Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda HR-V - Wyznacza trendy
kalendarz 01/10 2021

Honda HR-V - Wyznacza trendy

Honda / Nowości

Nowa generacja HR-V, popularnego kompaktowego SUV-a Hondy, została zaprojektowana z myślą o podniesieniu komfortu i przyjemności z jazdy. HR-V e:HEV ma sztywniejszą konstrukcję nadwozia w porównaniu z poprzednikiem. W nowej generacji HR-V udoskonalono także zawieszenie i układy: kierowniczy oraz hamulcowy. Dzięki temu samochód precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, jest pewniejszy w prowadzeniu, bardziej komfortowy i dostarcza prawdziwej satysfakcji z jazdy.

Nowy HR-V, oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym, został zaprojektowany z myślą o dostarczeniu kierowcy niezwykłej przyjemności z jazdy, dzięki wysokiej dynamice zespołu napędowego. Pozytywne odczucia za kierownicą idą w parze z nieprzeciętną oszczędnością. Dwusilnikowy układ napędowy e:HEV (hybrid electric vehicle), który znalazł się również, w niedawno wprowadzonej na rynek, Hondzie Jazz, jest efektem 20 lat rozwoju rozwiązań hybrydowych Hondy. W modelu HR-V wprowadzono wiele zmian, aby zrekompensować dodatkowe wymiary i masę SUV-a w porównaniu z Jazz’em. Moc i maksymalny moment obrotowy wzrosły odpowiednio do 96 kW (131 KM) i 253 Nm. Obniżono także wartości przełożeń skrzyni biegów, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne.

Układ e:HEV, napędzający HR-V, generuje więcej energii, co pozwala na osiąganie wyższego momentu obrotowego. Liczba ogniw w akumulatorze została zwiększona o 25% - z 48 (jak w Jazz e:HEV) do 60. Dzięki temu HR-V dysponuje właściwościami jezdnymi, charakterystycznymi dla SUV-a.  Akumulator dodatkowo ma kompaktowe wymiary, które nie ograniczają przestrzeni wewnątrz samochodu, dzięki czemu HR-V posiada płaską podłogę.

Inżynierowie Hondy przeanalizowali każdy istotny aspekt, składający się na wrażenia z jazdy, aby podnieść dynamikę HR-V. Podczas prac rozwojowych przywiązywano wagę do najmniejszych detali. Poprawiono sztywność skrętną i sprężystość kolumny kierownicy, aby zapewnić wrażenie płynności podczas zmiany kierunku jazdy. Podczas wejścia w zakręt prowadzenie jest odczuwane przez kierowcę jako bardziej bezpośrednie i precyzyjne, a manewrowanie stało się płynniejsze, niż w poprzedniej generacji HR-V. W rezultacie samochód daje poczucie pewności prowadzenia dzięki stabilności i przewidywalności zachowań.

Zawieszenie jest również bardziej responsywne w porównaniu do ustępującego modelu, a kierowca odczuwa lepszą przyczepność już od pierwszego ruchu kierownicą. Aby uzyskać ten efekt, zwiększono tzw. wyprzedzenie amortyzatorów. Dzięki temu są one poddawane mniejszym siłom bocznym. Zmiany w przegubach kulowych amortyzatorów sprawiły, że ruch całego zawieszenia jest bardziej płynny.

Tylne tuleje łączące zostały przeprojektowane pod względem konstrukcji, jak i działania. To wpłynęło na lepszą kontrolę nad tylnymi kołami i wyższy komfort jazdy niż w poprzedniej generacji HR-V. Wypełnione płynem tuleje mają większą skuteczność tłumienia, co przekłada się na poprawę kultury jazdy.

Układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania, dzięki zastosowaniu wentylowanych tarcz o średnicy 293 mm z przodu i pełnych tarcz o średnicy 282 mm z tyłu. Co więcej, specjalnie zaprojektowane elektryczne wspomaganie układu hamulcowego, współpracujące z systemem e:HEV, sprawnie steruje pracą zarówno układu hamulców regeneracyjnych, jak i hydraulicznych. Dzięki temu samo odczucie hamowania jest bardziej płynne. Ponadto usytuowanie pedału hamulca w HR-V jest bardziej ergonomiczne, co zmniejsza zmęczenie kierowcy na długich trasach.

W zmodernizowanej specjalnie dla HR-V platformie “Global Small Platform” zwiększono wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, co wpłynęło na poprawę sztywności nadwozia. W połączeniu z ulepszonym zawieszeniem i dłuższym rozstawem osi,  rozwiązanie to zmniejszyło masę całkowitą, poprawiło bezpieczeństwo i zapewniło imponującą stabilność pojazdu. Samochód z łatwością tłumi duże nierówności, co w kabinie odbierane jest jako bardziej wyrównana, płynna jazda. Równocześnie tłumione są wibracje pochodzące z drogi, a rezonans silnika został zredukowany do minimum.

Kompleksowe podejście Hondy do zagadnień tłumienia wibracji, drgań i hałasu obejmuje również redukcję zmian ciśnienia akustycznego przy uruchamianiu silnika z trybu EV oraz eliminowania hałasu silnika przy wyższych prędkościach obrotowych. Inżynierowie pracowali również nad ograniczeniem występowania dźwięków o niskiej częstotliwości, których źródłem są zmiany nawierzchni drogi. Przyczyniło się to do dalszej poprawy komfortu akustycznego w kabinie i bardziej relaksujących warunków podróżowania.

Dzięki wielokrotnemu dostrajaniu i testowaniu każdego elementu, mającego bezpośredni wpływ na wrażenia z jazdy, Honda znacząco poprawiła ogólne właściwości jezdne i komfort jazdy modelu HR-V. Ten nowy, dynamiczny charakter doskonale współgra z szybkimi reakcjami zelektryfikowanego układu napędowego HR-V.
RED
Źródło: Honda


Tagi:
Honda

Zobacz podobne artykuły:

Honda Jazz Executive 1,5 iVTEC Hybrid 110 KM CVT – Na miasto
kalendarz 11/01 2022

Honda Jazz Executive 1,5 iVTEC Hybrid 110 KM CVT – Na miasto

Testy / Testy

2022.01.11

Honda Jazz jest z nami, z krótką przerwą od 1981 roku. Jazz piątej generacji był gotowy do premiery w połowie 2019 roku. Ale na rynku pojawił się w lutym 2020 roku.
TRANSLATOR e:TECHNOLOGII HONDY POMOŻE PRZEBRNĄĆ PRZEZ TERMINOLOGIĘ POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH
kalendarz 10/01 2022

TRANSLATOR e:TECHNOLOGII HONDY POMOŻE PRZEBRNĄĆ PRZEZ TERMINOLOGIĘ POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH

Wiadomości / Ciekawostki

2022.01.10

TRANSLATOR e:TECHNOLOGII HONDY POMOŻE PRZEBRNĄĆ PRZEZ TERMINOLOGIĘ POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH
Luksusowe limuzyny segmentu E. Co wybrać?
kalendarz 11/12 2021

Luksusowe limuzyny segmentu E. Co wybrać?

Prezentacje / Nowości

2021.12.11

W tej klasie była i wciąż jest zacięta konkurencja, a rywalizujące ze sobą auta obfitują w zaawansowane rozwiązania.
Najnowsze artykuły:
Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Wiadomości / News

2022.01.25

Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX?
Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Testy / Testy

2022.01.24

Można zaryzykować twierdzenie, że Włosi przespali początki elektromobilizacji. Fiat do niedawna nie miał w ofercie nawet miękkiej hybrydy. Na szczęście, włodarze włoskiego giganta w porę się połapali. Elektryfikację gamy zacz...
Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Testy / Testy

2022.01.24

Kto by pomyślał, że Volkswagen przestanie wierzyć w diesla? A jednak. Niemcy stali się elektroentuzjastami. A wszystko to za sprawą Dieselgate. 

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.