Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV 131 KM – Czy warto?
kalendarz 16/09 2023

Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV 131 KM – Czy warto?

Testy / Testy / Honda

Segment SUV-ów jest obecnie mocno obsadzony. Jest w nim gęsto i trzeba dołożyć usilnych starań, aby wyjść przed szereg. Czy udało się to Hondzie?

Model HR-V jest bez wątpienia bardzo oryginalnym autem. Nie sposób jest go pomylić z żadnym innym modelem. Jego charakterystyczny design jest jedyny w swoim rodzaju. Auto liczy 4340 mm długości, 1790 mm szerokości, zaś rozstaw osi wynosi 2610 mm. Te wymiary spowodowały, że Honda HR-V uchodzi za jedno z największych crossoverów w segmencie B, a właściwie to B+.

Przy okazji, model ten zupełnie nie przypomina żadnej dawnego modelu japońskiego producenta o tej nazwie, który oferowany był kiedyś w sprzedaży. To, co rzuca się w oczy to proste i łagodne przetłoczenia karoserii. Linia dachu opada ku tyłowi auta. To rozwiązane znane w sportowych coupe. Przód Hondy także jest futurystyczny. Tylna część nadwozia z kolei wygląda bardzo ciężko.

Zaskoczy 
Zaglądając do wnętrza Hondy nie przeżyjemy rozczarowania. Wprost przeciwnie. Docenimy fakt, że zostało ono bardzo dopracowane. Na tyle, że ciężko wskazać w nim słabe punkty. Zaletą wydaje się być prosty design. Wnętrze jest nie tylko proste, ale klimatyczne. Wzrok przykuwa ekran systemu multimedialnego. Docenimy jego pracę, ponieważ działa szybko i bez zarzutu. Ekran ten znajduje się tuż obok klasycznego, analogowego prędkościomierza, który odpowiada za wyświetlanie danych z komputera pokładowego. Przy okazji pokazuje on przepływ energii oraz chwilowe wykorzystanie napędu. Multimedia Hondy obsługiwane są za pomocą 9-calowego wyświetlacza. Co istotne, już w wyposażeniu standardowym otrzymujemy Android Auto i Apple Car Play. Oba pracują płynnie.

We wnętrzu zauważymy także jeszcze jedną istoną kwestię. To wysoka ergonomia. Dlatego też wszystkie przyciski zostały poukładane w bardzo logiczny i przejrzysty sposób. Panel klimatyzacji dysponuje osobnym panelem. Uroku dodaje fakt, że posiada klasyczne pokrętła. Ich praca jest bardzo przyjemna. Zmieniają ona kolor podświetlenia w zależności od ustawionej temperatury. Japończycy zdecydowanie skupili się na detalach, które przyczyniają się do wysokiej oceny wnętrza Hondy. To po prostu jest widać! Nie stanowi zatem zaskoczenia fakt, że materiały użyte do wykończenia wnętrza są niczym te stosowane w autach klasy premium.

W komforcie i wygodzie
Honda HR-V to także wygodne i przestronne wnętrze. Nawet na tylnej kanapie. Jednak wygospodarowanie większej przestrzeni na tylnej kanapie odbyło się kosztem mniejszego bagażnika. Jego pojemność wynosi zaledwie 355 litrów. Konkurencja pod tym względem oferuje znacznie więcej. Ale Honda góruje nad nią jednym rozwiązaniem. Pochodzi ono z modelu Jazz. Jest nim system Magic Seats. Umożliwia on podniesienie i zablokowanie siedziska. Takie rozwiązanie przyczynia się do tego, że uzyskujemy przestrzeń od samej podłogi, aż do sufitu. Gdybyśmy natomiast chcieli złożyć siedzenia, to utworzą one płaską powierzchnię z linią bagażnika. We wnętrzu pomyślano o wszystkich udogodnieniach dla pasażerów w drugim rzędzie. Mowa o osobnych nawiewach, dodatkowej półce w tunelu środkowym, czy po dwa gniazda USB.

Zaskakująca oszczędność 
Honda HR-V bardzo mnie zaskoczyła swoją hybrydową jednostką napędową. Jest ona imponująca. Już sama jej praca zasługuje na pochwałę. Auto zadowala się minimalną porcją paliwa. Aż można przecierać oczy ze zdumienia. Czy uwierzylibyście, że w warunkach miejskich uda mi się osiągnąć rewelacyjne i trudne do uwierzenia 3,6 litra! Oczywiście w trybie Eco i poruszając się delikatnie muskając pedał gazu. Ale jednak. Biorąc pod uwagę auto, które waży niecale 1400 kg i napędzane jest silnikiem o pojemności 1,5-litra i mocy 131 KM to parametry te robią wrażenie. Przyspieszenie Hondy jest wystarczające (przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,7 s).

Nieco inny
Układ hybrydowy Hondy pracuje nieco inaczej niż w przypadku konkurecji. Silnik spalinowy pomyślany został i pracuje przez większość czasu jako generator prądu. Dopiero poruszając się na wyższych i jednostajnych predkościach przekazuje napęd bezpośrednio na przednie koła. Silnik współpracuje z bezstopniową przekładnią e-CVT. Jest to jednostopniowa skrzynia z symulowanymi biegami. Zastosowanie to pozwaliło zredukować irytujące wycie.

Wadą jest przeciętne wyciszenie pojazdu. Niekiedy  hałas pracy silnika jest donośny. Zawieszenie Hondy HR-V zestrojono sztywno i sprężyście. Auto cicho wybiera też nierówności. Także układ kierowniczy zapewnia precyzję prowadzenia.

Ceny Hondy  HR-V e:HEV startują od 144 900 zł. W tej cenie otrzymujemy oryginalny pojazd, który został bardzo dobrze wykonany przy zastosowaniu materiałów z wyższej półki. Ucieszy nas również fakt, że napędza go bardzo oszczędna jednostka napędowa. Przy okazji nabywamy samochód o bogatym wyposażeniu, obejmującym w podstawie automatyczną klimatyzację, mnóstwo asystentów jazdy, adaptacyjny tempomat, kamerę cofania, podgrzewane fotele, LED-owe reflektory i tylne światła, bezkluczykowy dostęp do auta, oraz 18-calowe felgi.
MOTOTRENDY.Pl

Zalety auta:
- niebanalny wygląd
- jakość wykonania wnętrza
- bogate wyposażenie 
- bardzo oszczędna jednostka napędowa 
- przestronne wnętrze

Wady auta:
- niewielki bagażnik

Podstawowe parametry techniczne Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV 131 KM:
Wymiary (dł/sz/w/ro): 4340/1866/1582/2610 mm
Pojemność silnika: 1498 cm3
Maksymalna moc: 131 KM 
Maksymalny moment obrotowy: 253 Nm 
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s 
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Deklarowane średnie zużycie (miasto/trasa/średnio): 3,1/4,8/4,2 l
Pojemność bagażnika: 335/985/1305 l
Pojemność zbiornika paliwa: 40 l
Cena: od 144 900 zł 


Tagi:
Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV 131 KM, Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV, Honda HR-V 1.5 i-MMD, Honda HR-V, test Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV 131 KM, test Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV, test Honda HR-V 1.5 i-MMD, test Honda HR-V

Zobacz podobne artykuły:

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
Honda e:Ny1 EV – elektryczne rozwiązanie
kalendarz 31/05 2024

Honda e:Ny1 EV – elektryczne rozwiązanie

Prezentacje / Nowości

2024.05.31

W pełni elektryczna Honda e:Ny1 to dynamiczny, stylowy i niezwykle praktyczny SUV segmentu B, skierowany do młodszych nabywców.
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia
kalendarz 21/05 2024

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...

Firmy z branży

Americance Import z USA

mazowieckie
ul. Ananasowa 29
00-711 Warszawa
Tel.: 577 776 933
Email.: biuro@americance.pl
https://americance.pl

Honda Wyszomirski

mazowieckie
ul. Puławska 595
02-885 Warszawa
Tel.: 22 487 97 00
Email.: salonpulawska@wyszomirski-honda.pl
https://www.wyszomirski-honda.pl
Najnowsze artykuły:
Bentley Continental GT - Elektryfikacja V8

Bentley Continental GT - Elektryfikacja V8

Prezentacje / Nowości

2024.06.23

Nowy Continental GT ma być najbardziej dynamicznym drogowym modelem marki w 105-letniej historii firmy.
Aston Martin: 90 proc. aut spotkamy na drodze

Aston Martin: 90 proc. aut spotkamy na drodze

Wiadomości / News

2024.06.23

To lepszy wynik niż w przypadku Mercedesa Klasy G.
Nowy Jeep Renegade w 2027 r.

Nowy Jeep Renegade w 2027 r.

Wiadomości / News

2024.06.22

Jeep chce w 2027 r. sprzedawać o 50 proc. więcej aut niż w 2023 r.