Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jeep Renegade 1,3 Turbo GSE 180 KM AWD – Jeep XS...
kalendarz 28/09 2019

Jeep Renegade 1,3 Turbo GSE 180 KM AWD – Jeep XS...

Testy / Jeep

Renegade to techniczny bliźniak Fiata. Wszedł na rynek w 2010 roku. Osiem lat później doczekał się kuracji odmładzającej. 

Zmiany były bardzo głębokie.  To, co widać to zupełne nowy pas przedni, reflektory (LED) i światła tylne. Nowe jest także wnętrze i infotainment. Patrząc na to sympatyczne auto trudno sobie wyobrazić lepszy przykład globalizacji. Choć to Jeep, ma w sobie niewiele niewiele ze wspaniałych tradycji marki. To typowy miejski crossover. A skąd ta globalizacja? Proste. Amerykańska marka, ale już cześć włoskiego koncernu a do tego silnik produkowany w Polsce. 

Jeep na zewnątrz w środku Fiat
Wnętrze, jakby w korespondencji do owej globalizacji jest bardzo fiatowskie. Kokpit zmontowano z tego, co znamy z innych modeli włoskiej marki. Ale, nie jest to zarzut. Wprost przeciwnie. Całość prezentuje się ciekawie. Przy okazji, jest ergonomicznie. Owszem, plastiki nie są miękkie, za to bardzo porządne i równie porządnie zmontowane. Nie ma się absolutnie do czego przeczepić.

We wnętrzu miejsca jest co najmniej sporo. Doceniam wygodne fotele i tylną kanapę. Poza tym, z przedniego fotela widoczność jest, pomimo szerokich słupków, lepsza niż niezła. Do tego stopnia, że jadąc niewielkim w sumie Renegade mamy wrażenie poruszania się dużym SUV-em. Miło…

Bez trudu...
W kabinie bez problemu przewozimy 4 osoby. Z piątą, mamy już pewien problem. Miejsca „na szerokość” może by i wystarczyło. Problemem jest tunel środkowy. Jest, jak na niewielkie w sumie auto monstrualny. Nawet w autach przednionapędowych. Ale kupując SUV-a z zapędami terenowymi musimy mieć świadomość tego faktu. 

Bagażnik jest przeciętny
W konfiguracji 4(5) osobowej wynosi on około 350 litrów. Dopiero po złożeniu oparcia kanapy jest przestronniej: 1478 litrów (inaczej 500 kg) i to robi już wrażenie.

Pod maską też nowe. Nie obyło się bez downsizingu. Nowa rodzina motorów obejmuje 1,0-litrowy motor o mocy 120 KM i momencie obrotowym 190 Nm oraz 1,3-litrowe o mocach 150 KM lub 180 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Są też odświeżone jednostki wysokoprężne MultiJet II o pojemności 1,6 i 2,0 litra z selektywną redukcją katalityczną SCR. Jednostki diesla są zgodne z normą Euro 6/D. Motory Renegade mogą być połączone z sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów DDCT.

Najmocniejszy
Testowego Renegade napędzał najmocniejszy, 4 cylindrowy „benzyniak” 1,3 o mocy 180 KM (przy 5750 obrotów, 270 Nm od 1850 obrotów). Jednostka idealnie współpracuje z automatyczną, 9-stopniową przekładnią DDCT i sterowanym elektronicznie napędem obu osi „4x4 Jeep Active”. Spalanie jest w akceptowalnych granicach. Wprawdzie dane producenta, czyli 7,3 w mieście, 5,8 w trasie czy 6,4 średnio raczej włożyłbym między bajki, ale osiągnięte „rezultaty” nie były zaskakująco wysokie. Średnio w teście Renegade palił 7,6 litra. W trasie udawało się zejść do około 6,5 litra a w mieście spalanie średnie nie przekroczyło 8,6 litra. Jak na sporego, mocnego benzyniaka - wyniki zacne…

Warto dodać, że w testowym „renegacie” sprawne poruszanie wspierały między innymi: system kontroli trakcji Selec Terrain, wspomaganie ruszania pod górę (Hill Start Assist), asystenta kontroli zjazdu z wzniesienia (Hill Descent Control). Do  prowadzenia pojazdu nie mamy najmniejszych zastrzeżeń.

Udany kompromis?
Jadąc najmniejszym z Jeepów zapomnijmy o komforcie. Auto jest „po terenowemu” sztywne. Dodatkowo, testowy renegat stał na 19-calowych kołach. Efekt to twardo wybierane wszystko, co co na drodze. Nie ma jednak mowy o uczuciu dyskomfortu. Owszem, jest twardo ale akceptowalnie. Siedzimy też jak w każdym SUV-ie - wysoko. Z drugiej jednak strony nie mamy wrażenia podróżowania na barowym hokerze. Jest jednak rada dla tych, którzy nie lubią „dobijania”. Studzienki czy ubytki w warstwie ścieralnej możemy przecież ominąć. Auto jest bardzo zwinne i bez ociągania reaguje na polecenia kierowcy.

Całkiem nieźle
W terenie (Renegade choć prezentuje się nad wyraz terenowo; jest tylko SUV-em), nie jest źle. Już same dane sugerują, że w lżejsze wertepy wybrać się wręcz wypada. Kąt natarcia baby Jeepa wynosi około 18 procent, zejścia prawie 30, rampowy 21,2. Renegade pokonuje też bez mała półmetrowe przeszkody wodne. 

Czego jak czego, ale stylu Jeepowi Renegade nie brakuje. Siedmioszczelinowy grill niczym genotyp, umiejscawia pojazd w kategorii: terenowe. Bardzo niesłusznie. To typowy niewielki SUV. W prawdziwym ternie jest równie bezradny jak choćby Mazda MX3 czy Nissan Juke. Skrojono go dla miłośników marki Jeep. Ale, ten wygląd to nie tylko zaleta. Offroadowy look rodzi spore ograniczenia bo… nie każdemu odpowiada. Dlatego, choć budzi zainteresowanie, nie zawsze implikuje pozytywne konotacje. 
Paweł Pusz

Zalety:
– wykończenie wnętrza
– wygląd
– doskonałe systemy wspierające kierowcę

Wady:
– cena
– mało odporny „na macanie” wyświetlacz
– irytująco głośna praca silnika

Dane techniczne Jeep Renegade 1,3 Turbo GSE 180 KM AWD:
Wymiary (D/S/W/Ro): 4236/1805/1607/1570 mm
Dane terenowe: KN: 17,9 KZ:29,7 KR: 21,2 Głębokość brodzenia: 482
Jednostka napędowa: motor benzynowy wsparty turbina
Pojemność silnika: 1332 cm3
Moc: 180 km przy 5750 obr./min
Moment obrotowy: 270 Nm od 1850 obrotów
Rodzaj napędu: elektronicznie sterowane 4X
Skrzynia biegów: automatyczna 9 przełożeń DDCT
Przyspieszenie 0-100: 8,5 sek
Prędkość maksymalna: 201 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 7,3/5,8/6,4 l
Pojemność zbiornika paliwa: 48 l
Pojemność bagażnika: 360 l
Ceny: od 73 900 zł
Cena wersji testowej: od 108 300 zł


Tagi:
Jeep Renegade 1, 3 Turbo GSE 180 KM AWD, test Jeep Renegade 1, 3 Turbo, test Jeep Renegade, opinie Jeep Renegade 1, 3 Turbo

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Tiguan Highline 2,0 TSI 190 KM DSG7 4Motion – Sposób na SUV-a
kalendarz 09/01 2021

Volkswagen Tiguan Highline 2,0 TSI 190 KM DSG7 4Motion – Sposób na SUV-a

Testy / Testy

2021.01.09

Tiguan debiutował w 2006 roku. Na polskim rynku pojawił się na początku 2007 i do razu zdominował rankingi sprzedaży. 
Seat Tarraco 2,0 TDI 190 KM DSG7 4Drive – Konkurent Volkswagena z Niemiec?
kalendarz 09/01 2021

Seat Tarraco 2,0 TDI 190 KM DSG7 4Drive – Konkurent Volkswagena z Niemiec?

Testy / Testy

2021.01.09

W 2016 roku zadebiutował pierwszy SUV z logo Seata.
Renault Captur 1,0 TCe 100 KM MT5 FWD – Dla kogo? 
kalendarz 09/01 2021

Renault Captur 1,0 TCe 100 KM MT5 FWD – Dla kogo? 

Testy / Testy

2021.01.09

W 2013 roku Renault uśmierciło mało popularnego mikrowana - Modusa. W jego miejsce wprowadziło miejskiego crossovera – Renault Captur. 

Firmy z branży

AutoSkaczkowski. Rok założenia 1971. Autoryzowany Salon i Serwis Jeep, Chrysler, Dodge i Suzuki.

mazowieckie
ul. Oczapowskiego 3
01-843 Warszawa
Tel.: Salon: (+48) 22 864 27 07, (+48) 22 864 29 12
https://autoskaczkowski.pl/
Najnowsze artykuły:
Sébastien Ogier: „Idealny początek sezonu…”

Sébastien Ogier: „Idealny początek sezonu…”

Wiadomości / Moto sport

2021.01.25

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia rekordowy ósmy raz wygrali Rajd Monte Carlo.
Półmilionowy silnik PureTech z polskiej fabryki PSA

Półmilionowy silnik PureTech z polskiej fabryki PSA

Wiadomości / News

2021.01.25

Fabryka Grupy PSA w Tychach wyprodukowała już 500 tys. sztuk silnika PureTech.
Najdroższe samochody sprzedane na aukcjach

Najdroższe samochody sprzedane na aukcjach

Wiadomości / News

2021.01.24

Pięć najdroższych samochodów sprzedanych na aukcji w zeszłym roku zostało wyprodukowanych przez jednego producenta.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.