Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - Dopracowany kompakt
Ford Focus to następca modelu Escort. Każda generacja produkowanego od 1998 roku auta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Obecna odmiana stanowi tego najlepszy dowód.
Najnowszy Focus może się podobać. Trzecia generacja została odmłodzona. Z przodu przypomina nawet Aston Martina. Nowa atrapa chłodnicy znacznie uatrakcyjniła jego wygląd. Może nie jest aż tak widoczna, jak w przypadku Mondeo ale naprawdę nie tylko na nas zrobiła wrażenie. Tył oraz bok pozostały natomiast praktycznie bez zmian. Całość jednak zyskała na elegancji.
Więcej zmian wewnątrz
Znacznie większe zmiany zaszły wewnątrz Focusa. Poprzednia generacja auta była krytykowana za niefortunne rozmieszczenie wielu przycisków na desce rozdzielczej. Obecnie sytuację ,,załatwił” duży 8-calowy dotykowy ekran oraz znacznie zmniejszono liczbę guzików. Obsługa nie jest może do końca wzorowa, ale i tak odnotowano znaczący postęp w porównaniu do tego co było. Na plus zaliczyć należy również wyczuwalną poprawę zastosowanych materiałów. Dodatkową zaletą jest bogate wyposażenie. Auto wygodnie mieście cztery osoby. Miejsca jest całkiem sporo. Zarówno z przodu, jak i z tyłu. Podróż uprzyjemniać będą bardzo dobrze wyprofilowane fotele. Zwolennicy przewożenia drobnych rzeczy docenią wielość schowków. Jeden z nich, znajdujący się pomiędzy przednimi fotelami ma podwójne dno, dzięki czemu zmieści się w nim nawet półtora litrowa butelka.
Wystarczający
Pod maską naszego auta trafił nowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM. Wydaje się, że idealnie pasuje do tego modelu. Jednostka jest dynamiczna. Auto potrzebuje niecałe 9 sekund, aby uzyskać prędkość 100 km/h. Poruszając się w warunkach miejskich zużycie paliwa wyniosło niewiele powyżej 8 litrów. Dodatkowo podczas wyższych prędkości docierało do naszych uszu przyjemnie brzmienie ukladu wydechowego. Cechą charakterystyczną silnika jest równo przez niego rozwijana moc.
Wysoko ocenić możemy również pracę zawieszenia, które zestrojone zostało sztywno i komfortowo. Zresztą od wprowadzenia pierwszej generacji (1998 r.) Focus przoduje w klasie pod tym względem. Auto daje wyczucie prowadzenia, dzięki układowi kierowniczemu, wysoko ocenimy także działanie skrzyni biegów. Kierowcom ze sportową żyłką nie spodoba się brak możliwości wyłączenia ESP i kontroli trakcji. Elektronika wkracza bowiem bardzo szybko.Zresztą Ford nie oszczędzał na kwestii związanej z bezpieczeństwem. Stąd też na liście wyposażenia z tego zakresu możemy znaleźć m.in. system Driver Assistant Plus (w skład którego wchodzą systemy: zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (ACS), monitorowania martwego pola w lusterkach (BLIS), wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (LKA) czy też rozpoznawania znaków drogowych). Wspomnieć należałoby również o systemie City Cross, czy też systemie umożliwiającemu samodzielnemu zaparkowaniu jak i wyjechaniu z miejsca parkingowego.
Jakim autem okazał się Ford Focus?
Bez dwóch zdań jest jednym z głownych graczy segmentu aut kompaktowych. Po lifringu jest jeszcze lepsze, dając nie tylko frajdę pasażerom z każdego pokonanego kilometra. Dlatego nie dziwi fakt dobrej passy tego modelu.
Paweł Pusz
Zalety auta:
-sylwetka
-bogate wyposażenie
-komfort
-przestronne wnętrze
-układ kierowniczy
-zawieszenie
-skrzynia biegów
-obszerny bagażnik
-niskie zużycie paliwa
-wyciszenie kabiny
Wady auta:
-ograniczona widoczność przez słupki boczne
-zbyt rozbudowana deska rozdzielcza
-brak możliwości wyłączenia ESP i kontroli trakcji
Podstawowe parametry techniczne Forda Focusa 1.5 EcoBoost Titanium:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4358 / 1823 / 1483 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1499 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1600 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 8,9 s.
Prędkość maksymalna: 211 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 8,5/5,7/7 l
Pojemność bagażnika: 363 l
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
Cena wersji podstawowej: 55 440 zł (1.6 85 KM, Trend)
Cena wersji testowanej: 108 000 zł
Zobacz podobne artykuły:
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Fordem Rangerem dookoła Australii
Wiadomości / Wydarzenia
2024.03.07
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26