Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Karlheinz Hell: Golf to synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności
kalendarz 07/11 2019

Karlheinz Hell: Golf to synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności

Wydarzenia / Volkswagen

Nowy Golf pod koniec grudnia pojawi się na rynku w Niemczech, a na przestrzeni przyszłego roku ofertę uzupełnią usportowione wersje tego modelu.

Lider kompaktów stał się teraz jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Karlheinz Hell, odpowiedzialny w Volkswagenie za rozwój modeli kompaktowych (np. Golfa, T-Roca i Tiguana), opisuje ważne cechy ósmej generacji Golfa.

Nowy Golf jest tuż po światowej premierze. Co sprawia, że jest samochodem szczególnym?   

Karlheinz Hell: Golf to ikona – jak żaden samochód jest symbolem mobilności dla każdego, i to na najwyższym poziomie. Mogę zapewnić, że model ósmej generacji wyznaczy nowe standardy. Jest nowoczesny i elegancki. To synonim najnowszych technologii, różnorodności i indywidualności.

Czym model różni się od swojego poprzednika?

Moim zdaniem Klaus Bischoff i zespół jego stylistów po mistrzowsku rozwinęli stylistykę tego auta. Nowy model ma w sobie typowe geny Golfa. Z zewnątrz został poddany ewolucji tak, by był od razu rozpoznawalny, w środku natomiast jest rewolucyjny. Golf 8 przenosi nas w epokę cyfrową, na przykład za sprawą nowego Innovision Cockpit. Dzięki innowacyjnemu systemowi obsługi znowu wyznacza nowe standardy. Wyposażony seryjnie w Lane Assist, Front Assist i Car2X wykorzystuje w systemach asystujących nowe technologie. Komfort i bezpieczeństwo w takim kształcie są znane właściwie tylko z samochodów wyższych klas.

Niedawno zaprezentowano model ID.3. Czy Golf jest jeszcze w ogóle potrzebny?

Tak, jestem pewien, że nadal będziemy kontynuować jego sukces! Dzięki oszczędnym i różnorodnym napędom dla wielu klientów stanie się modelem pierwszego wyboru. W wypadku Golfa ósmej generacji zrobiliśmy też kolejny krok w dziedzinie elektryfikacji. Na przykład wszystkie egzemplarze z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem TSI będziemy oferować jako eTSI, z kolei w wypadku E-Hybrid będzie teraz można wybierać spośród dwóch jednostek.

Jak w sumie ocenia Pan ten projekt?

Jestem bardzo zadowolony. Dokonaliśmy analizy potrzeb klientów i zrezygnowaliśmy z produkcji mało popularnych wersji, np. trzydrzwiowego Golfa. Dzięki temu, w porównaniu z modelem siódmej generacji, zmniejszyliśmy o 35 liczbę wariantów. Jednocześnie wyposażyliśmy auto w nowe funkcje. Do tego zwiększyliśmy efektywność produkcji. Łączną wydajność zakładów w Zwickau i Puebla w Meksyku ma teraz fabryka w Wolfsburgu. Dzięki temu zakłady są efektywniejsze i zmniejszają się koszty produkcji.

Jak przebiegają przygotowania do wprowadzenia nowego Golfa do sprzedaży?

Wszystko toczy się zgodnie z planem. Pod koniec grudnia Golf pojawi się na rynku w Niemczech. Klienci będą mogli skonfigurować model zgodnie z własnymi potrzebami. Ofertę Golfa na przestrzeni przyszłego roku uzupełnią usportowione wersje tego modelu.


Tagi:
Volkswagen, VW, VW Golf, VW Golf ósmej generacji, VW Golf VIII, Karlheinz Hell

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Passat Variant Elegance 2,0 TSI 190 KM DSG7 – Rodzinne rozwiązanie...
kalendarz 04/06 2020

Volkswagen Passat Variant Elegance 2,0 TSI 190 KM DSG7 – Rodzinne rozwiązanie...

Testy / Testy

2020.06.04

Niewiele aut zasługuje na miano samochód – instytucja. Volkswagen ma w swoim portfolio dwa takie pojazdy. Obok Golfa, jest tez Passat. 
 Felix Jaehn dzieli się dobrymi wibracjami
kalendarz 04/06 2020

Felix Jaehn dzieli się dobrymi wibracjami

Wiadomości / Wydarzenia

2020.06.04

Wirtualne koncerty zamiast występów na scenie.
Ford i VW – decyzje na temat współpracy
kalendarz 04/06 2020

Ford i VW – decyzje na temat współpracy

Wiadomości / News

2020.06.04

Rada Nadzorcza Volkswagen AG dała zielone światło dla wspólnych projektów w ramach nawiązanej w ubiegłym roku współpracy z Ford Motor Co.
Najnowsze artykuły:
 Toyota Hilux testowana przez Fernando Alonso

Toyota Hilux testowana przez Fernando Alonso

Prezentacje / Nowości

2020.06.05

Alonso poddał Hiluxa ekstremalnym próbom na rajdowych odcinkach specjalnych.
Zanieczyszczenie powietrza wraca do poziomów sprzed pandemii

Zanieczyszczenie powietrza wraca do poziomów sprzed pandemii

Wiadomości / Gorące tematy

2020.06.05

Producenci aut wprowadzają filtry chroniące przed smogiem.
Peugeot 208 – odpadające elementy

Peugeot 208 – odpadające elementy

Wiadomości / News

2020.06.05

Posiadacze najnowszego Peugeota 208 muszą nadprogramowo odwiedzić serwisy marki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.