Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jeszcze szybsze...
kalendarz 08/11 2018

Jeszcze szybsze...

Nowości

Najnowsze Audi R8 stało się jeszcze mocniejsze.

Błyskawiczne reakcje, szybkie wchodzenie na najwyższe obroty i niepowtarzalny dźwięk – sercem Audi R8 jest wolnossący silnik V10, dostępny tu w dwóch wersjach. Niemal identyczna technika napędu w R8 LMS GT3 i w R8 LMS GT4 dobrze się sprawuje na torach wyścigowych. Jednostka napędowa V10, produkowana w fabryce w Győr, jest bardzo kompaktowa. Osobna chłodnica kontroluje temperaturę oleju silnikowego zasysanego z suchej miski. Zasada ta została przejęta ze sportów motorowych. Pozwala ona na przyjęcie bardzo niskiej pozycji montażowej silnika, co z kolei wpływa na niski środek ciężkości pojazdu. Moduł pomp charakteryzuje się kilkoma stopniami zasysania i zapewnia odpowiednie smarowanie w każdych warunkach – nawet w przypadku możliwego do osiągnięcia w nowym R8 przyspieszenia bocznego rzędu 1,5 g. Obie benzynowe wersje silnikowe wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Wysoka precyzja: zawieszenie

Modyfikacje, które zaszły w zawieszeniu nowego modelu, wpłynęły na stabilność i precyzję prowadzenia. Wspomaganie – zarówno w przypadku dynamicznego układu kierowniczego, jak i w przypadku układu elektromechanicznego – zostało zestrojone na nowo. Reakcje układu i informacje zwrotne płynące z nawierzchni są jeszcze bardziej precyzyjne w całym zakresie prędkości.

W zależności od wybranej jednostki napędowej, do gamy trybów systemu Audi drive select zostały dodane trzy nowe: jazda po nawierzchni suchej (dry), po nawierzchni mokrej (wet) i po śniegu (snow). Tryby te dostosowują parametry dynamiczne pojazdu do warunków przyczepności nawierzchni. Dzięki ulepszonemu systemowi stabilizacji toru jazdy ESC, ten topowy model rodem z Ingolstadt z prędkości 100 km/h aż do całkowitego zatrzymania hamuje o 1,5 metra krócej niż jego poprzednik. Droga hamowania z prędkości 200 km/h jest nawet o 5 metrów krótsza, obie zależą jednak ściśle od warunków zewnętrznych.

Standardowo, nowe Audi R8 wyposażone jest w felgi 19-calowe. Bardzo lekkie felgi 20-calowe w dynamicznej stylistyce pięciu położonych obok siebie liter V, z nowymi letnimi i sportowymi oponami zapewniającymi jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie, dostępne są opcjonalnie. Alternatywą dla standardowych, stalowych tarczy hamulcowych są dostępne na życzenie tarcze ceramiczne. Stabilizator w przodzie samochodu może być opcjonalnie wykonany z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (CFK) i z aluminium, co obniża masę pojazdu o około 2 kilogramy.

Ostrzejsza i bardziej zwarta: stylistyka

Niezwykły charakter nowego R8 jest teraz jeszcze bardziej wyrazisty – również wizualnie. Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i bardziej płaska. Duże wloty powietrza podzielono pionowo. Płytkie przetłoczenia w masce silnika przywodzą na myśl ikonę marki – model Audi Ur-quattro. Nowy splitter w przodzie pojazdu, podobnie jak bardzo nisko zamontowana kratka wentylacyjna w tyle, jest teraz znacznie szerszy. Kratka w tyle jakby otacza unoszący się ku górze dyfuzor. Wszystkie te detale podkreślają sportowy wygląd nowego Audi R8. Filtr powietrza, znajdujący się w przedziale silnikowym, przykryty jest teraz nową, trzyczęściową pokrywą. Pokrywa może być wedle życzenia zrobiona z tworzywa sztucznego lub z włókna węglowego.

Klienci zamawiający nowe R8 wybrać mogą jeden z trzech pakietów zewnętrznych, zależnych od wersji silnikowej. Wszystkie trzy pakiety dodają dodatkowych szczegółów stylistycznych do splittera, listew bocznych i do dyfuzora. Na życzenie klienta cztery pierścienie w logo i inne znaki Audi mogą być pomalowane na błyszczącą czerń. Do gamy kolorystycznej dodano dwa nowe lakiery: szary Kemora i niebieski Ascari. Pakiety z serii Audi exclusive dają kupującym dodatkową możliwość spersonalizowania swego nowego Audi R8 zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
RED
Źródło: Audi

 


Tagi:
Audi R8, R8, Audi

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
kalendarz 08/04 2024

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.04.08

Wprowadzony na rynek w 2021 r. Qashqai trzeciej generacji powtórzył sukces swoich poprzedników.
 Fiat Pandina – Ulubieniec
kalendarz 16/03 2024

Fiat Pandina – Ulubieniec

Prezentacje / Nowości

2024.03.16

Pomimo, że obecna generacja Pandy powstaje od 2011 r. to Fiat nie tylko nie rezygnuje z dalszej produkcji ale nawet zwiększy ją i wprowadzi nową wersję.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.