Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kajetanowicz przed Rajdem Akropolu
kalendarz 28/03 2014

Kajetanowicz przed Rajdem Akropolu

Wiadomości / Moto sport

Załoga Kajtejanowicz – Baran znalazła się  na czwartym miejscu w kwalifikacjach przed Rajdem Akropolu.

Debiutujący w Rajdzie Akropolu Kajetan Kajetanowicz pilotowany przez Jarosława Barana  dobrze spisał się na odcinku kwalifikacyjnym trzeciej rundy Mistrzostw Europy. Grecki rajd do tej pory był jedną z najtrudniejszych rund Mistrzostw Świata, a od tego roku - po 43 latach - ponownie został wpisany do kalendarza imprez FIA ERC. Na śliskim, asfaltowym odcinku nad Zatoką Koryncką Polacy zajęli czwarte miejsce w kwalifikacjach. Wynik ten pozwolił decydować im jako czwartej załodze  - i wybrali szóstą pozycję startową. Przed Kajetanowiczem na trasę wyjadą J. Tarabus,  S. Wiegand,  K. Abbring,  C.Breen i E. Lappi.

Kajetan Kajetanowicz: Greckie asfalty okazały się jeszcze bardziej śliskie niż przypuszczaliśmy. Nie sposób ich porównać do żadnych w Polsce. Szutrowe drogi też są zupełnie inne niż te, które znaliśmy do tej pory. Koncentracja będzie tu miała kluczowe znaczenie. Bez niej osiągniecie dobrego czasu nie będzie możliwe. Czuję się jakbyśmy jechali dwa różne rajdy, a to czyni tę imprezę bardziej ekscytującą i dostarcza ekstremalnych wrażeń. Będę czerpał z jazdy tutaj maksymalną przyjemność bo ta różnorodność w trakcie jednego rajdu to nowość. Czwarty czas na odcinku kwalifikacyjnym jest dla nas bardzo dobrym wynikiem, bo różnice pomiędzy załogami są bardzo niewielkie. Sześciu zawodników w 1,2 sekundy to absolutnie fantastyczna rzecz.

Jarosław Baran: Asfaltowe odcinki Rajdu Akropolu są niezwykle zdradliwe i trudne ponieważ pozornie wydają się proste. To najbardziej mylne wrażenie.  Długie łuki, szybkie prędkości i śliska nawierzchnia to ogólna charakterystyka greckich asfaltów. Szutrowe drogi, z którymi zmierzymy się w niedzielę są wyjątkowo „czyste” , ale to także tylko złudzenie. Luźne kamienie i małe głazy są wyrywane przez opony podczas kolejnych przejazdów. Ten rodzaj nawierzchni trudno jest przyrównać do jakiegokolwiek odcinka szutrowego w Polsce.

 
 

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
 Druga runda WEC 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).