Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Hyundai RM20e – Wyczynowy „elektryk”
kalendarz 07/10 2020

Hyundai RM20e – Wyczynowy „elektryk”

Hyundai / Concept Cars

Model RM20e Racing Midship to zelektryfikowany samochód wyścigowy oparty na platformie RM rozwijaną z myślą o przyszłych modelach serii N i nawiązujący do elektrycznego auta wyścigowego Veloster eTCR.

Nowa generacja zelektryfikowanego samochodu sportowy RM20e Racing Midship miała miejsce podczas tegorocznej wystawy w Pekinie. Sam skrót RM odnosi się do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli N. Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego (ang. Midship) zespołu napędowego. Rozwiązanie to zapewnia idealną równowagę prowadzenia i zwinność przy niskim biegunowym momencie bezwładności.

Platforma RM stanowi dla inżynierów swoiste „laboratorium na kołach”, służące do testowania wyczynowych technologii. Nowy koncepcyjny pojazd został wyposażony w  napęd elektryczny o mocy 810 KM i momencie obrotowym 960 Nm. RM20e zapewnia imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h, wynoszące poniżej 3 sekund a 200 km/h pojawia się po 9,88 sek. Pojazd wykorzystuje centralne umieszczenie silnika i tylny napęd, aby uzyskać wymaganą przyczepność dla tak szybkiego przyspieszania. Jak zapewnia producent, model ten łączy w sobie osiągi, skuteczność hamowania i przyczepność znane z samochodów wyścigowych, zachowując przy tym zdolność do codziennego poruszania się po drogach. Wiadomo, że zastosowano także akumulator o poj. 60 kWh z możliwością szybkiego ładowania napięciem 800 V.

Nowy zelektryfikowany RM20e wprowadza sprawdzoną platformę RM w nową dekadę XXI w., rozszerzając zakres wydajności elektryfikacji w normalnych warunkach drogowych oraz w modelach Racing Midship. Inżynierowie Hyundai projektujący modele N nadal gromadzą cenne informacje na temat rozwoju bezemisyjnej wydajności. – powiedział    Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group.

RM20e podobnie, jak i inne modele z serii N Hyundai są testowane na północnej pętli toru Nürburgring. Każdy samochód marki pokonuje tor ponad 420 razy na mokrej i suchej nawierzchni w ciągu zaledwie czterech tygodni, co symuluje 160 000 km jazdy w warunkach drogowych. Nürburgring, z 73 zakrętami i długości wynoszącej 20,9 km, jest powszechnie uważany za jeden z najtrudniejszych torów na świecie, jednocześnie będąc jednym z najbardziej znanych. Jest to również miejsce, w którym znajduje się centrum testowe Hyundaia.

Przypomnijmy, że Projekt RM Hyundai rozpoczął w 2012 r. Celem jego jest opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N. Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19. W 2019 r. zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR.

Prototyp samochodu sportowego RM20e wyraźnie wskazuje nasze aspiracje zelektryfikowania sportowej submarki Hyundai N, zapewniając modelom N osiągi supersamochodów. Modele N już nie tylko zwiększą liczbę uderzeń serca na minutę kierowcy dzięki mocnym silnikom, ale także dzięki dostępnemu natychmiast momentowi obrotowemu i niezawodnym ekologicznym napędom. RM20e udowadnia, że emocje z jazdy są szczególnie istotne, również w zelektryfikowanych wariantach modeli N. – stwierdza  Thomas Schemera,     Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor.

Norbert Szwarc
Foto: Hyundai


Tagi:
Hyundai, Hyundai RM20e, Hyundai RM20e Racing Midship, Hyundai Veloster eTCR, napęd elektryczny

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem
kalendarz 01/04 2024

Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.01

Trasa na Bliskim Wschodzie to trzecia długodystansowa podróż Vision EQXX na dystansie ponad 1000 km odbyta na jednym ładowaniu.
Hyundai  żegna modele serii N
kalendarz 25/02 2024

Hyundai żegna modele serii N

Wiadomości / News

2024.02.25

Czy to koniec usportowionej serii Hyundaia?
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.