Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Klasa C Long w Chinach
kalendarz 31/07 2014

Klasa C Long w Chinach

Wiadomości / News

W Pekinie ruszyła produkcja pierwszej w historii Klasy C z przedłużonym rozstawem osi.

Mercedes po raz pierwszy zbudował Klasę C z wydłużonym rozstawem osi. W ciągu niespełna 6 miesięcy od uruchomienia produkcji nowej Klasy C w niemieckim Bremen, pierwszy egzemplarz jej przedłużonej odmiany zjechał z taśmy zakładów Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC) w Pekinie. Model, który do sprzedaży w Chinach trafi we wrześniu br., wzmocni ofertę marki na tamtejszym rynku.

"Klasa C jest podstawą naszego rozwoju w Chinach. Dla poprzedniej generacji był to drugi pod względem wielkości rynek na świecie – sprzedano jej tu ponad 150 tys. sztuk" - mówi Hubertus Troska, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za Chiny. "Teraz czas na następny krok. Opracowana w Chinach, produkowana wyłącznie w Chinach, nowa Klasa C z wydłużonym rozstawem osi ma szansę, by stać się jednym z głównych motorów naszego lokalnego wzrostu".

Frank Deiss, prezes i dyrektor generalny BBAC: "Jeśli uwzględnić produkcję w czterech zakładach na czterech kontynentach, Klasa C jest naszym najbardziej globalnym modelem. Jako element światowej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz, jesteśmy zdeterminowani, by realizować hasło »The best or nothing«. Od zawsze była to siła napędowa naszego wspaniałego sukcesu – i tak samo będzie w przyszłości".

Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars ds. produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw: "Rozpoczęcie produkcji Klasy C w Pekinie stanowi ostatni element układanki w tworzeniu elastycznej i wydajnej sieci produkcyjnej na czterech kontynentach. Dokonanie tego w mniej niż 6 miesięcy jak do tej pory nie ma sobie równych w segmencie premium".

Globalną produkcję Klasy C – od strategii oprzyrządowania po szkolenia międzynarodowego personelu w zakresie jakości produkcji – nadzoruje fabryka w Bremen, pełniąca rolę tzw. wiodących zakładów. Kompleksowe szkolenia w Niemczech ukończyło już około 500 pracowników zakładów w East London (RPA), Tuscaloosie (USA) i Pekinie (Chiny), którzy później przekazali swoją wiedzę kolegom zatrudnionym na miejscu.

Z rozstawem osi wydłużonym o 8 cm (z 284 do 292 cm), przedłużona wersja Klasy C zapewnia pasażerom drugiego rzędu siedzeń wyższy komfort pod względem ilości miejsca na nogi. Dodatkową wygodę zapewnia możliwość sterowania przednim fotelem pasażera z przodu z tylnej kanapy.

Jednocześnie nowa odmiana Klasy C oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa i najnowsze rozwiązania technologiczne – w tym pełną gamę układów wspomagających, obejmujących funkcję jazdy półautonomicznej oraz innowacyjny gładzik, który pozwala sterować systemem multimedialnym odręcznym pismem (także w języku chińskim).

Zakłady BBAC w Pekinie wytwarzają także silniki napędzające Klasę C. Jest to zresztą pierwsza w historii Mercedesa wytwórnia jednostek napędowych do osobowych modeli zlokalizowana poza granicami Niemiec. 4- i 6-cylindrowe silniki trafiają do wytwarzanych tam aut osobowych oraz do vanów budowanych przez lokalną spółkę joint venture Fujian Benz Automotive Co., Ltd. (FBAC). W początkowej fazie zdolności produkcyjne wynoszą 250 tys. jednostek rocznie.

BBAC, spółka joint venture Daimlera zawiązana przez Daimlera i chińskiego partnera - BAIC Motor – od 2006 r. produkuje osobowe Mercedesy, a od roku 2013 także silniki. W ubiegłym roku z taśm zakładów BBAC zjechało około 120 tys. aut, czyli około jedna czwarta sprzedaży Mercedesa w Chinach. Łącznie, do roku 2015 obaj partnerzy wspólnie zainwestują w BBAC kwotę 4 mld euro, z czego 1 mld przeznaczono już na zwiększenie lokalnych zdolności produkcyjnych samochodów oraz jednostek napędowych.

W efekcie moce produkcyjne BBAC dla Klasy C, E i modelu GLK wzrosną w przyszłym roku ponad dwukrotnie i przekroczą poziom 200 tys. sztuk rocznie. Równocześnie w zakładach ruszy montaż kompaktowego GLA.

Około 90 mln euro zainwestowano już w uruchomione niedawno centrum badań i rozwoju BBAC. To największy taki ośrodek joint venture Daimlera na świecie, przeprowadzający testy podzespołów, pojazdów, a także procesów produkcji. Docelowo będzie tam pracowało około 700 osób zajmujących się badaniami i rozwojem, zarządzaniem jakością oraz procesami zakupowymi.

 źródło: Daimler

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.