Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jeep Wrangler Unlimited Volcano 2.8 CRD - Zdobywca bezdroży
kalendarz 06/01 2014

Jeep Wrangler Unlimited Volcano 2.8 CRD - Zdobywca bezdroży

Testy / Jeep

Tej marki miłośnikom off-roadu przedstawiać nie trzeba. Jeep Wrangler to auto, które zostało stworzone po to, aby wychodzić z każdej opresji.

Jest to jeżdżąca legenda. Wyglądające jak pudełko auto prezentuje się podobnie od wielu już lat. Nie chodzi tutaj przecież o to, aby szpanować designem, ale o coś znacznie ważniejszego. O radość przebywania i harmonię z przyrodą. Jego protoplastą jest Jeep Willys, który skonstruowany został z myślą o amerykańskiej armii podczas II wojny światowej. Miał to być pojazd, któremu nie straszne jest  błoto, śnieg, piach i skały. Taki właśnie jest nasz bohater. Jeep Wrangler Unlimited Volcano.

Już zasiadając wewnątrz możemy poczuć, że poruszać się będziemy oryginalnym autem. Płaskie szyby boczne, pionowa czołowa szyba, zawiasy drzwi znajdujące się na zewnątrz, czy próg. Zajęcie miejsca w kabinie wymaga trochę ekwilibrystyki, zaś próg ma ułatwić zajęcie miejsca w kabinie. Oczywiście w tego typu aucie na próżno możemy szukać chociażby regulacji położenia kierownicy w dwóch płaszczyznach. Dobrze, że jest regulowana tylko w pionie. W aucie tym znajdziemy oryginalne rozwiązania. Przykładem jest chociażby rozwiązanie elektrycznie otwieranych szyb. Przyciski do ich otwierania znajdują się w centralnym miejscu deski rozdzielczej. Czy jednak Jeep może pochwalić się lepszym wyposażeniem? Zaskoczę was, otóż tak. Pomyślelibyście, że w tego typu aucie odnajdziecie skórzaną tapicerkę i podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, czy system COMAND oraz poduszki powietrzne. Dodatkowo możemy liczyć na klimatyzację, tempomat, czy nawigację satelitarną.

Nie dla mięczaków

Siedząc wewnątrz auta dostrzec można różnice pomiędzy Jeepem a innymi autami na rynku. Mówienie o tym, że wadą auta jest fakt, iż reduktor posiada potężną dźwignię, a nie elektronikę jest po prostu nieporozumieniem. Tak właśnie powinna wyglądać terenówka z prawdziwego zdarzenia. To ma być proste auto. Nie raz widziałem przypadki, jak podczas różnych przepraw auta nie radziły sobie i stawały z powodu zalanej elektroniki. Auto ma stały napęd na tylną oś (Command Trac), zaś przód możemy sobie ręcznie dołączyć. To pierwsze rozwiązanie proponuje podczas jazdy na normalnej drodze, bowiem pozwala ograniczyć zużycie paliwa. Warto wspomnieć także o jeszcze jednej zalecie tego typu rozwiązania. Możemy bowiem wyłączyć układ ESP, dzięki czemu komputer nie będzie ograniczać w tej kwestii. O właściwościach terenowych Jeepa krążą już legendy. Ja tylko przytoczę dane katalogowe: kąt natarcia 37,9 stopni, kąt zejścia 29,8 stopni, kąt rampowy 20,9 stopni. To wyniki mówiące same za siebie.

Auto napędzała wysokoprężna jednostka o pojemności 2,8 litra i mocy 200 KM. W tego typu autach silnik wysokoprężny jest bardziej godny polecenia z dwóch powodów. Po pierwsze, wyższy moment obrotowy przydaje się podczas pokonywania trudniejszego terenu, zaś taki rodzaj napędu przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa. W warunkach miejskich podczas spokojnej jazdy możemy uzyskać niecałe 12 litrów, zaś na trasie 8. Nie są to złe wyniki, biorąc pod uwagę masę auta oraz jego wysoki współczynnik oporu powietrza. Z jednostką napędową współpracuje 5-biegowy automat.

Jaki jest Jeep?

Jest to wyjątkowy pojazd. Także dzięki możliwości rozebrania go i złożeniu w kilka chwil. Gdy tylko zechcemy, możemy zdjąć tylną część wraz z częścią dachu, dwie części dachu nad kierowcą i pasażerem, czy złożyć nawet do przodu przednią szybę. Niewątpliwie to samochód-legenda, którą nie łatwo pomylić z żadnym innym autem. Ma swoją duszę, rewelacyjne własności terenowe. Można go z czystym sumieniem polecić komuś, kto mieszka w terenie i często porusza się drogami gruntowymi. Dla typowych mieszczuchów? Cóż, nie sądzę aby był dobrym rozwiązaniem...

Paweł Pusz

Zalety:

-bardzo dobre własności terenowe

-zaskakujący komfort

-prostota konstrukcji

-ekonomiczny silnik

-wyposażenie

-możliwość konfiguracji wyglądu nadwozia

-pojemny bagażnik

-spartański charakter

-niezniszczalność

Wady:

-nie liczmy na komfort podróżowania

-ciężko manewrować na zatłoczonych ulicach

-wolno reagująca skrzynia biegów

Podstawowe parametry techniczne Jeepa Wranglera Unlimited Volcano 2.8 CRD:

Podstawowe wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4751/1877/1840 mm

Silnik: wysokoprężny, pięciocylindrowy z turbodoładowaniem

Pojemność: 2776 cm3

Moc maksymalna: 200 KM przy 3800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 460 Nm przy 2000 obr./min

Napęd: 4x4

Osiągi (0-100 km/h): 11,7 s

Prędkość maksymalna: 169 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 10,3/7,9/8,8 l

Prześwit poprzeczny: 236,2 mm

Kąt natarcia: 37,9 stopni

Kąt zejścia: 29,8 stopni

Kąt rampowy: 20,9 stopni

Pojemność bagażnika: 498/1310 l

Pojemność zbiornika paliwa: 85 l

Cena: od 158 400 zł (wersja Sport)

Cena auta prezentowanego: 188 100 zł

galeria [gallery ids="49887,49888,49889,49890,49891,49892,49893,49894,49895,49896,49897,49898,49899,49900,49901,49902,49903,49904,49905,49906,49907,49908,49909,49910,49911,49912,49913,49914,49915,49916,49917,49918"]

Zobacz podobne artykuły:

Jeep i zespół Now United
kalendarz 13/03 2020

Jeep i zespół Now United

Wiadomości / News

2020.03.13

Marka Jeep ogłasza globalne partnerstwo z popowym zespołem Now United.
Mitsubishi ASX 2,0 150 KM CVT – Rozsądny wybór
kalendarz 07/01 2020

Mitsubishi ASX 2,0 150 KM CVT – Rozsądny wybór

Testy / Testy

2020.01.07

Kiedy Mitsubishi ogłaszało, że kończy produkcje wszystkich modeli za wyjątkiem SUV-ów i crossoverów, jakoś nie bardzo w to wierzyłem. Koniec legendarnego Lancera? Bez sensu! A jednak. Jedynym nie-SUVem w ofercie pozostał Spac...
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI 140 KM DCT7 - Coupe, ale praktycznie
kalendarz 02/01 2020

Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI 140 KM DCT7 - Coupe, ale praktycznie

Testy / Testy

2020.01.02

W mojej opinii, to najciekawsza wersja modelu i30. I najładniejsza. Jest droższy od sedana, ale ma większy bagażnik, nieco pojemniejsze wnętrze i jak wygląda! Z profilu, przypomina coupe, ale zachowując sportowy wygląd jest p...

Firmy z branży

AutoSkaczkowski

mazowieckie
ul. Oczapowskiego 3
01-843 Warszawa
Tel.: Salon: (+48) 22 864 27 07, (+48) 22 864 29 12
https://autoskaczkowski.pl/
Najnowsze artykuły:
Skoda Octavia RS iV – Hybrydowe GTI

Skoda Octavia RS iV – Hybrydowe GTI

Prezentacje / Nowości

2020.04.03

Czwarta generacja Octavii RS debiutuje w wersji hybrydowej.
Pościg za piratem drogowym…

Pościg za piratem drogowym…

Wiadomości / News

2020.04.03

… był poszukiwanym przestępcą z dożywotnim zakazem kierowania.
Nowy zespół Hyundai Poland Racing w RSMP

Nowy zespół Hyundai Poland Racing w RSMP

Wiadomości / Moto sport

2020.04.03

Zespół będzie reprezentowany przez fiński duet w składzie Jari Huttunen i Mikko Lukka.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.