Kajetan Kajetanowicz podziękuje kibicom w Rajdzie Barbórka
Kajetanowicz wystartuje w rajdzie Fordem Fiesta WRC.
Rok temu, tuż po wygraniu Kryterium Asów na ulicy Karowej, kibice jednym głosem krzyczeli „WRC!”, domagając się startów Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Nawet on sam nie spodziewał się wtedy, jakich emocji dostarczy nadchodzący sezon. Teraz, po czterech rajdach zakończonych znakomitym występem w Rajdzie Hiszpanii, ponownie sprawi kibicom niespodziankę. W Barbórce pojedzie Fordem Fiestą WRC.
Pięciokrotny zwycięzca Rajdu Barbórka i sześciokrotny triumfator Kryterium Asów na Karowej wie, jak bardzo polscy kibice chcą oglądać w naszym kraju samochód najwyższej klasy WRC. Warszawskie zawody podsumowują sezon sportów motorowych i są dla nich jedyną okazją, by zobaczyć go na polskich drogach.
– To dla mnie jedyny w roku start na polskich odcinkach specjalnych, przed własną publicznością, która jest spragniona oglądania samochodu klasy WRC. W taki sposób chcę podziękować im za doping i wsparcie. Po przejeździe ubiegłorocznej Karowej nie chciałem wysiadać z tego auta, nie wiedząc, czy kiedykolwiek do niego wrócę. Ale warto marzyć i pracować. Nie wahałem się długo przy wyborze, mimo świadomości, że charakterystyka prób może faworyzować mniejsze auta klasy R5, czego dowodem są nasze rezultaty na tego typu odcinkach w mistrzostwach świata. To jednak nie ma znaczenia, bo wiem, jak bardzo chcecie oglądać takie samochody w naszym kraju. Za nami krótki, jednak bardzo pracowity sezon, który pokazał silne strony zespołu Lotos Rally Team. Start Fordem Fiestą WRC jest dla nas wszystkich nagrodą – powiedział Kajetanowicz.
Tegoroczny sezon był debiutanckim programem Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dla Polaka każdy start był pierwszym w danych zawodach, dlatego głównym celem było zbieranie doświadczenia i poznawanie najtrudniejszej ligi rajdowej. Ustronianin rozpoczął rok od siódmego miejsca w czerwcowym Rajdzie Sardynii, następnie był piąty w sierpniowym Rajdzie Niemiec. W połowie września, mimo problemów technicznych z samochodem, wywalczył czwarte miejsce w Rajdzie Turcji. Starty zakończył w Katalonii, gdzie finiszował na czwartej pozycji, tuż za załogami samochodów fabrycznych.
Ford Fiesta WRC napędzany jest silnikiem o poj. 1.6, który zapewnia moc 380 KM, przy 450 Nm. Rajdówka posiada napęd czterech kół. Od wersji R5, którą Kajetanowicz rywalizuje w mistrzostwach świata, różni się podzespołami i większym pakietem aerodynamicznym. Jego waga to 1190 kg, czyli regulaminowe minimum, które zgodnie z przepisami musi być utrzymane.
Zobacz podobne artykuły:
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Historyczna zmiana u Lubiaka
Wiadomości / Moto sport
2024.04.15
Klara Kowalczyk wystartuje w Igrzyskach Motorsportu FIA
Wiadomości / Moto sport
2024.04.13
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
Wiadomości / News
2024.04.15