Jaguar Land Rover woli hybrydy
News / Jaguar / Land Rover
Jaguar Land Rover ogranicza plany dotyczące pojazdów elektrycznych.
W ubiegłym roku JLR zwiększyło sprzedaż pojazdów PHEV bardziej niż jakakolwiek inna marka samochodów w Europie.
Jaguar Land Rover w nadchodzących latach spowolni wprowadzanie pojazdów elektrycznych i skupi się na wprowadzaniu na rynek aut z napędem hybrydowym typu plug-in ze względu na zmieniające się nastroje konsumentów.
W 2021 r. brytyjski producent ujawnił, że do 2026 r. wprowadzi na rynek sześć elektrycznych Land Roverów i dwa elektryczne Jaguary. Jednak niedawno dyrektor generalny Jaguara Land Rovera, Adrian Mardell, powiedział, że liczba wprowadzanych na rynek elektrycznych Land Roverów została zmniejszona do czterech. Pierwszym z nich będzie Range Rover Electric, który pojawi się jeszcze w tym roku, a wkrótce po premierze na rynek trafi elektryczny Range Rover Sport.
„Jesteśmy trochę wolniejsi niż deklarowaliśmy trzy lata temu” – stwierdził Mardell w rozmowie z magazynem „Autonews Europe”. „Poświęcamy czas, aby mieć pewność, że wprowadzimy na rynek najlepsze pojazdy, jakie kiedykolwiek opracowaliśmy”.
Po wprowadzeniu na rynek tych dwóch modeli pojawi się para mniejszych pojazdów elektrycznych korzystających z nowej platformy EMA firmy. Znane są ograniczone szczegóły na temat tego duetu, ale mogą one służyć jako elektryczni następcy Range Rovera Evoque i Range Rovera Velar. W planach jest także Defender EV, który zadebiutuje przed 2030 r. W 2025 r. w gamie Jaguara pojawi się nowy czterodrzwiowy GT EV.
Mardell nie ukrywa, że popyt na auta elektryczne zaczął spadać, dlatego też JLR pracuje nad modelami hybrydowymi typu plug-in.
W ubiegłym roku firma JLR zwiększyła sprzedaż pojazdów PHEV w Europie bardziej niż jakikolwiek inny producent samochodów, sprzedając 45 224 sztuki, co stanowi wzrost o 68 proc. Docelowo marka chce, aby do 2030 r. 60 proc. całej jej sprzedaży stanowiły pojazdy typu BEV, a następnie do 2036 r. odsetek ten wzrósł do 100 proc./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.01.25