Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium - Na każdą okoliczność
kalendarz 02/01 2015

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium - Na każdą okoliczność

Testy / Ford

Czy lubicie cywilne dostawczaki? Mam na myśli praktyczne auta, za pomocą których możemy nie tylko przewozić spore pakunki, ale i w wygodnych warunkach pasażerów.
Właśnie jednym z takich aut mieliśmy okazję jeździć. Ford Tourneo Connect – bohater tego testu to auto o którym możemy napisać, że jest członkiem rodziny samochodów użytkowych Forda. Korzeniami sięga modelu Transit. Czy jednak same korzenie mogą spowodować, że auto uchodzić będzie za mało oryginalne? Okazuje się, że nie. Wystarczy spojrzeć tylko na jego lakier...Zresztą, co my tutaj będziemy ,,dywagować” o lakierze. Jaki jest każdy widzi, nam natomiast od początku chodziło jaki jest Tourneo Connect. Niejeden z nas powiedziałby, że to dostawczak z pięcioma miejscami do siedzenia. Już słyszę głosy malkontentów, twierdzących że po aucie tego typu nie możemy spodziewać się zbyt dużego uroku osobistego. Tymczasem Ford otrzymał parę elementów dzięki którym nadwozie stało się nawet atrakcyjne. Za przykład posłużyć może front auta, gdzie znalazł się masywny grill podobny do tych występujących w pozostałych modelach marki. Idealnie komponuje on się z linią przednich świateł.

Przede wszystkim przestrzeń
Zaletą Tourneo Connect jest również fakt, iż chociaż nie należy on do najmniejszych aut to nie wydaje się być wielki. Wewnątrz kabiny odkryjemy jedną z jego niezaprzeczalnych zalet – przestronność. Odnosi się wrażenie, że jej pokrywy są niewyczerpane. Chcecie wyciągnąć swobodnie ręce do góry? Nie ma problemu. Panoramiczny dach potęguje poczucie przestronności kabiny. W oczy rzuca się wysokość auta (1852 mm). Nie tylko przednie fotele, ale również tylne oferują wygodę podróżowania. Nawet dalsza podróż nie powinna być zatem uciążliwa. Tourneo Connect posiada także jedną bardzo ważną zaletę. Został wyposażony w szereg bardzo praktycznych schowków. Znaleźć możemy je w drzwiach (duże kieszenie w których pomieści się butelka napoju) czy wreszcie skończywszy na rozwiązaniu stosowanym w autach dostawczych (schowku nad głową kierowcy i pasażera siedzącego z przodu).Także w oparciach przednich foteli znajdziemy stoliki.
Osobowa bagażówka
Kolejną zaletą Forda jest pojemność bagażnika. Maksymalnie uzyskać możemy gigantyczne 2410 litrów. Ford przyzwyczaił nas do wysokiej jakości montażu. Podobnie jest i tym razem. Wnętrze jest solidne, pomimo zastosowania plastikowych elementów. Wnętrze zostało starannie wykonane, ale nie szukajmy w nim zbędnych luksusów. Czuję się klimat pojazdu użytkowego.
Czy Tourneo Connect potrafi zaskakiwać?
Z całą pewnością. Wyposażone zostało m.in. w bardzo oryginalne rozwiązania. I tak np. najbogatsza wersja Titanium oferuje całościowe zabezpieczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa (ABS, EBD, EBA, ESP, tarczowe hamulce na wszystkich kołach, a nawet sygnalizację awaryjnego hamowania, system kontroli ciśnienia w ogumieniu). Nie mogło zabraknąć również zestawu poduszek powietrznych oraz kurtyn, a także specjalnego systemu zapobiegającemu kolizjom przy małych prędkościach. Zadbano również o elementy wyposażenia wpływające na komfort podróżowania czy użytkowania. Klimatyzacja automatyczna to jeden z takich elementów. Zadania nie ma łatwego, ale ochłodzenie tak dużej przestrzeni nie stanowi dla niej problemu. Przydaje się ona również do odparowywania bocznych szyb (przednia szyba jest ogrzewana). Tourneo Connect wyposażone zostało w światła do jazdy dziennej oraz przednie światła przeciwmgielne w z funkcją doświetlania zakrętów.
Choć auto z powodu swojej kanciastej sylwetki jest łatwe w manewrowaniu, to wyposażone zostało w tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania, która zlokalizowana została w...tylnym lusterku. Małą uwagę można mieć do czujników parkowania, które wydają się być zbyt ,,przewrażliwione” i niejednokrotnie odległość od przeszkody była większa, aniżeli czujniki na to wskazywały. Rewelacyjnie za to została umieszczona kamera cofania. Umieszczono ją w lusterku wstecznym i  nie zafałszowuje ona obrazu.
Do ,,kolekcji wyposażenia” Tourneo Connect zaliczyć możemy również radio CD. Obsługuje ona AUX, SYNC, USB oraz iPoda. Mamy także Bluetooth, wzywanie pomocy, sterowanie głosowe, wielofunkcyjny wyświetlacz 3,5″, a także osobisty mikrofon. Auto niczym osobowe zostało wyposażone w tempomat, czy lusterko monochromatyczne. Pomyślano także o dwóch gniazdkach 12V w kabinie, oraz specjalnym lusterku do obserwowania dzieci.
Pod maską naszego auta trafił silnik wysokoprężny 1.6 TDCi o mocy 115 KM. Jest to idealna jednostka do tego auta. Nie jest demonem prędkości (maksymalnie wynosi ona 165 km/h), ale potrafi miło zaskoczyć, zużywając chociażby zaledwie 5,5 litra w warunkach miejskich. Zawieszenie Forda w idealny sposób tłumi wszelkie nierówności. Jest ono jednak twarde, co w połączeniu z niedociążonym tyłem pojazdu skutkuje tym, że Ford może na naszych drogach podskakiwać. Z kolei wysokie nadwozie spowodowało wyższe osadzenie środka ciężkości. Przez to z kolei pojazd mocniej wychyla się podczas ostrzejszego pokonywania zakrętów. Pomimo tego, prowadzenie jest pewne i stabilne. Może poza sytuacją, gdy pojawiają się podmuchy boczne. Dla osoby niewprawionej w poruszaniu się wyższymi samochodami zaskoczeniem może być np. wyprzedzanie ciężarówki czy zwyczajny wiatr od boku, które potrafią znieść Forda na pas obok.
Z jednostką napędową współpracuje sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Jej pracę należy ocenić wysoko. Do tego bardzo dobrze wypada pod kątem ergonomii. Opierając rękę na podłokietniku możemy w swobodny sposób operować lewarkiem dźwigni zmiany biegów.
Zastrzeżenia mieć możemy natomiast do wyciszenia kabiny Forda. Co prawda, sam silnik nie pracuje zbyt głośno, ale powyżej 80 km/h w kabinie jest dosyć głośno. Dzieje się tak za sprawą dużej i pustej powierzchni pojazdu oraz panoramicznego dachu.
Na koniec zadać możemy sobie pytanie. Dla kogo można polecić Tourneo Connect? Niewątpliwie możemy go polecić śmiało praktycznie każdemu. Auto jest ekonomiczne, obszerne, wygodne. Ceny zaczynają się od 70 602 zł. Za naszą wersję wyposażeniową i silnikową przyjdzie zapłacić 95 694 zł.
Paweł Pusz

Zalety auta:
- bardzo dużo przestrzeni wewnątrz kabiny
-ekonomiczny silnik
-liczne schowki
-wygodne wnętrze
-bogate wyposażenie
-dobre prowadzenie
-obszerny bagażnik

Wady auta:

–powyżej 80 km/h szum wiatru
–brak kolorowego ekranu dotykowego

Podstawowe parametry techniczne Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4418/2137/1852 mm
Silnik: wysokoprężny
Pojemność: 1560 cm3
Napęd: przedni
Moc maksymalna: 115 KM przy 3600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów: Manualna, 6-biegowa
Osiągi (0-100 km/h) 13,8 s.
Prędkość maksymalna: 165 km/h
Zużycie paliwa (miasto/średnio/trasa): 5,6/4,6/4,9 l
Pojemność bagażnika: 1029/2410 l
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1477 kg
Cena:  od 70 602 zł (wersja 1.0 l 100 KM EcoBoost Ambiente)
Cena wersji testowej: 95 694 zł
 

galeria: [gallery ids="49285,49286,49287,49288,49289,49290,49291,49292,49293,49294,49295,49296,49297,49298,49299,49300,49301,49302,49303,49304,49305,49306,49307,49308,49309,49310,49311,49312,49313,49314,49316,49317,49318,49319,49320,49321,49322,49323,49324,49325,49326,49327"]

Zobacz podobne artykuły:

 Ford Mustang - najlepiej sprzedające się sportowe coupe na świecie
kalendarz 19/04 2019

Ford Mustang - najlepiej sprzedające się sportowe coupe na świecie

Wiadomości / News

2019.04.19

Ford świętuje 55. rocznicę wprowadzenia do produkcji Mustanga.
Ford Ka+ zniknie z Europy
kalendarz 13/04 2019

Ford Ka+ zniknie z Europy

Wiadomości / News

2019.04.13

Ford zamierza wycofać z europejskiej oferty model Ka+ pod koniec tego roku.
Następca VW Amaroka powstanie wspólnie z Fordem
kalendarz 30/03 2019

Następca VW Amaroka powstanie wspólnie z Fordem

Wiadomości / News

2019.03.30

Grupa VW podpisała wstępną umowę z Fordem, w ramach której obydwaj producenci opracują następcę Amaroka.
Najnowsze artykuły:
Jak przygotować samochód na wiosenne podróże?

Jak przygotować samochód na wiosenne podróże?

Warsztat / Porady

2019.04.22

Przed rozpoczęciem wiosennych podróży, warto pomyśleć o przeglądzie i odświeżeniu auta po zimie.
VW ID. Roomzz - Elektryczny SUV

VW ID. Roomzz - Elektryczny SUV

Prezentacje / Concept Cars

2019.04.22

Podczas „Brand SUV Night” odbywającej się w przededniu wystawy Auto Shanghai VW zaprezentował najnowszego członka rodziny ID. – model ID. Roomzz.
"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile

"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile

Moto fanatyk

2019.04.21

Trzynaście pojazdów studyjnych i prototypów oraz trzy motocykle wyznaczające historię Audi AG, znalazło się na nowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.