Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Komplet na Grand Finals
kalendarz 30/09 2014

Komplet na Grand Finals

Wiadomości / Moto sport

Ostatnie tegoroczne zawody serii Rotax Max Challenge Poland rozstrzygnęły o końcowej klasyfikacji w poszczególnych kategoriach oraz wyłoniły pozostałych reprezentantów na największą na świecie imprezę kartingową – Grand Finals w Hiszpanii.

Na kartodromie w Radomiu awans wywalczyli Maciej Chrupek (Junior Max), Antoni Ptak (Senior Max) i Sławomir Murański (DD2 Max) i tym samym dołączyli do Karola Jurmanowicza (Junior Max), który wcześniej zapewnił sobie awans za drugą lokatę w International Rotax Poland Trophy.

Pojedynki w najliczniej obsadzonej kategorii Micro Max przebiegały pod dyktando dwójki zawodników UKS Moto-Kart „Energetyk” Biłgoraj, którzy zresztą zdecydowanie zdominowali tegoroczną rywalizację w tej klasie. Marcel Kuc wygrał pierwszy dzień zawodów, natomiast Marcel Surmacz triumfował w ostatniej, 14. rundzie serii. W końcowej klasyfikacji sezonu pierwszą pozycję zajął Kuc (935 pkt.), który wyprzedził Surmacza (787) i Igora Drożyńskiego (480).

W klasie Mini Max poza zasięgiem rywali był Kamil Donicz (Moto Klub Radom), który wygrał obie rundy i wszystkie cztery wyścigi. Pierwsza lokata w klasyfikacji sezonu przypadła jednak Piotrowi Wiśnickiemu (733 pkt.), który w Radomiu pierwszego dnia był drugi, a nazajutrz już nie wystartował. W punktacji reprezentant Automobilklubu Wschodniego z Lublina wyprzedził Donicza (653) i Nikitasa Bekiarisa (596).

Z kolei Mateusz Pyłka (A. Polski) triumfował w obu rundach kategorii Junior Max, natomiast w końcowej klasyfikacji tej klasy pierwszą lokatę wywalczył Maciej Chrupek (732 pkt.), wyprzedzając Karola Jurmanowicza (701) i Pyłka (654).

 

Także w Senior Max oglądaliśmy popis jednego zawodnika. Łukasz Bartoszuk (Automobilklub Wschodni Lublin) był najlepszy w obu rundach, jednak 822 punkty nie wystarczyły mu do końcowego sukcesu i w klasyfikacji sezonu musiał uznać wyższość Antoniego Ptaka (Automobilklub Leszczyński), który zgromadził na swoim koncie 854 punkty. Trzecią lokatę zajął Kacper Bielecki (718).

13. rundę w klasie DD2 Max wygrał Sławomir Murański (TMSM Sparta Wrocław), którego zabrakło na starcie następnego dnia, więc komplet punktów w 14. rundzie zgarnął Łukasz Bartoszuk (Automobilklub Wschodni Lublin). W końcowej klasyfikacji Murański (839 pkt.) wyprzedził Wiktora Borowiaka (767) i Dariusza Solicha (490).

Jak podczas każdej rundy Rotaxa, także i na torze w Radomiu pojawili się najmłodsi adepci sportu kartingowego, którzy nie posiadają jeszcze licencji wyścigowej. W jazdach pokazowych uczestniczyło tym razem 18 zawodników, z których wielu, po uzyskaniu stosownych uprawnień, w przyszłym sezonie dołączy do grona zawodników.   

 15. edycja Rotax MAX Challenge Grand Finals odbędzie się w dniach 25-29 listopada na Kartodromo Internacional Lucas Guerrero w Walencji. W ubiegłym roku w światowym finale Rotaxa wzięło udział aż 288 zawodników z 60 krajów, a organizatorzy tegorocznych zawodów spodziewają się podobnej frekwencji.

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...