Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda HR-V - Wyznacza trendy
kalendarz 01/10 2021

Honda HR-V - Wyznacza trendy

Honda / Nowości

Nowa generacja HR-V, popularnego kompaktowego SUV-a Hondy, została zaprojektowana z myślą o podniesieniu komfortu i przyjemności z jazdy. HR-V e:HEV ma sztywniejszą konstrukcję nadwozia w porównaniu z poprzednikiem. W nowej generacji HR-V udoskonalono także zawieszenie i układy: kierowniczy oraz hamulcowy. Dzięki temu samochód precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, jest pewniejszy w prowadzeniu, bardziej komfortowy i dostarcza prawdziwej satysfakcji z jazdy.

Nowy HR-V, oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym, został zaprojektowany z myślą o dostarczeniu kierowcy niezwykłej przyjemności z jazdy, dzięki wysokiej dynamice zespołu napędowego. Pozytywne odczucia za kierownicą idą w parze z nieprzeciętną oszczędnością. Dwusilnikowy układ napędowy e:HEV (hybrid electric vehicle), który znalazł się również, w niedawno wprowadzonej na rynek, Hondzie Jazz, jest efektem 20 lat rozwoju rozwiązań hybrydowych Hondy. W modelu HR-V wprowadzono wiele zmian, aby zrekompensować dodatkowe wymiary i masę SUV-a w porównaniu z Jazz’em. Moc i maksymalny moment obrotowy wzrosły odpowiednio do 96 kW (131 KM) i 253 Nm. Obniżono także wartości przełożeń skrzyni biegów, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne.

Układ e:HEV, napędzający HR-V, generuje więcej energii, co pozwala na osiąganie wyższego momentu obrotowego. Liczba ogniw w akumulatorze została zwiększona o 25% - z 48 (jak w Jazz e:HEV) do 60. Dzięki temu HR-V dysponuje właściwościami jezdnymi, charakterystycznymi dla SUV-a.  Akumulator dodatkowo ma kompaktowe wymiary, które nie ograniczają przestrzeni wewnątrz samochodu, dzięki czemu HR-V posiada płaską podłogę.

Inżynierowie Hondy przeanalizowali każdy istotny aspekt, składający się na wrażenia z jazdy, aby podnieść dynamikę HR-V. Podczas prac rozwojowych przywiązywano wagę do najmniejszych detali. Poprawiono sztywność skrętną i sprężystość kolumny kierownicy, aby zapewnić wrażenie płynności podczas zmiany kierunku jazdy. Podczas wejścia w zakręt prowadzenie jest odczuwane przez kierowcę jako bardziej bezpośrednie i precyzyjne, a manewrowanie stało się płynniejsze, niż w poprzedniej generacji HR-V. W rezultacie samochód daje poczucie pewności prowadzenia dzięki stabilności i przewidywalności zachowań.

Zawieszenie jest również bardziej responsywne w porównaniu do ustępującego modelu, a kierowca odczuwa lepszą przyczepność już od pierwszego ruchu kierownicą. Aby uzyskać ten efekt, zwiększono tzw. wyprzedzenie amortyzatorów. Dzięki temu są one poddawane mniejszym siłom bocznym. Zmiany w przegubach kulowych amortyzatorów sprawiły, że ruch całego zawieszenia jest bardziej płynny.

Tylne tuleje łączące zostały przeprojektowane pod względem konstrukcji, jak i działania. To wpłynęło na lepszą kontrolę nad tylnymi kołami i wyższy komfort jazdy niż w poprzedniej generacji HR-V. Wypełnione płynem tuleje mają większą skuteczność tłumienia, co przekłada się na poprawę kultury jazdy.

Układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania, dzięki zastosowaniu wentylowanych tarcz o średnicy 293 mm z przodu i pełnych tarcz o średnicy 282 mm z tyłu. Co więcej, specjalnie zaprojektowane elektryczne wspomaganie układu hamulcowego, współpracujące z systemem e:HEV, sprawnie steruje pracą zarówno układu hamulców regeneracyjnych, jak i hydraulicznych. Dzięki temu samo odczucie hamowania jest bardziej płynne. Ponadto usytuowanie pedału hamulca w HR-V jest bardziej ergonomiczne, co zmniejsza zmęczenie kierowcy na długich trasach.

W zmodernizowanej specjalnie dla HR-V platformie “Global Small Platform” zwiększono wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, co wpłynęło na poprawę sztywności nadwozia. W połączeniu z ulepszonym zawieszeniem i dłuższym rozstawem osi,  rozwiązanie to zmniejszyło masę całkowitą, poprawiło bezpieczeństwo i zapewniło imponującą stabilność pojazdu. Samochód z łatwością tłumi duże nierówności, co w kabinie odbierane jest jako bardziej wyrównana, płynna jazda. Równocześnie tłumione są wibracje pochodzące z drogi, a rezonans silnika został zredukowany do minimum.

Kompleksowe podejście Hondy do zagadnień tłumienia wibracji, drgań i hałasu obejmuje również redukcję zmian ciśnienia akustycznego przy uruchamianiu silnika z trybu EV oraz eliminowania hałasu silnika przy wyższych prędkościach obrotowych. Inżynierowie pracowali również nad ograniczeniem występowania dźwięków o niskiej częstotliwości, których źródłem są zmiany nawierzchni drogi. Przyczyniło się to do dalszej poprawy komfortu akustycznego w kabinie i bardziej relaksujących warunków podróżowania.

Dzięki wielokrotnemu dostrajaniu i testowaniu każdego elementu, mającego bezpośredni wpływ na wrażenia z jazdy, Honda znacząco poprawiła ogólne właściwości jezdne i komfort jazdy modelu HR-V. Ten nowy, dynamiczny charakter doskonale współgra z szybkimi reakcjami zelektryfikowanego układu napędowego HR-V.
RED
Źródło: Honda


Tagi:
Honda

Zobacz podobne artykuły:

BMW serii 5 – Co wiadomo o nowym modelu?
kalendarz 08/10 2021

BMW serii 5 – Co wiadomo o nowym modelu?

Prezentacje / Nowości

2021.10.08

Ósma generacja serii 5 zadebiutuje w 2023 r. Prototypy w kamuflażu już przechodzą testy drogowe.
Dwa wyścigi, jedno serce. Co samochody Hondy mają wspólnego z bolidami Formuły 1?
kalendarz 20/07 2021

Dwa wyścigi, jedno serce. Co samochody Hondy mają wspólnego z bolidami Formuły 1?

Wiadomości / Ciekawostki

2021.07.20

Na czym polega wyjątkowość hybrydowych układów napędowych wykorzystywanych w samochodach osobowych Hondy?
 Audi RS3 – Bardziej zwinne
kalendarz 06/07 2021

Audi RS3 – Bardziej zwinne

Prezentacje / Nowości

2021.07.06

Do premiery szykuje się nowe Audi RS 3. Co o nim wiadomo?
Najnowsze artykuły:
Nowy crossover w gamie Toyoty

Nowy crossover w gamie Toyoty

Wiadomości / News

2021.10.19

Toyota nie zaskoczyła nikogo ogłaszając, że jej najnowszy samochód miejski będzie nosił nazwę Aygo X.
Zwycięstwo Nassera Al-Attiyaha w Maroku

Zwycięstwo Nassera Al-Attiyaha w Maroku

Wiadomości / Moto sport

2021.10.19

Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel wygrali Rajd Maroka 2021, jeden z najważniejszych sprawdzianów przed przyszłorocznym Rajdem Dakar.
Naprawa samochodu droższa nawet o 42 proc.

Naprawa samochodu droższa nawet o 42 proc.

Wiadomości / Gorące tematy

2021.10.18

Fiat, Opel i Toyota liderami podwyżek.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.