Imponująca obsada finałowej rundy Motul HRSMP
Cztery Fordy Sierra, dwóch gości z zagranicy w Skodach i w sumie 22 historyczne rajdówki. Na Rajd Dolnośląski, finałową rundę sezonu 2019, stawi się cała czołówka Motul HRSMP.
Dłuższa trasa, bo aż 216 km podzielonych na 19 odcinków specjalnych, trzy dni rywalizacji i aż siedem nocnych prób nie odstraszyło zawodników w historycznych rajdówkach od wyprawy na Dolny Śląsk. Dodatkową zachętą jest z pewnością podwójna liczba punktów, które są do zdobycia. Dlatego też na starcie pojawi się czołowa szóstka zawodników walczących o zwycięstwo w Historycznej Klasyfikacji Generalnej.
Przed Rajdem Dolnośląskim w najlepszej sytuacji są Robert Luty i Marcin Celiński (Subaru Legacy) - w pięciu dotychczasowych startach zgromadzili 152 punkty. W Dusznikach-Zdroju do zdobycia będzie maksymalnie 55 punktów. Największe szanse na przeskoczenie Lutego i Celińskiego mają załogi Jerzy Skrzypek/Krzysztof Marczewski (132 pkt, Fiat Ritmo Abarth) oraz Piotr Zaleski/Piotr Szadkowski (115 pkt, Porsche 911 SC), którzy triumfowali w Historycznej Klasyfikacji Generalnej w sezonie 2018.
Pewni mistrzostwa w kategorii FIA 2 Piotr Kiepura i Mateusz Galle (112 pkt, Fiat 125p Monte Carlo), zwycięzcy FIA 1 Tomasz Curyło i Jarosław Skwarek (100 pkt, Syrena 104), a także Tymoteusz i Domosław Rogowscy (99 pkt, Łada VFTS) zachowali matematyczne szanse na wygraną w HKG, ale ich triumf byłby wielką niespodzianką.
Zacięte pojedynki będą się toczyć także o tytuły mistrzowskie w kategoriach FIA 3 (samochody z roczników 1976-81), FIA 4/J1 (rajdówki z lat 1982-85) oraz PZM 5 przeznaczonej dla zawodników w samochodach, które nie są w 100 procentach zgodne z wymogami historycznych homologacji. I tak w FIA 3 mistrzostwo może wpaść w ręce załogi Zaleski/Szadkowski lub Miernik/Mitręga (Fiat 131 Abarth), która zgromadziła 28 punktów mniej niż liderzy. W FIA 4/J1 do korony także pretendują dwie załogi: Skrzypek/Marczewski oraz Rogowski/Rogowski, a dzieli je 14 punktów. W PZM 5 zabraknie wiceliderów – Elefanta i Marcina Boryckiego, zatem o triumf powalczą Jakub Wolski i Bartosz Krawiec (74 pkt, BMW 318is) oraz tegoroczny debiutant – Wojciech Goździewicz z Joanną Madej (48 pkt, BMW 318 is).
Po raz pierwszy w tym sezonie Motul HRSMP na trasach zobaczymy Skody 130 RS. Autami ścigają się czeskie duety Hock/Novak oraz Carbol/Smrckova. Łącznie do ostatniej w tym roku rundy Motul HRSMP zgłosiły się 22 załogi, w tym cztery, które pojadą bez pomiaru czasu.
Nieobecność Elefanta oznacza, że BMW 318is nie będzie tym razem najpopularniejszą rajdówką w stawce Motul HRSMP. W tej roli zastąpi ją Ford Sierra. Łącznie w Rajdzie Dolnośląskim zobaczymy cztery Fordy, w tym dwie Sierry z napędem czterech kół. Pojadą nimi załogi Suder/Gurdziołek oraz Grzelewski/Niedbała. To też swego rodzaju hołd dla Mariana Bublewicza, który w 1992 r. właśnie Sierrą wygrał Dolnośląski Rajd Zimowy, a rok później w tej samej imprezie i w tym aucie tragicznie zginął.
Na trasie Rajdu Dolnośląskiego pojawią się także Wojtek Sroczyński i Emilia Kotarska w Oplu Astra GSi w barwach kampanii „Wyprzedzamy nowotwór” organizowanej przez Fundację Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową przy wsparciu Motul HRSMP, automobilklubów i PZM.
53. Rajd Dolnośląski rozpocznie się w piątek, 4 października o 17:30 na rynku w Dusznikach-Zdroju. Ostatni z 19 odcinków zaplanowano na 13:50 w niedzielę, 6 października. Meta rajdu o 15:30 w centrum Dusznik-Zdroju.
Zobacz podobne artykuły:
Kolejny Memoriał w Wieliczce
Wiadomości / Moto sport
2024.03.27
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii
Wiadomości / Moto sport
2024.03.25
Kajetan Kajetanowicz rozpoczyna nowy sezon od Rajdu Safari
Wiadomości / Moto sport
2024.03.07
Zimowe szaleństwa kierujących po alkoholu
Bezpieczeństwo
2024.03.27
Nowy SUV Citroena
Wiadomości / News
2024.03.26
Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.03.26