
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
Honda wprowadzając na rynek SUV-ów nową odmianę modelu CR-V pokazało, że ma doświadczenie w tworzeniu aut tego typu. Nowy model, podobnie jak poprzednik otrzymał jednostkę hybrydową.
Najnowsza generacja Hondy CR-V przybrała na centymetrach. W porównaniu do piątej generacji tego modelu, jest aż o10,6 cm dłuższa i mierzy 4,71 m. Nieznacznie wydłużył się także rozstaw osi (o 3,8 cm). Auto obecnie wygląda na znacznie większe od rodzimego konkurenta, czyli Toyoty RAV4. Różnica wynosi aż 10 cm! Auto nabrało ono bardzo ładnego kształtu (choć poprzednik też był niczego sobie). Obecnie wygląda bardzo stylowo i nowocześnie. Bez dwóch zdań w klasie SUV-ów pod względem designu to mocny gracz.
Robi wrażenie
CR-V od ponad 30 lat cenione jest za trwałość i jakość. Obecnie styliści przyłożyli się do ,,roboty” nie tylko z zewnątrz, ale także zaproponowali bardzo ciekawe i wygodne wnętrze. Mówiąc o wnętrzu trzeba wspomnieć przede wszystkim o bardzo dużej ilości miejsca. Auto zapewnia jeszcze większą przestrzeń dla pasażerów w porównaniu do poprzedniego modelu. Miejsca jest bardzo dużo również na tylnej kanapie, gdzie jego nie brakuje zarówno nad głowami, jak i nogami. Fotele zapewniają wygodę podróżowania i są elektrycznie sterowanie z funkcją pamięci oraz są podgrzewane. Tylna kanapa zapewni komfortowe warunki podróży dla trzech osób. Auto jest tak duże, że mogłoby posiadać trzeci rząd siedzeń. Nie znajduje się on jednak w ofercie ze względu na napęd hybrydowy. Uwagę zwraca fakt, że do auta wchodzi się dzięki szeroko otwieranym drzwiom. Wydaje się, jakby uchylały się one właściwie pod kątem prostym.
Deska rozdzielcza Hondy jest bardzo nowoczesna. Choć niezbyt futurystyczna, ale za to wyszukana. Cieszy fakt zastosowania fizycznych przycisków. Ergonomia jest na wysokim poziomie, podczas jazdy nie trzeba odrywać oczu od prowadzenia. Wszystko jest czytelne i w zasięgu ręki. Całość została zrobiona z pietyzmem. Począwszy od małych dżojstików od nawiewów panelu klimatyzacji, a kończąc na przypominającej plastry miodu siatce ciągnącej się przez całą szerokość deski rozdzielczej. W centralnym miejscu deski rozdzielczej znajduje się 9-calowy wyświetlacz. Jeżeli ktoś pomyślałby, że jest za mały, to spokojnie. Wydaje się być optymalny, a co istotne, jest prosty w obsłudze. Auto można podłączyć do Apple CarPlay, który działa bezprzewodowo i nie ma z nim problemów. Jedynie, do czego mógłbym się przyczepić to zegary, które mogłyby być lepiej dopracowane. Nie da się bowiem na nich wyświetlić nawigacji. Również przełączanie między wskazaniami komputera pokładowego a innymi funkcjami znajdującymi się na kierownicy zajmuje trochę czasu. Jakość wykonania zasługuje na pochwałę. Jeśli chodzi o przestrzeń bagażową to bagażnik oferuje obecnie aż 579 litrów. W porównaniu do poprzedniej generacji auta jest to rezultat o blisko 100 litrów większy. Brawo!
Hybrydowe szaleństwo
Honda CR-V trafiła do sprzedaży w Polsce jedynie z napędem hybrydowym – klasycznym lub typu plug-in. W obydwu przypadkach bazę stanowi dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy dysponujący mocą 148 KM co wraz z silnikiem elektrycznym generuje łącznie 184 KM. Jak to działa? Otóż silnik benzynowy w zależności od prędkości, z którą poruszamy się oraz obciążenia napędza bezpośrednio koła lub generator, którego zadaniem jest ładowanie akumulatora trakcyjnego, który zasila silnik elektryczny.
Wszystko odbywa się za pomocą elektroniki. Kierowca ma podgląd na to, jakim trybem w danej chwili porusza się. Jak oceniam to rozwiązanie? Na pewno mogłoby być bardziej oszczędnie. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wyniosło ponad 8 litrów. Podobnie rezultaty osiągnęliśmy na ekspresowce. Do pracy jednostki napędowej nie mam uwag, poza tym, że niekiedy odczuwa się jej pracę. Bez dwóch zdań japońscy inżynierowie mogliby popracować nad wyciszeniem auta.
Jaka jest Honda CR-V?
Niewątpliwie to atrakcyjne auto z tego segmentu. Honda od lat znana jest z wysokiej jakości swoich produktów. Nowy CR-V oferuje nam nie tylko atrakcyjną sylwetkę, przestronne wnętrze, bogate wyposażenie czy jednostkę hybrydową. Uważam także, że to jest jedno z lepiej prowadzących się aut w swojej klasie o bardzo przytulnym wnętrzu. Żeby stać się posiadaczem Hondy CR-V trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu ponad 200 000 zł.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- przestronne i komfortowe wnętrze
- jakość wykonania
- prowadzenie
- wyposażenie
- ergonomia
- przestronny bagażnik
Wady auta:
- wysokie zużycie paliwa
- głośna praca silnika
- za twarde zawieszenie
- brak trzeciego rzędu siedzeń
Podstawowe parametry techniczne Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD Elegance184 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4706/1866/1684/2700 mm
Silnik: benzynowy wsparty układem hybrydowym
Pojemność: 1993 cm3
Moc maksymalna: silnik spalinowy 143 KM/ silnik elektryczny 184KM
Maksymalny moment obrotowy: 315 Nm przy 0-2000 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna bezstopniowa
Osiągi (0-100 km/h): 9 s
Prędkość maksymalna: 187 km/h
Średnie zużycie paliwa 6,7 l
Pojemność bagażnika: 579/886/1332 l
Pojemność zbiornika paliwa: 57 l
Cena: od 202 400 zł
Zobacz podobne artykuły:
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
Testy / Testy
2025.03.18
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
Testy / Testy
2025.03.14
Honda ZR-V e:HEV Sport – Udana propozycja
Testy / Testy
2025.03.13
Kajetanowicz na mecie Rajdu Safari
Wiadomości / Moto sport
2025.03.24
Lexus Surf LX Concept - Jedyny taki dla surferów
Prezentacje / Concept Cars
2025.03.22
Alfa Romeo – koniec z silnikami benzynowymi?
Wiadomości / News
2025.03.21