Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jaka będzie przyszłość Audi?
kalendarz 18/03 2021

Jaka będzie przyszłość Audi?

Wydarzenia / Audi

Wywiad z prezesem zarządu Audi AG Markusem Duesmannem.

Szef Audi opowiedział o transformacji marki i ważnych strategicznych decyzji.

Spójrzmy na minionych dwanaście miesięcy: Jakie wnioski wyciągnąłby Pan po prawie rocznej pracy w zarządzie firmy?

Markus Duesmann: Miniony rok pokazał mi przede wszystkim jedno: Audi ma ogromny potencjał. Elastyczność i umiejętność dostosowania się ludzi pracujących w Audi w czasie pandemii, naprawdę zrobiły na mnie wrażenie. Koronawirus nie powstrzymał nas przed realizacją zadań. Kontynuowaliśmy pracę nad kluczowymi zagadnieniami związanymi z przyszłością, tak by móc szybciej dostarczyć naszym klientom innowacyjne rozwiązania. Zapał to najlepsze narzędzie przezwyciężania problemów, które pojawiają się na naszej drodze.

Jakie wyzwania uważa Pan za największe dla branży i jak Audi może na nie zareagować?

Markus Duesmann: Digitalizacja, mobilność elektryczna i regulacje prawne — wszyscy producenci samochodów o ustalonej na rynku pozycji, stoją obecnie przed podobnymi wyzwaniami. Nie ma tu większych różnic. Kluczowe znaczenie ma raczej fakt, że nasza branża nie poradzi sobie z transformacją, trzymając się kurczowo starych struktur. Na przykład nastawienie na oprogramowanie to zmiana paradygmatu, która musi także przekształcić sposób w jaki będziemy w przyszłości opracowywać nasze modele. Audi przyjmuje inteligentne sposoby postępowania w tym zakresie: Nie przypisujemy już naszych linii modelowych do poszczególnych kategorii w oparciu o wygląd, ale na podstawie stopnia cyfryzacji i układu elektrycznego pojazdu. To samo w sobie stanowi już rewolucję. Jednocześnie efekt synergii, który obecnie wykorzystujemy w ramach Grupy Volkswagen, na przykład na polu współpracy nad opracowaniem platform elektrycznych, jeszcze intensywniej wpływa na naszą przewagę konkurencyjną.

W jaki sposób zamierzacie dogonić konkurentów w zakresie oprogramowania?

Markus Duesmann: Zdecydowanie musimy zwiększyć tempo. Funkcje cyfrowe i związane ze zautomatyzowaną jazdą coraz częściej stają się kluczowym czynnikiem konkurencyjności. Widzę tu ogromny potencjał. Z pewnością obraliśmy właściwy kurs, gromadząc kompetencje związane z tworzeniem oprogramowania dla wszystkich marek Grupy Volkswagen. Organizacja Car.Software łączy umiejętności najlepszych ekspertów, zatem może przygotowywać między innymi cyfryzację i przyszłe systemy operacyjne dla pojazdów w całej Grupie Volkswagen. To ambitny, ale również wyjątkowy w branży plan. Organizacja Car.Software umożliwia tym samym uzyskanie ogromnych korzyści skali, a jednocześnie daje nam jako marce możliwość skoncentrowania się na tym, co ma znaczenie dla klientów: intuicyjnej interakcji z samochodem.

Chiny to największy indywidualny rynek dla marki Audi. Gdzie widzi Pan jego kluczowe punkty?

Markus Duesmann: Chiny mają dla nas zasadnicze znaczenie nie tylko jako rynek zbytu, ale również jako rynek nadający tempo pod względem technologicznym. Ten rynek jest motorem wielu innowacji i gwałtownie się rozwija. Chcemy to wykorzystać. Dlatego dostosowujemy naszą działalność w Chinach, zapewniając lokalnie więcej zasobów, wiedzy fachowej i uprawnień do podejmowania decyzji. Tempo w Chinach jest szczególnie wysokie w odniesieniu do cyfryzacji i elektryfikacji. Chcemy, by już w 2025 r. jedną trzecią naszej sprzedaży na tamtejszym rynku stanowiły modele elektryczne. Od 2024 r. Audi wraz z FAW rozpocznie w Changchun lokalną produkcję pojazdów elektrycznych osadzonych na Elektrycznej Platformie Premium (PPE). Chiny są kluczowym filarem trwałego sukcesu Audi w ogóle, a dla mnie najwyższym priorytetem. Osiągana tam pomimo pandemii koronawirusa wysoka sprzedaż, wzmacnia nasze wyniki z 2020 r. Nie koncentrujemy się jednak na tylko jednym rynku, ale na trzech filarach: Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach.

Jakie cele wyznaczacie sobie Państwo na kolejnych 12 miesięcy?

Markus Duesmann: W 2021 r. stawiamy sobie ambitne cele i chcemy kontynuować wzrost. Mając silne atuty w zakresie marketingu i sprzedaży, z pewnością odniesiemy sukces na tym kolejnym etapie. Będziemy jeszcze bardziej koncentrować działania na naszych klientach.

Będziemy również nadal konsekwentnie realizować transformację naszych produktów i rozwój usług związanych z mobilnością, kładąc nacisk na elektryfikację, zrównoważony rozwój i cyfryzację. W kategoriach sprzedaży, oferty przekazywane online i offline będą się coraz bardziej ze sobą łączyć, tworząc zintegrowane środowisko obsługi klienta.

Dzięki zmianie strategii marki i sprzedaży, przygotowaliśmy markę Audi na nadejście przyszłości. Będziemy nie tylko „stanowić” postęp, będziemy go również na nowo interpretować. Jest dla mnie ważne również to, byśmy podchodzili do tego z odwagą, pasją, doskonałością i fascynacją. W ten sposób będziemy kontynuować wspólne kształtowanie przyszłej mobilności segmentu premium.


Tagi:
Markus Duesmann, Audi

Zobacz podobne artykuły:

Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Audi Q6 e-tron i sztuka
kalendarz 05/04 2024

Audi Q6 e-tron i sztuka

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.05

Andrés Reisinger jest jednym z najbardziej rozchwytywanych artystów cyfrowych i projektantów na świecie.
Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
kalendarz 21/03 2024

Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.21

W najnowszym filmie o Pogromcach Duchów obok znanego samochodu bohaterów Ecto-1, występuje również pojazd towarzyszący.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.