Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda CR-V 2.0 Lifestyle - Kuracja odmładzająca
kalendarz 29/06 2015

Honda CR-V 2.0 Lifestyle - Kuracja odmładzająca

Testy / Honda

Ten popularny model przeszedł ostatnio kurację odmładzającą.

Trzeba przyznać, że zmiany widoczne są na plus. Delikatnie przeprojektowane zostało nadwozie i wnętrze a także przygotowano nowe rozwiązania.


Delikatne ale zmiany...
Modyfikacje stylistyczne CR-V przeprowadzone zostały ze szczególnym uwzględnieniem gustów europejskich klientów. Auto otrzymało nowy przedni pas, w którym przekonstruowano przednie reflektory, nadając im smuklejszy kształt. Łączą się one z nowym wlotem powietrza. Nowy jest także zderzak oraz osłona pod nim. Tył auta wyróżnia się estetyczniejszymi światłami wykonanymi w technice LED. Całość uzupełniają bardzo ładne felgi aluminiowe o ciekawym kształcie. 
Styliści zajęli się również wnętrzem, w którym można dostrzec chromowaną listwę, która pojawiła się na całej szerokości kokpitu. Zastosowano ponadto wyższej jakości materiały wykończeniowe, a także poprawiono funkcjonalność podłokietnika, który można teraz przesuwać w zakresie 60 mm. Skrywa on oprócz schowka gniazdo USB oraz gniazdo 12V. Deska rozdzielcza została nieco przeprojektowana i wykonana z lepszego gatunku materiału. Nowością jest system składania tylnej kanapy ruchem ręki. Aby złożyć tylne siedzenie wystarczą zaledwie dwa ruchy. Przy okazji dzieli się ona w proporcji 60/40. Bagażnik jest pojemny i jego pojemność wynosi 589 litrów, zaś maksymalnie uzyskamy 1648 litrów. Warto zaznaczyć, że długość przestrzeni ładunkowej może wynosić do 1570 mm. Taki rezultat pozwala z łatwością pomieścić we wnętrzu CR-V dwa rowery górskie.
Drugą nowością jest system rozrywkowo-informacyjny Honda Connect, który znajdzie się w wyposażeniu standardowym - od wersji Elegance. Wszystkie informacje prezentowane są na 7-calowym ekranie dotykowym. Honda Connect obejmuje takie funkcje, jak informacje o stanie pojazdu, kamerę cofania, system audio czy Bluetooth oraz MirrorLink. System umożliwia również dostęp do Internetu, dziewięć fabrycznie zainstalowanych aplikacji, usługę Honda App Center, czy opcjonalną nawigację satelitarną Garmin.


Silnik bez zmian, poprawa komfortu i prowadzenia

Pod maską testowej Hondy zawitał doskonale nam znany silnik benzynowy 2,0 o mocy 155 KM. Dla poprawienia stabilności jazdy, rozstaw przednich i tylnych kół zwiększony został o 15 mm, a kąt pochylenia zwiększono o pół stopnia. Wpłynęło to na plus w kwestii precyzji prowadzenia, zaś przełożenie przekładni kierowniczej zwiększone zostało o 8 %. Dzięki temu zmniejszono opóźnienia reakcji pojazdu przy omijaniu przeszkód na drodze w czasie jazdy z dużą prędkością.  Postarano się również lepiej wyciszyć kabinę oraz ograniczyć drgania. W tym celu podwojono grubość uszczelek drzwiowych, zmieniono wykładzinę podłogową, powiększono ilość materiałów dźwiękochłonnych w desce rozdzielczej, drzwiach i słupkach drzwiowych. Zmieniono przednie uszczelnienie pokrywy silnika, aby zredukować hałasy opływu powietrza.
Mając do wyboru wersję silnikową wysokoprężną 1.6 i-DTEC czy benzynową 2.0 bez dwóch zdań wybrałbym tę pierwszą. Przede wszystkim zdecydowanie wygrywa maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 350 Nm w stosunku do 192 Nm. Ma to przełożenie na radość z jazdy. Mówiąc wprost silnik wysokoprężny umożliwia o wiele sprawniejsze i szybsze wyprzedzanie innych pojazdów. Jest przy tym dynamiczniejszy, a co ważne zdecydowanie oszczędniejszy. Auto w wersji benzynowej warunkach miejskich zużyło 9 litrów benzyny.
Benzynowa Honda CR-V to auto, które idealnie nadaje się do miasta. Jeżeli częściej wybierasz się w trasę, zdecydowanie bardziej poleciłbym odmianę wysokoprężną. Idealnie stworzona jest dla osoby rozsądnie obchodzącej się z pedałem gazu. Charakterystyka silników benzynowych Hondy jest bowiem taka, że lubią być wkręcane na wysokie obroty. A to z kolei nie każdemu odpowiada.
Paweł Pusz
 

Zalety auta:
-atrakcyjna stylizacja
-przestronne wnętrze
-obszerny bagażnik
-funkcjonalność
-komfort podróżowania
-prowadzenie
-jakość wykonania
-bogate wyposażenie
-bezpieczna konstrukcja

Wady auta:
-widoczność do tyłu
-nadal wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne Hondy CR-V 2.0 Lifestyle:
Wymiary (dług./szer./wys.) - 4570/2096/1685 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1997 cm3
Maksymalna moc: 155 KM 
Maksymalny moment obrotowy: 192 Nm przy 4300 obr/min
Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa
Napęd: na obie osie
Osiągi: (0-100 km/h) – 10,2 s.
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 10,1/ 6,2 / 7,7 l/100 km (dane producenta)
Pojemność zbiornika paliwa: 58 l
Pojemność bagażnika: 589 - 1648 l
Masa własna: 1592 kg
Cena od: 97 500 zł (wersja 2.0 2WD S)
Cena auta testowanego: 131 300 zł


 

galeria: [gallery ids="53713,53714,53715,53716,53717,53718,53719,53720,53721,53722,53723,53724,53725,53726,53727,53728,53729,53730,53731,53732,53733,53734,53735,53736,53737,53738,53739,53740,53741,53742,53743,53744,53745,53746,53747,53748,53749,53750,53751,53752,53753,53754"]

Zobacz podobne artykuły:

Mercedes Benz Klasa X 350D 4MATIC 7G-Tronic - Zaskakujący
kalendarz 10/10 2019

Mercedes Benz Klasa X 350D 4MATIC 7G-Tronic - Zaskakujący

Testy / Testy

2019.10.10

Choć jest bliźniakiem Nissana Navary NP300 to w praktyce oba auta sporo różni.
Mercedes-Benz Klasa V 250 BLUETEC 7G Tronic – Lider...
kalendarz 01/10 2019

Mercedes-Benz Klasa V 250 BLUETEC 7G Tronic – Lider...

Testy / Testy

2019.10.01

Tym modelem Mercedes odpowiedział na rosnąca popularność Volkswagena. 
Dacia Duster 1,5 dCI 110 KM – Zmiany na plus
kalendarz 30/09 2019

Dacia Duster 1,5 dCI 110 KM – Zmiany na plus

Testy / Testy

2019.09.30

Renault wkroczył do rumuńskiej motoryzacji na początku lat 60-tych. Efektem były dwa udane auta. Najpierw, budowane na licencji Renaulta 8 – Dacia 1100. Potem, budowana na licencji Renaulta 12; Dacia 1300. Ale w latach przeło...
Najnowsze artykuły:
Toyota Corolla - Ta Corolla ma 50 lat i 421 KM

Toyota Corolla - Ta Corolla ma 50 lat i 421 KM

Moto fanatyk / Tuning

2019.12.13

Toyota Corolla pierwszej generacji z 1969 r. odrestaurowana w Huntington Beach w Kalifornii ma w sobie nostalgiczny urok klasyka.
Elektryczne samochody nie takie ekologiczne, jak nam się wydaje

Elektryczne samochody nie takie ekologiczne, jak nam się wydaje

Wiadomości / Gorące tematy

2019.12.13

Ekologiczne plany reformowania transportu indywidualnego zakładały pojawienie się na polskich drogach miliona elektromobilnych samochodów.
Orlen Team w nowym składzie na Rajd Dakar 2020

Orlen Team w nowym składzie na Rajd Dakar 2020

Wiadomości / Moto sport

2019.12.11

Z nowymi zawodnikami, na nowej trasie – Orlen Team już wkrótce wyruszy na kolejny Dakar.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.