS UX

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.