Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kajetanowicz zaczyna kolejny sezon rajdowych mistrzostw świata
kalendarz 23/04 2022

Kajetanowicz zaczyna kolejny sezon rajdowych mistrzostw świata

Moto sport

Na początek chorwackie asfalty.

Kajetan Kajetanowicz powraca do walki na najbardziej wymagających odcinkach. Wicemistrz świata i wielokrotny mistrz Europy przystępuje do rywalizacji w kategorii WRC 2. W tym roku będzie to połączenie zespołów fabrycznych oraz prywatnych, takich jak ten z Ustronia. Dla Polaka oznacza to najprawdopodobniej największe wyzwanie w karierze.

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wyjeżdżają na trasy WRC w Škodzie Fabii Rally2 Evo obsługiwanej przez zespół RaceSeven. W ubiegłym sezonie Polacy wywalczyli tytuł wicemistrzowski, będąc w boju o koronę mistrzowską do ostatnich metrów Rajdu Monza, wygrywając wcześniej trzy rajdy, sześciokrotnie stając na podium. To doświadczenie zmotywowało zespół do jeszcze większego wysiłku, by również i w tym roku, przy rekordowo silnej konkurencji, móc liczyć się w walce o punktowane miejsca na mecie.

Tegoroczną kampanię Kajetanowicz rozpoczyna od asfaltowego Rajdu Chorwacji. Przed rokiem to właśnie Kajto odniósł tu zwycięstwo. W ramach przygotowań do tegorocznej edycji Polak wystartował w pierwszej rundzie mistrzostw Chorwacji. Na śliskich asfaltach wygrał większość odcinków specjalnych, ale najważniejsze jest to, że mógł przetestować ustawienia swojego auta przed pierwszą dla niego rundą WRC 2022.

Zaczynam mój piąty sezon rajdowych mistrzostw świata, a cieszę się i czuję tak jak cztery lata temu, gdy byliśmy na początku tej drogi. W zeszłym roku daliśmy z siebie wszystko, zaliczając najlepszy sezon w WRC, w tym musimy dać z siebie jeszcze więcej i razem z moim zespołem jesteśmy na to gotowi. Poprzeczka będzie ustawiona naprawdę wysoko, a walka z kierowcami fabrycznymi będzie prawdziwym wyzwaniem. Zaczynamy od Rajdu Chorwacji, który rok temu wygraliśmy i choć już niebawem zaczniemy pisać zupełnie nową historię, to jestem pełen optymizmu i wiem, że damy radę. Przyczepność na tutejszych, śliskich asfaltach zmienia się niemal na każdym zakręcie, ale dlatego byliśmy tutaj kilka tygodni temu, by teraz to zaprocentowało. Trzymajcie kciuki, bo Wasze wsparcie będzie jak zawsze bezcenne! – mówi Kajetan Kajetanowicz.

W kategorii WRC 2 Open do startu w Rajdzie Chorwacji zgłosiło się aż 29 załóg. Widnieją na niej kierowcy, którzy mają za sobą starty w królewskiej kategorii w fabrycznych zespołach, czyli Stéphane Lefebvre i Eric Camilli. Na liście znajduje się także ubiegłoroczny triumfator kategorii WRC 3, Yohan Rossel, zawsze bardzo szybki Nikołaj Griazin, czeska nadzieja rajdów Erik Cais, Finowie Jari Huttunen i Emil Lindholm oraz mistrz Europy Chris Ingram.


Tagi:
Rajd Chorwacji, Rajd Chorwacji 2022, WRC, Kajetan Kajetanowicz, Maciej Szczepaniak

Zobacz podobne artykuły:

Startuje Rajd Portugalii
kalendarz 19/05 2022

Startuje Rajd Portugalii

Wiadomości / Moto sport

2022.05.19

W czwartkowy wieczór na terenach miasta Coimbra rusza 55. edycja Rajdu Portugalii.
 Po raz drugi w Toruniu
kalendarz 06/05 2022

Po raz drugi w Toruniu

Wiadomości / Moto sport

2022.05.06

Przebieg drugiej odsłony tegorocznej serii Rok Cup Poland potwierdza, że możemy się spodziewać wyjątkowo ciekawego sezonu.
18 załóg otworzyło sezon Motul HRSMP
kalendarz 23/04 2022

18 załóg otworzyło sezon Motul HRSMP

Wiadomości / Moto sport

2022.04.23

Szósty sezon Motul HRSMP inauguruje jubileuszowa, 50. edycja Rajdu Świdnickiego-Krause (23-24 kwietnia).
Najnowsze artykuły:
Nissan Leaf e+ 62 kWh 218 KM A/T - Prekursor

Nissan Leaf e+ 62 kWh 218 KM A/T - Prekursor

Testy / Testy

2022.05.21

Nissan to w zasadzie prekursor elektromobilności. Jasne, że przed Japończykami kilka firm miało pojazdy typu BEV (Battery Electric Vehicle) w portfolio. Ale tylko Nissan Leaf przetrwał próbę czasu.
Diesel tak samo ekologiczny jak samochód z napędem elektrycznym?

Diesel tak samo ekologiczny jak samochód z napędem elektrycznym?

Warsztat / Eksploatacja

2022.05.21

Do analizy porównawczej przyjęto nominalną żywotność pojazdu wynoszącą 16 lat i całkowity przebieg 240000 km.
Honda e BEV 154 KM 35,5 kWh AT – Czy oryginalność wystarczy? 

Honda e BEV 154 KM 35,5 kWh AT – Czy oryginalność wystarczy? 

Testy / Testy

2022.05.20

Zadanie, jakie dostali do wykonania styliści: Ken Sahara i Akinori Myoui wydawało się zbyt karkołomne. Stworzyć nowoczesne auto elektryczne nawiązujące do pierwszej generacji Civica. Obaj panowie stanęli na wysokości zadania....

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.