Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda HR-V - Wyznacza trendy
kalendarz 01/10 2021

Honda HR-V - Wyznacza trendy

Honda / Nowości

Nowa generacja HR-V, popularnego kompaktowego SUV-a Hondy, została zaprojektowana z myślą o podniesieniu komfortu i przyjemności z jazdy. HR-V e:HEV ma sztywniejszą konstrukcję nadwozia w porównaniu z poprzednikiem. W nowej generacji HR-V udoskonalono także zawieszenie i układy: kierowniczy oraz hamulcowy. Dzięki temu samochód precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, jest pewniejszy w prowadzeniu, bardziej komfortowy i dostarcza prawdziwej satysfakcji z jazdy.

Nowy HR-V, oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym, został zaprojektowany z myślą o dostarczeniu kierowcy niezwykłej przyjemności z jazdy, dzięki wysokiej dynamice zespołu napędowego. Pozytywne odczucia za kierownicą idą w parze z nieprzeciętną oszczędnością. Dwusilnikowy układ napędowy e:HEV (hybrid electric vehicle), który znalazł się również, w niedawno wprowadzonej na rynek, Hondzie Jazz, jest efektem 20 lat rozwoju rozwiązań hybrydowych Hondy. W modelu HR-V wprowadzono wiele zmian, aby zrekompensować dodatkowe wymiary i masę SUV-a w porównaniu z Jazz’em. Moc i maksymalny moment obrotowy wzrosły odpowiednio do 96 kW (131 KM) i 253 Nm. Obniżono także wartości przełożeń skrzyni biegów, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne.

Układ e:HEV, napędzający HR-V, generuje więcej energii, co pozwala na osiąganie wyższego momentu obrotowego. Liczba ogniw w akumulatorze została zwiększona o 25% - z 48 (jak w Jazz e:HEV) do 60. Dzięki temu HR-V dysponuje właściwościami jezdnymi, charakterystycznymi dla SUV-a.  Akumulator dodatkowo ma kompaktowe wymiary, które nie ograniczają przestrzeni wewnątrz samochodu, dzięki czemu HR-V posiada płaską podłogę.

Inżynierowie Hondy przeanalizowali każdy istotny aspekt, składający się na wrażenia z jazdy, aby podnieść dynamikę HR-V. Podczas prac rozwojowych przywiązywano wagę do najmniejszych detali. Poprawiono sztywność skrętną i sprężystość kolumny kierownicy, aby zapewnić wrażenie płynności podczas zmiany kierunku jazdy. Podczas wejścia w zakręt prowadzenie jest odczuwane przez kierowcę jako bardziej bezpośrednie i precyzyjne, a manewrowanie stało się płynniejsze, niż w poprzedniej generacji HR-V. W rezultacie samochód daje poczucie pewności prowadzenia dzięki stabilności i przewidywalności zachowań.

Zawieszenie jest również bardziej responsywne w porównaniu do ustępującego modelu, a kierowca odczuwa lepszą przyczepność już od pierwszego ruchu kierownicą. Aby uzyskać ten efekt, zwiększono tzw. wyprzedzenie amortyzatorów. Dzięki temu są one poddawane mniejszym siłom bocznym. Zmiany w przegubach kulowych amortyzatorów sprawiły, że ruch całego zawieszenia jest bardziej płynny.

Tylne tuleje łączące zostały przeprojektowane pod względem konstrukcji, jak i działania. To wpłynęło na lepszą kontrolę nad tylnymi kołami i wyższy komfort jazdy niż w poprzedniej generacji HR-V. Wypełnione płynem tuleje mają większą skuteczność tłumienia, co przekłada się na poprawę kultury jazdy.

Układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania, dzięki zastosowaniu wentylowanych tarcz o średnicy 293 mm z przodu i pełnych tarcz o średnicy 282 mm z tyłu. Co więcej, specjalnie zaprojektowane elektryczne wspomaganie układu hamulcowego, współpracujące z systemem e:HEV, sprawnie steruje pracą zarówno układu hamulców regeneracyjnych, jak i hydraulicznych. Dzięki temu samo odczucie hamowania jest bardziej płynne. Ponadto usytuowanie pedału hamulca w HR-V jest bardziej ergonomiczne, co zmniejsza zmęczenie kierowcy na długich trasach.

W zmodernizowanej specjalnie dla HR-V platformie “Global Small Platform” zwiększono wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, co wpłynęło na poprawę sztywności nadwozia. W połączeniu z ulepszonym zawieszeniem i dłuższym rozstawem osi,  rozwiązanie to zmniejszyło masę całkowitą, poprawiło bezpieczeństwo i zapewniło imponującą stabilność pojazdu. Samochód z łatwością tłumi duże nierówności, co w kabinie odbierane jest jako bardziej wyrównana, płynna jazda. Równocześnie tłumione są wibracje pochodzące z drogi, a rezonans silnika został zredukowany do minimum.

Kompleksowe podejście Hondy do zagadnień tłumienia wibracji, drgań i hałasu obejmuje również redukcję zmian ciśnienia akustycznego przy uruchamianiu silnika z trybu EV oraz eliminowania hałasu silnika przy wyższych prędkościach obrotowych. Inżynierowie pracowali również nad ograniczeniem występowania dźwięków o niskiej częstotliwości, których źródłem są zmiany nawierzchni drogi. Przyczyniło się to do dalszej poprawy komfortu akustycznego w kabinie i bardziej relaksujących warunków podróżowania.

Dzięki wielokrotnemu dostrajaniu i testowaniu każdego elementu, mającego bezpośredni wpływ na wrażenia z jazdy, Honda znacząco poprawiła ogólne właściwości jezdne i komfort jazdy modelu HR-V. Ten nowy, dynamiczny charakter doskonale współgra z szybkimi reakcjami zelektryfikowanego układu napędowego HR-V.
RED
Źródło: Honda


Tagi:
Honda

Zobacz podobne artykuły:

Z duchem czasu
kalendarz 28/06 2022

Z duchem czasu

Prezentacje / Nowości

2022.06.28

Nissan Juke, kultowy miejski crossover marki, jest teraz dostępny w wersji wyposażonej w zaawansowany napęd hybrydowy, zapewniający jeszcze wyższe osiągi oraz lepszą wydajność.
Honda Jazz Crosstar 1,5 I-MMD 102 KM e-CVT – Idealna do miasta
kalendarz 25/05 2022

Honda Jazz Crosstar 1,5 I-MMD 102 KM e-CVT – Idealna do miasta

Testy / Testy

2022.05.25

Piąta generacja Hondy Jazz pojawiła się na rynku w 2020 roku. Zabrzmi to paradoksalnie, ale zbudowano ją na płycie Hondy HR-V. Dzięki temu pojazd kontynuuje tradycję poprzedników: jest…, większy we wnętrzu niż na zewnątrz....
Honda e BEV 154 KM 35,5 kWh AT – Czy oryginalność wystarczy? 
kalendarz 20/05 2022

Honda e BEV 154 KM 35,5 kWh AT – Czy oryginalność wystarczy? 

Testy / Testy

2022.05.20

Zadanie, jakie dostali do wykonania styliści: Ken Sahara i Akinori Myoui wydawało się zbyt karkołomne. Stworzyć nowoczesne auto elektryczne nawiązujące do pierwszej generacji Civica. Obaj panowie stanęli na wysokości zadania....
Najnowsze artykuły:
 BP Polska od lipca rusza z ofertą wakacyjną

BP Polska od lipca rusza z ofertą wakacyjną

Wiadomości / Gorące tematy

2022.07.04

Dla klientów indywidualnych zniżki sięgają do 30 groszy na litrze paliwa.
Mazda 787B gościem Le Mans Classic 2022

Mazda 787B gościem Le Mans Classic 2022

Moto fanatyk

2022.07.03

Mazda 787B napędzana czterowirnikowym silnikiem Wankla została pierwszym japońskim samochodem, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1991 r.
Audi 80 zadebiutowało 50 lat temu

Audi 80 zadebiutowało 50 lat temu

Wiadomości / Ciekawostki

2022.07.02

W 1972 r. pojawiło się Audi 80 od razu otrzymując tytuł „Car of the Year – Samochodem Roku”.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.