Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium - Na każdą okoliczność
kalendarz 02/01 2015

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium - Na każdą okoliczność

Testy / Ford

Czy lubicie cywilne dostawczaki? Mam na myśli praktyczne auta, za pomocą których możemy nie tylko przewozić spore pakunki, ale i w wygodnych warunkach pasażerów.
Właśnie jednym z takich aut mieliśmy okazję jeździć. Ford Tourneo Connect – bohater tego testu to auto o którym możemy napisać, że jest członkiem rodziny samochodów użytkowych Forda. Korzeniami sięga modelu Transit. Czy jednak same korzenie mogą spowodować, że auto uchodzić będzie za mało oryginalne? Okazuje się, że nie. Wystarczy spojrzeć tylko na jego lakier...Zresztą, co my tutaj będziemy ,,dywagować” o lakierze. Jaki jest każdy widzi, nam natomiast od początku chodziło jaki jest Tourneo Connect. Niejeden z nas powiedziałby, że to dostawczak z pięcioma miejscami do siedzenia. Już słyszę głosy malkontentów, twierdzących że po aucie tego typu nie możemy spodziewać się zbyt dużego uroku osobistego. Tymczasem Ford otrzymał parę elementów dzięki którym nadwozie stało się nawet atrakcyjne. Za przykład posłużyć może front auta, gdzie znalazł się masywny grill podobny do tych występujących w pozostałych modelach marki. Idealnie komponuje on się z linią przednich świateł.

Przede wszystkim przestrzeń
Zaletą Tourneo Connect jest również fakt, iż chociaż nie należy on do najmniejszych aut to nie wydaje się być wielki. Wewnątrz kabiny odkryjemy jedną z jego niezaprzeczalnych zalet – przestronność. Odnosi się wrażenie, że jej pokrywy są niewyczerpane. Chcecie wyciągnąć swobodnie ręce do góry? Nie ma problemu. Panoramiczny dach potęguje poczucie przestronności kabiny. W oczy rzuca się wysokość auta (1852 mm). Nie tylko przednie fotele, ale również tylne oferują wygodę podróżowania. Nawet dalsza podróż nie powinna być zatem uciążliwa. Tourneo Connect posiada także jedną bardzo ważną zaletę. Został wyposażony w szereg bardzo praktycznych schowków. Znaleźć możemy je w drzwiach (duże kieszenie w których pomieści się butelka napoju) czy wreszcie skończywszy na rozwiązaniu stosowanym w autach dostawczych (schowku nad głową kierowcy i pasażera siedzącego z przodu).Także w oparciach przednich foteli znajdziemy stoliki.
Osobowa bagażówka
Kolejną zaletą Forda jest pojemność bagażnika. Maksymalnie uzyskać możemy gigantyczne 2410 litrów. Ford przyzwyczaił nas do wysokiej jakości montażu. Podobnie jest i tym razem. Wnętrze jest solidne, pomimo zastosowania plastikowych elementów. Wnętrze zostało starannie wykonane, ale nie szukajmy w nim zbędnych luksusów. Czuję się klimat pojazdu użytkowego.
Czy Tourneo Connect potrafi zaskakiwać?
Z całą pewnością. Wyposażone zostało m.in. w bardzo oryginalne rozwiązania. I tak np. najbogatsza wersja Titanium oferuje całościowe zabezpieczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa (ABS, EBD, EBA, ESP, tarczowe hamulce na wszystkich kołach, a nawet sygnalizację awaryjnego hamowania, system kontroli ciśnienia w ogumieniu). Nie mogło zabraknąć również zestawu poduszek powietrznych oraz kurtyn, a także specjalnego systemu zapobiegającemu kolizjom przy małych prędkościach. Zadbano również o elementy wyposażenia wpływające na komfort podróżowania czy użytkowania. Klimatyzacja automatyczna to jeden z takich elementów. Zadania nie ma łatwego, ale ochłodzenie tak dużej przestrzeni nie stanowi dla niej problemu. Przydaje się ona również do odparowywania bocznych szyb (przednia szyba jest ogrzewana). Tourneo Connect wyposażone zostało w światła do jazdy dziennej oraz przednie światła przeciwmgielne w z funkcją doświetlania zakrętów.
Choć auto z powodu swojej kanciastej sylwetki jest łatwe w manewrowaniu, to wyposażone zostało w tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania, która zlokalizowana została w...tylnym lusterku. Małą uwagę można mieć do czujników parkowania, które wydają się być zbyt ,,przewrażliwione” i niejednokrotnie odległość od przeszkody była większa, aniżeli czujniki na to wskazywały. Rewelacyjnie za to została umieszczona kamera cofania. Umieszczono ją w lusterku wstecznym i  nie zafałszowuje ona obrazu.
Do ,,kolekcji wyposażenia” Tourneo Connect zaliczyć możemy również radio CD. Obsługuje ona AUX, SYNC, USB oraz iPoda. Mamy także Bluetooth, wzywanie pomocy, sterowanie głosowe, wielofunkcyjny wyświetlacz 3,5″, a także osobisty mikrofon. Auto niczym osobowe zostało wyposażone w tempomat, czy lusterko monochromatyczne. Pomyślano także o dwóch gniazdkach 12V w kabinie, oraz specjalnym lusterku do obserwowania dzieci.
Pod maską naszego auta trafił silnik wysokoprężny 1.6 TDCi o mocy 115 KM. Jest to idealna jednostka do tego auta. Nie jest demonem prędkości (maksymalnie wynosi ona 165 km/h), ale potrafi miło zaskoczyć, zużywając chociażby zaledwie 5,5 litra w warunkach miejskich. Zawieszenie Forda w idealny sposób tłumi wszelkie nierówności. Jest ono jednak twarde, co w połączeniu z niedociążonym tyłem pojazdu skutkuje tym, że Ford może na naszych drogach podskakiwać. Z kolei wysokie nadwozie spowodowało wyższe osadzenie środka ciężkości. Przez to z kolei pojazd mocniej wychyla się podczas ostrzejszego pokonywania zakrętów. Pomimo tego, prowadzenie jest pewne i stabilne. Może poza sytuacją, gdy pojawiają się podmuchy boczne. Dla osoby niewprawionej w poruszaniu się wyższymi samochodami zaskoczeniem może być np. wyprzedzanie ciężarówki czy zwyczajny wiatr od boku, które potrafią znieść Forda na pas obok.
Z jednostką napędową współpracuje sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Jej pracę należy ocenić wysoko. Do tego bardzo dobrze wypada pod kątem ergonomii. Opierając rękę na podłokietniku możemy w swobodny sposób operować lewarkiem dźwigni zmiany biegów.
Zastrzeżenia mieć możemy natomiast do wyciszenia kabiny Forda. Co prawda, sam silnik nie pracuje zbyt głośno, ale powyżej 80 km/h w kabinie jest dosyć głośno. Dzieje się tak za sprawą dużej i pustej powierzchni pojazdu oraz panoramicznego dachu.
Na koniec zadać możemy sobie pytanie. Dla kogo można polecić Tourneo Connect? Niewątpliwie możemy go polecić śmiało praktycznie każdemu. Auto jest ekonomiczne, obszerne, wygodne. Ceny zaczynają się od 70 602 zł. Za naszą wersję wyposażeniową i silnikową przyjdzie zapłacić 95 694 zł.
Paweł Pusz

Zalety auta:
- bardzo dużo przestrzeni wewnątrz kabiny
-ekonomiczny silnik
-liczne schowki
-wygodne wnętrze
-bogate wyposażenie
-dobre prowadzenie
-obszerny bagażnik

Wady auta:

–powyżej 80 km/h szum wiatru
–brak kolorowego ekranu dotykowego

Podstawowe parametry techniczne Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4418/2137/1852 mm
Silnik: wysokoprężny
Pojemność: 1560 cm3
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 115 KM przy 3600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów: Manualna, 6-biegowa
Osiągi (0-100 km/h) 13,8 s.
Prędkość maksymalna: 165 km/h
Zużycie paliwa (miasto/średnio/trasa): 5,6/4,6/4,9 l
Pojemność bagażnika: 1029/2410 l
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1477 kg
Cena:  od 70 602 zł (wersja 1.0 l 100 KM EcoBoost Ambiente)
Cena wersji testowej: 95 694 zł
 

galeria: [gallery ids="49285,49286,49287,49288,49289,49290,49291,49292,49293,49294,49295,49296,49297,49298,49299,49300,49301,49302,49303,49304,49305,49306,49307,49308,49309,49310,49311,49312,49313,49314,49316,49317,49318,49319,49320,49321,49322,49323,49324,49325,49326,49327"]

Zobacz podobne artykuły:

Skoda Fabia Monte Carlo 1,0 TSI 110 KM DSG – Fabia, to brzmi dumnie…
kalendarz 10/07 2019

Skoda Fabia Monte Carlo 1,0 TSI 110 KM DSG – Fabia, to brzmi dumnie…

Testy / Testy

2019.07.10

Fabia ma dla Skody znaczenie wyjątkowe. I to nie tylko dlatego, że jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów produkowanych w Mlada Boleslav. To tak naprawdę pierwszy nowy model po przejęciu czeskiego producenta prz...
Ford zredukuje zatrudnienie
kalendarz 30/06 2019

Ford zredukuje zatrudnienie

Wiadomości / News

2019.06.30

Producent planuje zmniejszyć zatrudnienie w swoich fabrykach. Jednocześnie w gamie pojawią się trzy nowe modele.
Dlaczego środki do dezynfekcji rąk i kremy do opalania mogą być szkodliwe dla Twojego samochodu?
kalendarz 24/06 2019

Dlaczego środki do dezynfekcji rąk i kremy do opalania mogą być szkodliwe dla Twojego samochodu?

Warsztat / Eksploatacja

2019.06.24

Działanie chemikaliów w środkach do dezynfekcji rąk, odstraszających owady i filtrach przeciwsłonecznych o wysokim współczynniku ochrony może powodować przedwczesne zużycie powierzchni, których dotykamy w aucie.
Najnowsze artykuły:
 VW planuje miejskiego crossovera w 2021 r.

VW planuje miejskiego crossovera w 2021 r.

Wiadomości / News

2019.07.20

Po modelach T-Cross i T-Roc, VW zamierza uzupełnić gamę o „sportowego miejskiego crossovera”.
Bentley Continental GT z rekordem Pikes Peak

Bentley Continental GT z rekordem Pikes Peak

Wiadomości / Ciekawostki

2019.07.20

Model Continental GT pokonał trasę najszybciej niż wszystkie dotychczasowe auta sklasyfikowane w kategorii samochodów produkcyjnych, poprawiając rekord Pikes Peak International Hill Climb o 8,4 sekundy.
BMW M2 – nie będzie napędu obu osi, ale…

BMW M2 – nie będzie napędu obu osi, ale…

Wiadomości / News

2019.07.19

BMW potwierdziło, że przygotuje nowe wersje modelu M2.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.