Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Koszty związane z posiadaniem przyczepy
kalendarz 21/09 2015

Koszty związane z posiadaniem przyczepy

Finanse / Ubezpieczenia

Legalizacja nowej przyczepy kosztuje niecałe 200 zł, obowiązkowe OC już nawet 40 zł.

Lekka przyczepa jest praktycznym udogodnieniem, gdy do przetransportowania mamy ponadwymiarowy ładunek. Jeśli zdecydujemy się na zakup warto wiedzieć jakie koszty dodatkowe czekają nas przy rejestracji takiej przyczepy. Z analizy przeprowadzonej przez CUK Ubezpieczenia wynika, iż ubezpieczenie OC na przyczepę możemy kupić już za 40 zł rocznie.

Jeśli samochód nie posiada fabrycznie haka holowniczego, musimy go zainstalować, a następnie zalegalizować w Stacji Kontroli Pojazdów (koszt 35 zł). Następnie w wydziale komunikacji urzędnik musi wbić nam hak w dowód rejestracyjny.

Przed zakupem należy sprawdzić jak ciężką przyczepę możemy holować. Bardzo ważne aby sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, czy po doczepieniu przyczepy Dopuszczalna Masa Całkowita (DMC) zespołu pojazdów (pojazd + przyczepa) nie przekracza 3,5 t. Jeśli przekracza, taki zespół podlega obowiązkowemu elektronicznemu poborowi opłat, który obowiązuje w Polsce – viaTOLL W tym celu należy wyposażyć pojazd w urządzenie viaBOX, które służy do uiszczania opłat drogowych.

Po zakupie przyczepy należy ją zarejestrować. Przyczepa musi przejść jednorazowy, bezterminowy przegląd, którego koszt nie przekracza 50 zł. Koszt rejestracji w Urzędzie Komunikacji wynosi 112,5 zł.  W dniu   rejestracji  należy wykupić obowiązkowe  ubezpieczenie OC. Cena polisy OC zależy przede wszystkim od dopuszczalnej ładowności  przyczepy. Towarzystwa ubezpieczeniowe nie posiadają ustandaryzowanej oferty ubezpieczeniowej dla przyczep.  Uniqa i MTU oferuje  tylko OC. Możliwość rozszerzenia o autocasco oferuje  Concordia. Tylko w Warcie/HDI i Gothaer możemy oprócz pakietu OC+AC dokupić pakiet assistance, ale tylko dla przyczepy o DMC 750 kg. Warto przy tym porównać ceny u różnych ubezpieczycieli, ponieważ jak wynika z kalkulacji CUK za ubezpieczenie można zapłacić nawet o połowę mniej. Przykładowo obowiązkowe OC na najpopularniejszą przyczepę o DMC 750 kg możemy kupić w Warcie już za 40 zł. Za ten sam wariant ubezpieczenia w MTU musielibyśmy zapłacić 91 zł  Pakiet OC+AC także najtaniej wykupić można w Warcie, już za 245 zł. Jest to cena atrakcyjna, ponieważ np. Gothaer taki sam pakiet wycenia na 380 zł.

Warto pamiętać, że wykupiony pakiet assistance dla naszego samochodu nie obejmuje swoją ochroną przyczepy. W razie potrzeby wezwana zostanie dodatkowo płatna laweta. Wyjątkiem od reguły jest tylko Concordia, która obejmuje ochroną również holowanie przyczepy jeśli ubezpieczający wykupi pakiet assistance dla swojego pojazdu. - przestrzega Grzegorz Wróblewski, ekspert CUK Ubezpieczenia.

źródło: CUK Ubezpieczenia
 

Zobacz podobne artykuły:

 Pęknięta szyba w samochodzie
kalendarz 09/04 2024

Pęknięta szyba w samochodzie

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.09

Ile kosztuje mandat, ile naprawa i wymiana, a ile ubezpieczenie.
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
kalendarz 28/03 2024

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
AC vs coraz droższe naprawy aut
kalendarz 29/02 2024

AC vs coraz droższe naprawy aut

Finanse / Ubezpieczenia

2024.02.29

Coraz droższe naprawy aut, więc polscy kierowcy kupują więcej AC.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.