Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Infiniti Q50 2.0t Sport - Kolejny konkurent?
kalendarz 02/10 2015

Infiniti Q50 2.0t Sport - Kolejny konkurent?

Testy / Infiniti

Parę dni temu opisywaliśmy w teście najnowszego Jaguara XE. Okazuje się jednak, że w tej klasie aut jest także jeden gracz którego nie należy pomijać. Jest nim koncern Infiniti.


Wydaje się nawet, że producenci aut klasy premium (BMW, Mercedes, Audi czy Lexus) mogą mieć obawy. Wszystko za sprawą naszego bohatera, który z pewnością posiada wszystkie argumenty, aby stawić czoła konkurencji. Przede wszystkim posiada oryginalną sylwetkę, która większości osobom powinna przypaść do gustu. Wystarczy dokładnie przyjrzeć się finezyjnej sylwetce pełnej przetłoczeń oraz muskularnym nadwoziu, by zdać sobie sprawę, że to jedno z najładniejszych (jeżenie nie najładniejsze) auto w swojej klasie. Zresztą jako ciekawostkę można przytoczyć fakt, że podczas badań nad nią, ściśle współpracowano z zespołem Formuły 1 Infiniti Red Bull Racing, co zaowocowało rewelacyjnym współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,28. Sylwetka jest zarówno elegancka, jak i agresywna. Przednia maska mocno schodzi ku dołowi, co w połączeniu z idealnie wkomponowanym dużym grillem i kanciastym zderzakiem oraz agresywnym reflektorami może sprawiać wrażenie, jakby auto znajdowało się w ruchu. W linii bocznej docenimy 19-calowe felgi aluminiowe, zaś z tyłu widoczny jest jedynie podwójny wydech. Dwie oddzielne końcówki rozmieszczone zostały po obydwu stronach.
 

Wygoda, ale nie tylko
Także wnętrze zaskakuje podobnie jak design auta. Widoczne jest wzorowanie się na modelu Q70. W porównaniu do niego nasz bohater wydaje się być jeszcze bardziej dopracowany oraz nowocześniejszy. Kierowca doceni pozycję za kierownicą, która jest wygodna. Swoją drogą, mała ciekawostka...Sam kształt foteli został opracowany w oparciu o badania NASA. Dzięki temu oferują one wygodę, są jedne z lepszych w swojej klasie. Dosyć wygodnie jest także na tylnej kanapie, chociaż w tej klasie aut zbyt dużej ilości miejsca na nogi nie spodziewałbym się. Okazuje się, że zastrzeżenia można mieć również do bagażnika. Dysponuje on co prawda przyzwoitą pojemnością wynoszącą 500 l, ale mały otwór załadunkowy oraz nieregularne kształty uniemożliwiają przewożenie dużych przedmiotów.


W dobie komputeryzacji
Wewnątrz zastosowano również kilka interesujących rozwiązań.  Przede wszystkim oryginalne okazało się zastosowanie dwóch wyświetlaczy. Górny (8-calowy) odpowiedzialny jest za nawigację, oraz kilka fabrycznych aplikacji (skrzynkę odbiorczą, kalendarz, zegar, kompas, czy parametry jazdy oraz bieżące informacje techniczne). Dolny (7-cali) odpowiada zaś za multimedia oraz ustawienia auta. Można także pobrać aplikacje ze smartfonu lub sklepu z aplikacjami Infiniti – App Garage. Po otwarciu schowka w podłokietniku zauważyć można również port USB. Jest także gwiazdka audio czy slot na kartę microSD z mapą. Po sparowaniu telefonu i zalogowaniu do aplikacji będziemy mogli bezpośrednio przeglądać pocztę na konsoli, jak również serwisy społecznościowe i cały czas być w kontakcie z naszym wirtualnym światem. Gdybyśmy zechcieli posłuchać muzyki to nie rozczaruje nas 14-głośnikowy system audio Bose Sound System. Z ciekawostek możemy napisać, że kierowca ma możliwość dopasowania oporu kierownicy i jej reakcji do indywidualnych swoich potrzeb.  Może przy okazji zaprogramować jeden z trybów jazdy. Uwagę zwraca rozbudowany komputer pokładowy. Możemy wybrać różne tryby jazdy (Personal, Sport, Standard i Snow). Funkcję tą obsługiwać można także dzięki pokrętłu przypominającego iDrive stosowanemu w BMW oraz dzięki wspomnianym dwóm dotykowym wyświetlaczom.


Nie ma na co narzekać
Pod maską naszej testówki znalazł się dwulitrowy silnik benzynowy o pojemności 2-litrów generujący moc wynoszącą 211 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm. Dzięki temu Q50 ważące blisko 1700 kg jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w czasie 7,2 s. Jednostka napędowa współpracuje z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Zawieszenie Infiniti stanowi udany kompromis pomiędzy komfortem jazdy a sportowym pazurem. Bardzo dobrze tłumione są jakiekolwiek drgania czy nierówności, zaś podczas sportowej jazdy auto zachowuje się neutralnie, nie mając tendencji do przechyłów. Zwróciłbym również uwagę na rewelacyjny adaptacyjny układ kierowniczy Direct Adaptive Steering. Dzięki niemu prowadzenie Q50 stanowi wielką frajdę, bowiem nawet przy wysokich prędkościach prowadzi się po zakrętach z wielką precyzją.
Auto posiada wiele zalet. Jest wśród nich atrakcyjna cena, która może przyciągnąć sporą rzeszę potencjalnych klientów. Ceny zaczynają się już od 153 000 zł (wersja wysokoprężna 2.2d). Żeby stać się właścicielem Q50 z silnikiem benzynowym, trzeba wydać na niego 161 780 zł. Testowa wersja o oznaczeniu Sport stanowi wydatek 177 557 zł. 
Paweł Pusz


Zalety auta:
- prestiż marki
- komfort i wyposażenie
- jakość wykonania
- oryginalne nadwozie
- doskonały system audio Bose Sound System
- atrakcyjna cena


Wady auta:
- stosunkowo niewielka ilość miejsca na tylnej kanapie
- mały otwór załadunkowy bagażnika oraz nieregularne kształty uniemożliwiają przewożenie dużych przedmiotów
- dopłata 2 tys. zł do rozkładanej kanapy


Podstawowe parametry Infiniti Q50 2.0t Sport:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4783 x 1824 x 1443  mm
Silnik: benzynowy, turbo R4 16v
Pojemność: 1991 cm3
Moc maksymalna: 211 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1250-3200 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, siedmiobiegowa
Napęd: tył
Osiągi (0-100 km/h): 7,2 s
Prędkość maksymalna: 245 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 8.6 / 5.0 / 6.3 l/100
Masa własna: 1692 kg
Pojemność bagażnika: 500 l
Pojemność zbiornika paliwa: 80 l
Cena: od 153 000 (wersja 2.2d) zł
Cena wersji testowanej: 161 780 zł
Cena prezentowanego egzemplarza: 177 557 zł

galeria: [gallery ids="53178,53179,53180,53181,53182,53183,53184,53186,53187,53188,53189,53190,53191,53192,53193,53194,53195,53196,53197,53198,53199,53200,53201,53202,53203,53204,53205,53206,53207,53208,53209,53210,53211,53212,53213,53214,53215,53216,53217,53218,53219,53220,53221,53222,53223,53224,53225,53226,53227,53228,53229,53231"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.