Kobiety stawiają na młodsze i z lepszym wyposażeniem
Z roku na rok dla kobiet kupujących auta używane w Polsce, wzrasta znaczenie wyposażenia, stanu technicznego oraz wieku samochodów.
Tak wynika z raportu (za okres styczeń 2018 – maj 2019), przygotowanego przez największego dealera aut używanych w Europie Środkowo-Wschodniej, firmę AAA Auto. Wśród typów nadwozi wybieranych przez Polki niezmiennie królują: kombi, MPV i SUV-y.
Na podium w rankingu najpopularniejszych marek znalazły się samochody ze stajni Renault (11,4 proc.), Opel (10,7 proc.), Nissan (9,9 proc.). Z kolei, najczęściej wybieranymi przez kobiety modelami były: Nissan Qashqai (4,7 proc.), Nissan Juke (4,3 proc.) oraz Opel Astra (3,3 proc.). Kobiety dość często decydowały się na samochody z automatyczną skrzynią biegów, aż 15,4 proc. wszystkich samochodów kupionych przez kobiety było wyposażone w automat. Jeśli chodzi o typ silnika, dysproporcja wyników między sprzedanymi samochodami z silnikiem diesla a autami z silnikiem benzynowym nie była wielka (58,5 proc. kobiet wybrało samochody z silnikiem benzynowym, a 41,5 proc. z silnikiem diesla). Polki w większości decydowały się na auta z napędem na jedną oś (85 proc.).
Można zauważyć, że systematycznie obniża się wiek aut używanych kupowanych przez kobiety w Polsce. Średnia wieku samochodu używanego kupowanego przez Polki w 2019 r. wynosiła 7,2 lat, podczas gdy w 2018 r. wskaźnik ten wynosił 7,5 lat. Niższy wiek samochodów koreluje z ich wyższymi cenami oraz niższym przebiegiem.
Średnia wieku samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 7,5 lat (2018)/ 7,2 lat (2019)
Średnia ceny samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 34 395,80 zł (2018)/ 37 307,14 zł (2019)
Średni przebieg samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 117.138 km (2018)/ 109. 252 km (2019)
,,Stereotyp na temat tego, że kobiety wybierają małe, zgrabne i krótko mówiąc ,,piękne“ samochody już dawno odszedł do lamusa. Z naszych wyników sprzedażowych można wywnioskować, że priorytetem dla Polek jest bezpieczeństwo, komfort jazdy i przestronne wnętrze samochodu. Wiele naszych klientek jest matkami, a te z kolei wśród istotnych czynników, prócz wcześniej wymienionych, cenią także wielkość bagażnika, możliwość zamontowania fotelików dla dzieci czy inne udogodnienia przydatne w czasie podróży z dziećmi. Przykłady najczęściej wybieranych modeli aut w rodzaju ,,dużych“ samochodów, jak Nissan Qashqai, czy Nissan Juke, są doskonałym odzwierciedleniem tych postaw“ - powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.
Najczęściej wybieranymi kolorami samochodów wśród Polek były: czarny (22 proc.), srebrny (18 proc.) oraz szary (18 proc.).
źródło: AAA Auto
Zobacz podobne artykuły:
Niemieckie auta używane dominują na polskim rynku
Używane
2024.09.06
Rośnie import używanych aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.08.23
Nie daj się oszukać przy zakupie używanego "elektryka"
Używane
2024.08.02
Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral
Wiadomości / News
2024.09.17
Elektryczne hulajnogi w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2024.09.16