Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jeep Wrangler Rubicon 2,2 MultiJet– Legenda...
kalendarz 29/09 2019

Jeep Wrangler Rubicon 2,2 MultiJet– Legenda...

Testy / Jeep

Jeep Wrangler to prawdziwa ikona stylu. Dla wielu, także synonim pojazdu terenowego. Nic dziwnego, wszak jest w linii prostej spadkobiercą tradycji Bantama/Willysa, Jeepa CJ. W ubiegłym roku doczekaliśmy się IV generacji kultowego offroadera. Jeżeli ktoś spodziewał się ingerencji stylisty w interior to… bardzo się rozczarował. Po prostu, Wrangler ciągle wygląda jak…. Wrangler. 

Oczywiście, nawet taka ikona musi przejść kurację odmładzającą. Dlatego designerzy Jeepa (czy może właściwie Fiat Centrostile, wszak Jeep należy do grupy Fiata), nadali siedmioszczelinowemu grillowi nowocześniejszy wygląd. Teraz obie, zewnętrzne szczeliny przecinają się z przednimi reflektorami. To swoisty hołd dla praprzodka, modelu CJ. Górna część grilla została delikatnie przesunięta do tyłu, co poprawiło właściwości aerodynamiczne pojazdu o finezyjnych kształtach… kiosku gazetami.

Zgodnie z tradycją
Wrangler miał od zawsze modułowa konstrukcję karoserii. Hardtop z demontowalnymi elementami nad głową kierowcy, dach z materiału, drzwi. To wszystko dawało się w poprzednich generacjach samochodu zdejmować. Teraz, też się daje. Tyle, że łatwiej i szybciej. Po pierwsze, mniej ważą. Po drugie, uproszczono wreszcie sam system ich demontażu. 

Przytulniej
Nie sposób nie zauważyć, że w kokpicie jest przytulniej. Ba, jakby… komfortowo! Zniknęły wielkie połacie czarnego tworzywa. Zamiast nich pojawiły się elementy w kolorze nadwozia. I od razu zrobiło się sympatyczniej i bardziej elegancko. Zmiany dotknęły też zegary, które prezentują się po prostu ładnie! I jeszcze coś. To już nie jest Jeep, który posprzątamy wężem ogrodowym (Wada? Zaleta?). I to, z czego wnętrze zmontowano i jak to zrobiono jest na wysokim poziomie. Pojawił się system multimedialny UConnect z aplikacją Apple CarPlay, Android Auto oraz wybór ekranów dotykowych o przekątnej 7” lub 8,4” z funkcją „pinch-and-zoom”.

Na plus...
...także zmiany w ergonomii. Niby drobne, ale jakże potrzebne. Regulacja lusterek trafiła wreszcie na drzwi. Miejscami zamieniły się panel klimatyzacji i przyciski do opuszczania szyb. Teraz, to wszystko jest bardziej… smart! Siermiężny dotąd JW zyskał wyposażenie, jakie zazwyczaj mają eleganckie SUV-y, a nie twarde terenówki: dostęp bezkluczykowy, podgrzewaną kierownicę, czujniki parkowania a nawet kamerę cofania.

Czy autu przybyło komfortu? 
To trudne pytanie. W założeniu, ten twardziel nie ma być komfortowy. Ale, stał się nieco bardziej… homogenizowany. W kabinie siedzi się wygodniej. Ale nie, nie jest to Grand Cherokee. Tyle, że chyba nie miał nim być! Zmiany na plus są jednak zauważalne. Poprawił się zakres regulacji kierownicy i foteli przednich. Mimo wszystko, wysokie osoby nadal mogą mieć przyciasno. Nieznacznie więcej miejsca jest z tyłu. Tam, tym wyższym i tym szerszym pojedzie się łatwiej. Warto dodać, że z tyłu też zamontowano cztery gniazda USB (2 klasyczne i 2 typu C), gniazdo 230V oraz dwa miejsca na kubki.

Najlepszy w historii
Wrangler IV generacji oferuje najlepsze właściwości terenowe w historii modelu. Nowy układ napędowy może przekazać moment na cztery koła już nie tylko w terenie, ale również „na twardym”. Krótko mówiąc, Wrangler jest wciąż tylnonapędowy. I przy dobrej przyczepności działa napęd na oś tylną. Kiedy system „zauważy” mniejszą przyczepność, na przykład w zakręcie lub śliskiej nawierzchni, sprzęgło dołącza przód i pojazd staje się czteronapędowcem. Konkretnie, system „shift on the fly” umożliwia zmianę napędu z 2WD na 4WD przy prędkości do 72km/h. W normalnych warunkach jazdy, system Command-Trac pracuje w trybie 2WD, przekazując 100% mocy na koła tylne. Przesuwając dźwignię w pozycję 4WD High, kierowca może przełączyć się w tryb jazdy z napędem na cztery koła. Tryb pracy 4H można wybrać zarówno w nowym trybie Auto jak i w trybie 4H Part Time zapewniającym zawsze równomierne rozłożenie momentu obrotowego między przednią a tylną osią.

Za takie „cuda” odpowiada jeden z dwóch systemów napędu 4×4: Command-Trac i Rock-Trac, ale także nowej generacji osi Dana, elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok i elektroniczne rozłączany przedni stabilizator poprzeczny. 

Dwie jednostki napędowe
Oferta obejmuje dwa nowe silniki – 2,2-litrowy turbo diesel MultiJet II i 2,0-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem współpracujące z nową ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów i funkcję Stop-Start. Do testu otrzymaliśmy auto napędzane 2.2-litrowym turbodieslem MultiJet II zestawionym z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Taki tandem zapewniał autu lepiej niż dobre właściwości jezdne (200 KM przy 3500 obrotach oraz moment 450 Nm dostępny przy 2000 obrotach). Efekt, to niespieszne 160 km/h i 10 sekund do pierwszej (i ostatniej – setki).

Warto dodać, że ośmiobiegowy automat pracuje płynniej i ma większy zakres przełożeń. Dzięki temu zmiana biegów odbywa się szybciej i co ważne, w aucie sporo ciszej niż w poprzedniej generacji.

Można się tego spodziewać
Poruszanie się Wranglerem nie ma wiele wspólnego z komfortem. Jest twardo, bo JW to twardziel. I auto terenowe, a nie jakiś tam „miętki” SUV. Ale, i to z lekkim rozrzewnieniem zauważam już nie takim twardzielem, jak w II czy III generacji. Wraz ze zmianą pokoleniową autu przybyło nieco ogłady. Jazda w daleką trasę, choć nadal nie ma  wiele wspólnego z komfortem, jest możliwa. I nie wspominamy jej jako jednego z trzech najbardziej dramatycznych wydarzeń w życiu. 

Nowy Jeep Wrangler jest w codziennym użytkowaniu wygodniejszy, lepiej wykonany i wyposażony, cichszy i wreszcie – oszczędniejszy! Nieco gorzej (na papierze) wypada w terenie. Za to dużo lepiej - na twardym. 
Paweł Pusz

Zalety:
- nowa skrzynia biegów
- oszczędniejsza jednostka napędowa
- wyposażenie

Wady:
- gorsze (teoretycznie) parametry terenowe
- nadal mało miejsca z przodu

Podstawowe parametry techniczne Jeep Wrangler Rubicon 2,2 MultiJet 8AT:
Wymiary zewnętrzne (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4882/1894/1848 mm
Dane terenowe: Kn-36 stopni, Kr-20,8, Kz-31,4
Głębokość brodzenia 762 mm
Prześwit: 252 mm
Silnik: turbodiesel
Moc maksymalna: 200 KM przy 3600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy:  450 Nm  przy 2000 obr./min
Napęd: AWD
Skrzynia: AT8
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Przyspieszenie: 10,0 s
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 10,0/6,0/6,0 l
Zbiornik paliwa: 81 l
Bagażnik: 533/1044 l 
Ceny: od 204 100 zł


Tagi:
Jeep Wrangler Rubikon 2, 2 MultiJet 8AT, test Jeep Wrangler Rubikon 2, 2 MultiJet, test Jeep Wrangler Rubikon, test Jeep Wrangler, opinie Jeep Wrangler Rubikon 2, 2 MultiJet 8AT, opinie Jeep Wrangler Rubikon, opinie Jeep Wrangler

Zobacz podobne artykuły:

Jeep Cherokee z usterką
kalendarz 12/08 2020

Jeep Cherokee z usterką

Wiadomości / News

2020.08.12

W niektórych egzemplarzach mogą wystąpić problemy z układem napędowym.
Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo 163 KM 6MT FWD – Japoński oryginał
kalendarz 10/06 2020

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo 163 KM 6MT FWD – Japoński oryginał

Testy / Testy

2020.06.10

Kilka lat temu Mitsubishi zaszokowało decyzja o definitywnym pożegnaniu z sedanami, hatchbackami i kombi. Z oferty a wcześniej z taśm produkcyjnych wypadły Lancer i Galant. Firma przestawiła się w całości na SUV-y, crossovery...
Volkswagen Passat Variant Elegance 2,0 TSI 190 KM DSG7 – Rodzinne rozwiązanie...
kalendarz 04/06 2020

Volkswagen Passat Variant Elegance 2,0 TSI 190 KM DSG7 – Rodzinne rozwiązanie...

Testy / Testy

2020.06.04

Niewiele aut zasługuje na miano samochód – instytucja. Volkswagen ma w swoim portfolio dwa takie pojazdy. Obok Golfa, jest tez Passat. 
Najnowsze artykuły:
W zakładzie Volkswagen Poznań zmiana warty

W zakładzie Volkswagen Poznań zmiana warty

Wiadomości / News

2020.09.18

W Poznaniu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Caddy 4.
Toyota Gazoo Racing po hat trick w Le Mans

Toyota Gazoo Racing po hat trick w Le Mans

Wiadomości / Moto sport

2020.09.18

W 88. edycji legendarnego wyścigu zespół Toyota Gazoo Racing celuje w trzecie z rzędu zwycięstwo.
 Kajetan Kajetanowicz na testowym Rajdu Turcji

Kajetan Kajetanowicz na testowym Rajdu Turcji

Wiadomości / Moto sport

2020.09.18

Rozpoczyna się rywalizacja w piątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC), w której o kolejny triumf powalczy polski zespół.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.