Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Infiniti Q50 S Hybrid AWD - Nie tylko technologia...
kalendarz 01/10 2014

Infiniti Q50 S Hybrid AWD - Nie tylko technologia...

Testy / Infiniti

Całe szczęście, że na rynku motoryzacyjnym istnieją pojazdy, które nie tylko wyróżniają się dzięki zaawansowanej technologii, ale także niebanalnej sylwetce.

Kto z nas nie lubi oryginalnych i pięknych pojazdów? Takie jest tez Infiniti Q50 S Hybrid. Wystarczy dokładnie przyjrzeć się finezyjnej sylwetce pełnej przetłoczeń oraz muskularnym nadwoziu, by zdać sobie sprawę, że to jedno z najładniejszych (jeżenie nie najładniejsze) auto w swojej klasie. Auto zaskakuje pod wieloma względami. Choćby tym, że podczas badań nad sylwetką ściśle współpracowano z zespołem Formuły 1 Infiniti Red Bull Racing, co zaowocowało rewelacyjnym współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,28.

Niepowtarzalny styl i klimat

Otwierając drzwi do kabiny Infiniti docenić powinniśmy niebanalne wnętrze. Oczy przykuwa doskonała jakość materiałów oraz wykończenie które jest bardzo estetyczne. O trosce o najmniejsze detale najlepiej świadczy fakt, że nawet wyhaftowana została na oparciach foteli nazwa Infiniti. Takie drobiazgi składają się na styl japońskiego auta.

We współpracy z NASA

Chcecie więcej ciekawostek? Wyobraźcie sobie, że fotele nie bez kozery są ,,kosmiczne”. Okazuje się bowiem, że powstały we współpracy z NASA. Można pokusić się o stwierdzenie, że mało które siedzenia potrafią zapewnić taki komfort, jak te z Infiniti. Jeżeli natomiast uważacie, że limuzyna ta oferuje przepastną ilość na nogi na tylnej kanapie to rozczaruję was. Co prawda mamy zapewnioną w miarę wygodną podróż, ale konkurencja jest pod tym względem przestronniejsza.

W aucie rzucają się w oczy także dwa wyświetlacze. Górny (8-calowy) odpowiedzialny jest za nawigację, oraz kilka fabrycznych aplikacji (skrzynkę odbiorczą, kalendarz, zegar, kompas, czy parametry jazdy oraz bieżące informacje techniczne). Dolny (7-cali) odpowiada zaś za multimedia oraz ustawienia auta. Można także pobrać aplikacje ze smartfonu lub sklepu z aplikacjami Infiniti – App Garage. O zaawansowaniu technologicznym najlepiej niech świadczy fakt, że gdyby poświęcić czas i wczytać się dokładnie w instrukcję obsługi, to ,,parę dni mielibyśmy z głowy”.

Po otwarciu schowka mamy w podłokietniku do dyspozyji port USB. Jest także gwiazdka audio czy slot na kartę microSD z mapą. Po sparowaniu telefonu i zalogowaniu do aplikacji będziemy mogli bezpośrednio przeglądać pocztę na konsoli, jak również serwisy społecznościowe i cały czas być w kontakcie z naszym wirtualnym światem. Gdybyśmy zechcieli posłuchać muzyki to nie rozczaruje nas 14-głośnikowy system audio Bose Sound System. Dzięki niemu możemy przenieść się na salę koncertową.

S znaczy Sport?

Zastanawiałem się, na ile wersja hybrydowa różnić będzie się od wysokoprężnej, którą dane mi było jeździć. Połączenie dwóch silników (benzynowego oraz elektrycznego) o mocy 306 KM oraz 68 KM przyczynia się do dynamicznych możliwości auta. Tak też jest w rzeczywistości. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 5,4 sekundy. To wszystko przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 6,8 l. Pochwalić należy automatyczną skrzynię biegów. Z kolei napęd na obie osie choć powoduje wzrost masy (1901 kg), daje pewność prowadzenia. Samo prowadzenie Infiniti jest precyzyjne. Układ kierowniczy jest wyczulony nawet na najmniejszy skręt kierownicy, nie daje również odczuć jakichkolwiek drgań przenoszonych przez koła. System Direct Adaptive Steering daje możliwość wyboru trzech rodzajów natężenia pracy układu kierowniczego i szybkości reakcji.

Wspomniany wcześniej napęd na obie osie bardzo dobrze trzyma Q50 w zakrętach. W sytuacjach gdy przyczepność jest zatracana, do pracy wkracza system ESP stabilizując nasze auto. Auto posiada 4 tryby pracy (Sport, Standard, Eco, Snow).

Bez dwóch zdań Infiniti Q50 S AWD Hybrid to ciekawa opcja dla osób poszukujących wygodny i prestiżowy samochód klasy premium. Kupując to auto będziemy się cieszyć ze wszystkich udogodnień jakie oferuje, ale kto wie czy jedną z najważniejszych cech, którymi charakteryzuje się Infiniti nie będzie oryginalność jaką nabywamy wraz zakupem tego pojazdu.

Paweł Pusz

Zalety auta:

-niebanalna sylwetka

-bogate wyposażenie

-jakość wykonania

-estetyka na każdym kroku

-dynamiczny i oszczędny silnik

-rewelacyjny system nagłaśniający

Wady auta:

-niewielka pojemność bagażnika

-przeciętna ilość miejsca z tyłu

-dopłata 2000 zł do rozkładanej tylnej kanapy

Podstawowe parametry techniczne Infiniti Q50s Hybrid AWD:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4800 x 1820 x 1445 mm

Silnik: benzynowy V6 + elektryczny

Pojemność: 3498 cm3 + baterie litowo – jonowe 346 V / 1,4 kWh

Moc maksymalna: 306 KM (przy 6800 obr/min) + 68 KM (przy 1770-2000 obr/min)

Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 5000 obr/min) + 270 Nm (przy 1770 obr/min)

Napęd: na obie osie

Osiągi (0-100 km/h): 5,4 s

Prędkość maksymalna: 230 km/h

Zużycie paliwa średnio: 6,8 l

Masa własna: 1901 kg

Pojemność bagażnika: 310 l

Cena: od 226 500 zł


 


 


 


 


 

galeria: [gallery ids="49330,49331,49332,49333,49334,49335,49336,49337,49338,49339,49340,49341,49342,49343,49344,49345,49346,49347,49348,49349,49350,49351,49352,49353,49354,49355,49356,49357,49358,49359,49360,49361,49362,49363,49364,49365,49366,49367,49368,49369,49370,49371"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Najnowsze artykuły:
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Warsztat / Eksploatacja

2024.04.25

Pożar luksusowego samochodu elektrycznego Lucid Air w Warszawie zwrócił uwagę na profesjonalne i nietuzinkowe działania strażaków.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.