Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Karlheinz Hell: Golf to synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności
kalendarz 07/11 2019

Karlheinz Hell: Golf to synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności

Wydarzenia / Volkswagen

Nowy Golf pod koniec grudnia pojawi się na rynku w Niemczech, a na przestrzeni przyszłego roku ofertę uzupełnią usportowione wersje tego modelu.

Lider kompaktów stał się teraz jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Karlheinz Hell, odpowiedzialny w Volkswagenie za rozwój modeli kompaktowych (np. Golfa, T-Roca i Tiguana), opisuje ważne cechy ósmej generacji Golfa.

Nowy Golf jest tuż po światowej premierze. Co sprawia, że jest samochodem szczególnym?   

Karlheinz Hell: Golf to ikona – jak żaden samochód jest symbolem mobilności dla każdego, i to na najwyższym poziomie. Mogę zapewnić, że model ósmej generacji wyznaczy nowe standardy. Jest nowoczesny i elegancki. To synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności.

Czym model różni się od swojego poprzednika?

Moim zdaniem Klaus Bischoff i zespół jego stylistów po mistrzowsku rozwinęli stylistykę tego auta. Nowy model ma w sobie typowe geny Golfa. Z zewnątrz został poddany ewolucji tak, by był od razu rozpoznawalny, w środku natomiast jest rewolucyjny. Golf 8 przenosi nas w epokę cyfrową, na przykład za sprawą nowego Innovision Cockpit. Dzięki innowacyjnemu systemowi obsługi znowu wyznacza nowe standardy. Wyposażony seryjnie w Lane Assist, Front Assist i Car2X wykorzystuje w systemach asystujących nowe technologie. Komfort i bezpieczeństwo w takim kształcie są znane właściwie tylko z samochodów wyższych klas.

Niedawno zaprezentowano model ID.3. Czy Golf jest jeszcze w ogóle potrzebny?

Tak, jestem pewien, że nadal będziemy kontynuować jego sukces! Dzięki oszczędnym i różnorodnym napędom dla wielu klientów stanie się modelem pierwszego wyboru. W wypadku Golfa ósmej generacji zrobiliśmy też kolejny krok w dziedzinie elektryfikacji. Na przykład wszystkie egzemplarze z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem TSI będziemy oferować jako eTSI, z kolei w wypadku E-Hybrid będzie teraz można wybierać spośród dwóch jednostek.

Jak w sumie ocenia Pan ten projekt?

Jestem bardzo zadowolony. Dokonaliśmy analizy potrzeb klientów i zrezygnowaliśmy z produkcji mało popularnych wersji, np. trzydrzwiowego Golfa. Dzięki temu, w porównaniu z modelem siódmej generacji, zmniejszyliśmy o 35 liczbę wariantów. Jednocześnie wyposażyliśmy auto w nowe funkcje. Do tego zwiększyliśmy efektywność produkcji. Łączną wydajność zakładów w Zwickau i Puebla w Meksyku ma teraz fabryka w Wolfsburgu. Dzięki temu zakłady są efektywniejsze i zmniejszają się koszty produkcji.

Jak przebiegają przygotowania do wprowadzenia nowego Golfa do sprzedaży?

Wszystko toczy się zgodnie z planem. Pod koniec grudnia Golf pojawi się na rynku w Niemczech. Klienci będą mogli skonfigurować model zgodnie z własnymi potrzebami. Ofertę Golfa na przestrzeni przyszłego roku uzupełnią usportowione wersje tego modelu.


Tagi:
Volkswagen, VW, VW Golf, VW Golf ósmej generacji, VW Golf VIII, Karlheinz Hell

Zobacz podobne artykuły:

Kalendarz ProfiAuto 2020 – Nie tylko dla fanów
kalendarz 13/11 2019

Kalendarz ProfiAuto 2020 – Nie tylko dla fanów

Wiadomości / Wydarzenia

2019.11.13

Obrazowa podróż po świecie motoryzacji.
W Zwickau ruszyła produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3
kalendarz 11/11 2019

W Zwickau ruszyła produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3

Wiadomości / News

2019.11.11

W uroczystości wzięła udział Kanclerz Niemiec – dr Angela Merkel.
Odliczanie do premiery nowego VW Golfa - Golfy V, VI i VII
kalendarz 02/11 2019

Odliczanie do premiery nowego VW Golfa - Golfy V, VI i VII

Wiadomości / Ciekawostki

2019.11.02

Model piątej generacji był pierwszym, który zacierał tradycyjne granice podziału między samochodami klasy niższej średniej i średniej, zaś Golf VII był nawet o 100 kg lżejszy od swojego poprzednika.
Najnowsze artykuły:
Sordyl i Korzeniowski wygrywają rajd i mistrzostwa!

Sordyl i Korzeniowski wygrywają rajd i mistrzostwa!

Wiadomości / Moto sport

2019.11.16

Maciej Sordyl i Krystian Korzeniowski zwyciężyli w 45. Rajdzie Cieszyńska Barbórka.
Dwie Toyoty na podium w Szanghaju

Dwie Toyoty na podium w Szanghaju

Wiadomości / Moto sport

2019.11.16

Passa siedmiu zwycięstw z rzędu zespołu Toyota Gazoo Racing dobiegła końca, ale dwa prototypy TS050 Hybrid ukończyły czterogodzinny wyścig w Szanghaju na podium.
Debiut Lubiaka w Peugeocie 208 R2

Debiut Lubiaka w Peugeocie 208 R2

Wiadomości / Moto sport

2019.11.15

Maciej Lubiak po sezonie spędzonym za kierownicą Hyundaia i20 R5 postanowił powrócić do „ośki”.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.