Jaguar F-Pace P400 AWD 400 KM – Flagowy z zaskoczenia
Na rynku jest dostępny od 2016 roku i ma przed sobą trudne zadanie. Bowiem musi odgrywać rolę flagowego modelu Jaguara. Jak sobie z tym radzi?
Jaguar F-Pace to pierwszy seryjny SUV w historii Jaguara. Choć od jego debiutu minęło już 7 lat, to nadal prezentuje się najlepiej spośród wszystkich SUV-ów klasy premium średniej. Akurat nas to nie dziwi. Wydaje się, że duży wpływ na powstanie Jaguara miało Porsche Macan. Do budowy auta wykorzystano płytę podłogową IQ, na której bazuje Jaguar XE.
Zawieszony znacznie wyżej F-Pace sprawia wrażenie bardziej masywnego. Ale jednocześnie zadbano, aby auto jak najmniej ważyło. Stąd postanowiono wykorzystać aluminium i magnez. Nadwozie wykonano aż w 80% z lekkiego aluminium. Oczywiście, że auto nie jest kopią wspominanego Macana. Stylistycznie również nie ma z nim nic wspólnego. Wygląda bardzo atrakcyjnie. Wszak przez tyle lat nadwozie nadal zachowało świeżość.
Totalne zaskoczenie
Mam na myśli tapierkę...Czerwonokrwista na subtelną nie wygląda. Nie każdemu taki krzykliwy kolor przypadnie do gustu. Na pewno jest oryginalna. Skóra z której została wytworzona jest najwyższego gatunku. Oczywiście w podobnym tonie można wyrazić się odnośnie zasotowanych materiałów wykończeniowych. Czy wszystko wygląda kolorowo? Okazuje się, że nie. Uwagi można mieć do pokręteł klimatyzacji, które za lekko się obracają. Niezrozumiałym rozwiązaniem są też dotykowe pady w środkowej konsoli i ramionach kierownicy. Żeby zadziałało, trzeba dotknąć odrobinę mocniej. System multimedialny za to może pochwalić się wysoką rozdzielczością. Doceniamy na pewno ostrość obrazu kamery cofania. Menu jest czytelne i intuicyjne. Plusem jest również bezprewodowa współpraca z Apple CarPlay, która odbywa się błyskawicznie.
Nasza wersja testowa wyposażona była w bardzo dobre sprzęt audio firmy Meridian. Słuchając muzyki możemy zatopić się w bardzo wygodnych fotelach. Również z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca, choć wysokie osoby mogą narzekać na miejsce nad głowami. Co do bagażnika, pojemność jego wynosi 552 litrów, a maksymalnie będziemy w stanie go powiększyć do 1358 litrów. Zaletą Jaguara jest niski próg załadunku oraz bardzo regularne kształty.
Optymalny?
Pod maską Jaguara pracuje 3-litrowa 6-cylindrowa jednostka rzędowa.Osiąga ona moc wynoszącą 400 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 550 Nm przy 2000 obr./min. Liczby te zapewniają bardzo dobre osiągi. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje zaledwie 5,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa auta wynosi 8,9 litra. Z silnikiem współpracuje automatyczna 8-biegowa skrzynia biegów, która rozdziela napęd na cztery koła. Nie można mieć zarzutów do kultury jej pracy. Skrzynia biegów jest znakomita, działa gładko i niezauważalnie.
Zaskakujący minus
Okazuje się, że jest nim zawieszenie. Negatywnie ono wpływa na komfort jazdy. Zawieszenie 400-konnego wysokiego SUV-a jest zestrojone za sztywno. Jest twarde, a jego praca jest głośna. Szkoda, że taka sytuacja ma miejsce w klasie premium. Sytuację ratuję układ kierowniczy. Jest precyzyjny. Zawieszenie to zdecydowanie zatem polecam młodszym osobom. Innym proponują zainteresować się innymi wersjami tego modelu.
Jaki jest Jaguar F-Pace? Niewątpliwie z jednej strony to najpiękniejsze auto w swojej klasie. Oferuje piękne nadwozie oraz atrakcyjne wnętrze, któe zostało dobrze wyposażone. Dodatkowo ujmuje jakością materiałów. Auto zapewnia także wyborne osiągi. Z drugiej strony nie każdemu spodoba się zbyt twarde zawieszenie. Aby stać się posiadaczem Jaguara F-Pace'a należy zapłacić minimum 163 000 zł (wersja 2.0 diesel 163 KM). Za naszą wersję trzeba zapłacić 495 400 zł.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- piękna linia nadwozia
- luksusowe wnętrze
- jakość zastosowanych materiałów
- jednostka napędowa o wybornych osiągach
- sprzynia biegów
- audio
Wady auta:
- twarde zawieszenie
- za lekko obracające się pokrętłą klimatyzacji
Podstawowe parametry techniczne Jaguar F-Pace P400 AWD 400 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4747/2071/1664/2874 mm
Silnik: benzynowy wsparty miękką hybrydą
Pojemność: 2995 cm3
Moc maksymalna: 400 KM przy 5500 -6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm od 2000-5000 obr/min
Napęd: AWD
Skrzynia: automatyczna 8-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 5,5 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 8,9 l
Pojemność zbiornika paliwa: 82 l
Pojemność bagażnika: 552/1358 l
Cena: od 163 000 zł (wersja 2.0 diesel 163 KM)
Cena auta testowanego: od 495 400 zł
Zobacz podobne artykuły:
Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego
Testy / Testy
2025.01.07
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
Testy / Testy
2025.01.06
MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces
Testy / Testy
2025.01.06
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.01.25