Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jeep Renegade Trailhawk Plug-In hybrid 240 KM A/T – Na miasto i w teren?
kalendarz 26/03 2022

Jeep Renegade Trailhawk Plug-In hybrid 240 KM A/T – Na miasto i w teren?

Testy / Testy / Jeep

Jeepowi Renegade stuknie niebawem 10 lat. Pojazd debiutował w 2014 roku i od razu został najlepiej sprzedającym się Jeepem w historii. W 2018 roku Włosi zafundowali baby Jeepowi lifting, a w 2020 roku pojawiła się wersja zelektryfikowana: Renegade 4xe.

O restylingu sprzed lat pisać nie będę. To prehistoria. Tym razem na redakcyjnej tapecie Baby Jeep w wersji zelektryfikowanej. A więc skupimy się na tym, o czym dotąd nie pisaliśmy. No właśnie, czym jest Jeep Renegade 4xe? W sumie, brakującym ogniwem pomiędzy Jeepem z motorem termicznym a Jeepem z napędem elektrycznym. 

Różnice?
Z zewnątrz auto z hybrydowym wsparciem różni się do tego z motorem termicznym tylko jednym detalem: niewielka klapka skrywająca gniazdo ładowania. Podobnie jest we wnętrzu. Ledwie kilka dodatkowych ikon na desce sugeruje, że pojazd ma elektryczne wsparcie. I jeszcze jedno; auta z motorem termicznym za to doelektryzowane w tak zwanym międzyczasie mają nieco mniej miejsca. Zazwyczaj, w kokpicie lub bagażniku. To „zasługa” akumulatora trakcyjnego. W przypadku baby Jeepa w kokpicie ilość miejsca pozostała bez zmian. Za to mniejsze są bagażnik i zbiornik paliwa. Oba, nawet dość znacznie. I szczególnie w przypadku zbiornika jest to problem. Dużo jeżdżąc samochodem wciąż mamy wrażenie, że jesteśmy stałymi i zbyt częstymi bywalcami stacji paliw. I pewnie tak jest. Z tym, że nie jest to zasługa paliwożerności samochodu a ledwie 36 litrowego zbiornika... 

Rasowa terenówka
Renegade Trailhawk to naprawdę auto terenowe. Za napęd osi przedniej odpowiada motor termiczny. Oś tylna może być napędzana za pomocą elektrycznego silnika.  Jednostka elektryczna połączona jest z termiczną za pomocą paska. Dodatkowe kilowaty trafiają bezpośrednio do silnika elektrycznego na tylnej osi albo ładują akumulator trakcyjny, który znajduje się z tyłu, obok zbiornika benzyny. Silnik elektryczny produkuje 60 KM, a to w połączeniu ze 180 KM z jednostki termicznej daje łączną moc układu 240 KM. Dzięki temu Renegade jest bardzo dynamiczny. 7,1 sekundy do 100 km/h to zaskakująco szybko. Oczywiście silnik elektryczny działa jak swoiste turbo z tym, że zapobiega tak zwanej turbo dziurze.

Auto dzięki preselekcji ma kilka trybów jazdy: śnieg, piasek, błoto kamieniste podłoże. Steruje nimi Active Drive Low uruchamiany specjalnym pokrętłem. Są też typowe ustawienia. W trybie 4WD Low następuje maksymalne spięcie sprzęgła międzyosiowego. Dodatkowo, wymusza je również 4WD Lock. Renegade startuje z pierwszego biegu, który w tym ustawieniu zastępuje reduktor. Funkcja 4WD Low współpracuje z systemem Selec-Terrain, który steruje działaniem systemu ABS, kontroli trakcji, elektroniczną blokada mechanizmów różnicowych a nawet czułością reakcji na gaz. 

Renegade Trailhawk obok napędu AWD ma większy od standardowych Renegade prześwit. Dodatkowo: silnika, zbiornik paliwa i wał napędowy chronią specjalne osłony. Dodam, ze Renegade ze wsparciem elektrycznym ma lepsze parametry terenowe niż jego termiczny kuzyn. Głębokość brodzenia jak i inne dane terenowe jak kąt natarcia, zejścia czy rampowy są lepsze niż w zwykłym benzyniaku. 

Auta terenowe zazwyczaj nie są wyjątkowo precyzyjne w prowadzeniu. I w przypadku Renegade jest podobnie. Fiat 500X, który jest technicznym bliźniakiem Baby Jeepa, dużo lepiej zachowuje się w zakrętach. Nie można jednak powiedzieć, że Renegade źle jeździ. On jeździ tak jak czetronapędowa terenówka. I znacznie lepiej czuje się właśnie w terenie niż mieście. Bo zawieszenie Jeepa to… zawieszenie Jeepa. Dlatego, jeśli szukamy komfortu kupmy raczej SUV-a lub crossover. Baby Jeep nie będzie dobrym wyborem dla „mięczaków”.

Co jeszcze w Jeepie Renegade Trailhawk zaskoczyło mnie pozytywnie? 
Producent zapewnia, że średnia spalania to około 2 litry na 100 kilometrów. Oczywiście przy aktywnym elektrycznym wsparciu. Ale, kiedy go nie ma, i tak nie jest źle. Spory i nielekki samochód z napędem AWD okazał się zaskakująco oszczędny. Test redakcyjny zamknął się średnią 5,8 litra na każde 100 kilometrów. W trasie auto potrafiło się zadowolić 5,5 litrami!. Na drodze ekspresowej spalanie wyniosło 8 litrów. Tyle samo w cyklu miejskim. 

Offroad i elektryczny napęd? Dysonans? Oksymoron? Otóż, wcale nie. Znak czasów! Waszak nawet terenowa ikona czyli Jeep Wrangler ma elektryczne wsparcie. To nie tylko moda. To niestety konieczność. Coraz bardziej rygorystyczne normy spalania zmuszają inżynierów do inwencji. Elektryczne wsparcie jednostki termicznej to najprostsza metoda obniżenia emisji CO2. A potem, to już tylko „w elektrykę”…
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- dynamiczny układ napędowy
- dobre tłumienie nierówności 
- przestronne wnętrze 
- możliwość jazdy w trybie elektrycznym

Wady auta:
- widoczność ograniczana przez masywne słupki dachu,
- mikroskopijny zbiornik paliwa
- niewielki bagażnik

Podstawowe parametry techniczne: Jeep Renegade Trailhawk Plug-In hybrid 240 KM A/T 
Wymiary (d/s/w/r/o): 4236/1805/1667/2570 mm
Kąt natarcia: 21
Kąt zejścia: 32
Kąt rampowy: 23,5
Głębokość brodzenia: 482 mm
Silnik: benzynowy wsparty układem hybrydowym Plug-In
Pojemność: 1332 cm3
Moc maksymalna: 240 KM 
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 1850 obr./min
Napęd: AWD
Zbiornik paliwa: 37 l
Skrzynia: automatyczna
Osiągi (0-100 km/h): 7,1 s
Prędkość maksymalna: 199 km/h
Deklarowane użycie paliwa: 2,0 l
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/średnio): 8,0/5,5/5,8 l
Pojemność bagażnika: 330/1270 
Akumulator trakcyjny: 11 kWh
Zasięg EV: około 45 km
Cena: od 117 700 zł


Tagi:
Jeep Renegade 4xe, jeep renegate, renegate, test jeep, test renegate, test jeep renegate

Zobacz podobne artykuły:

Isuzu D-Max LSE 1,9 DDI 163 KM 4x4 5A/T - Bezkonkurencyjny
kalendarz 26/07 2022

Isuzu D-Max LSE 1,9 DDI 163 KM 4x4 5A/T - Bezkonkurencyjny

Testy / Testy

2022.07.26

Isuzu D-Max III zadebiutował w 2020 roku. Poza zmianami w stylistyce w porównaniu do poprzednika stracił… 2 cylindry i sporo niutonometrów. Zyskał niższą normę emisji i (na szczęście) w terenie i pracy pozostał równie dzielny...
SsangYong Tivoli 1,5 T-GDI 163 KM 6A/T – Rozsądny wybór
kalendarz 22/06 2022

SsangYong Tivoli 1,5 T-GDI 163 KM 6A/T – Rozsądny wybór

Testy / Testy

2022.06.22

Zaprawdę nie wiem która to już próba zaistnienia niszowej koreańskiej marki na polskim rynku. Wydaje się jednak, że tym razem będzie udana.
Volvo V90 Cross Country B5 AWD diesel Mild Hybrid 249 KM A/T - Prekursor
kalendarz 22/06 2022

Volvo V90 Cross Country B5 AWD diesel Mild Hybrid 249 KM A/T - Prekursor

Testy / Testy

2022.06.22

Duże, podwyższane kombi pojawiło się na rynku w 1997 roku. Rynek przyjął je z entuzjazmem.  Auto okazało się na tyle popularne, że pomysł szybko skopiowały Audi i Mercedes.

Firmy z branży

AutoSkaczkowski. Rok założenia 1971. Autoryzowany Salon i Serwis Jeep, Chrysler, Dodge i Suzuki.

mazowieckie
ul. Oczapowskiego 3
01-843 Warszawa
Tel.: Salon: (+48) 22 864 27 07, (+48) 22 864 29 12
https://autoskaczkowski.pl/
Najnowsze artykuły:
Olej do skrzyni biegów a olej silnikowy – czy można stosować ten sam?

Olej do skrzyni biegów a olej silnikowy – czy można stosować ten sam?

Warsztat / Porady

2022.08.02

Samochód, podobnie jak człowiek, wymaga odpowiednich elementów, by prawidłowo funkcjonować.
 Ile kosztuje polisa dla Tesli?

Ile kosztuje polisa dla Tesli?

Finanse / Ubezpieczenia

2022.08.01

Ubezpieczenie komunikacyjne OC aut elektrycznych kosztuje podobnie co spalinowych tej samej klasy. Jednak w przypadku AC dla e-pojazdów trzeba liczyć się z poważnym wydatkiem.
Mitsubishi L200 – Testy rajdowej wersji

Mitsubishi L200 – Testy rajdowej wersji

Wiadomości / Wydarzenia

2022.07.30

Mitsubishi Ralliart przy wsparciu technicznym Mitsubishi Motors weźmie udział w Rajdzie Asia Cross Country Rally.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.