Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Puma 1,0 EcoBoost MHEV 155 KM MT6 AWD  - Sposób na crossovera
kalendarz 22/06 2022

Ford Puma 1,0 EcoBoost MHEV 155 KM MT6 AWD  - Sposób na crossovera

Testy / Testy / Ford

Wszyscy fani Forda Pumy/Cougara przeżyli w swoim czasie prawdziwy wstrząs. Ford postanowił odświeżyć starą nazwę, ale już nie sam koncept. Efekt jest zadziwiający. Z coupé nagle zrobił się crossover. Pierwsze wizualizacje wskazały, że będzie to wyjątkowo urodziwy crossover. I jest…

Czym jest Puma? Czas pokazał, że wcale nie Fiestą XL, tylko pomniejszoną kopią Kugi. Oba auta różni tylko skala. Czy to oznacza, że Puma jest mała? Owszem… nie.  W mojej opinii to jeden z pojemniejszych crossoverów w swojej klasie.

To, że auto daje komfort czwórce pasażerów to w zasadzie oczywista oczywistość. W Pumie dostatecznie wygodnie będzie nawet w 5 osób. Owszem, jest wysoki tunel środkowy, ale stopy pasażera ze środka kanapy pomieszczą się po obu jego stronach nie ograniczając przestrzeni pozostałym pasażerom. Trójce pasażerów nie zabraknie miejsca na głowy, łokcie i kolana. O komforcie dla kierowcy i pasażera wspominać nie będę. To kolejna oczywistość. Tak, jak perfekcyjna ergonomia. Wszystko co musimy lub powinniśmy ogarnąć wzrokiem organoleptycznie, jest dokładnie tam, gdzie być powinno.

Wyraźne podobieństwo
Aranżacja kokpitu, co nietrudno przewidzieć to elementy w pozostałych aut koncernu.  Paradoksalnie, Puma najwięcej odziedziczyła nie po Kudze a Focusie. I typową dla kompaktowego Forda „topografię” jak i „scenografię”. Nowszy jest jednak infotainment. Więcej funkcji, bardziej rozbudowany interfejs. Innymi słowy to kolejny krok w stronę autonomiczności.

A propos skali, nie tylko w kabinie miejsca jest co najmniej sporo. Crossover Forda ma największą w klasie pojemność bagażnika. Aż 456 litrów. Po złożeniu tylnych foteli, przedział bagażowy może z powodzeniem pomieścić bagaż o wymiarach 112 x 97 x 43 cm (d/s/w). Na szerokość za to bez składania foteli do bagażnika zapakujemy przedmioty o długości 1 metra. Do tego tylna roleta zakrywająca bagaż jest elastyczna i podnosi się wraz z klapą. I jeszcze coś!  Jest też specjalny przedział na rzeczy mokre lub bardzo brudne. Pod matą pomieszczono spory schowek z korkiem w dnie. Wszystko co brudne można spłukać wodą z węża ogrodowego a potem po prostu wyjąć korek…

Różne odmiany
Pumę, poza wersją ST napędzają trzycylindrowe, 1-litrowe motory z serii EcoBoost. Także, w systemie miękkiej hybrydy. I tę właśnie hybrydę zastosował Ford w 155 i 125 konnych motorach. Są też oczywiście dwie jednostki benzynowe (95 i 125 konne) bez hybrydy także z nową, manualną skrzynią o 6 przełożeniach i nowym 7 stopniowym automatem DCT a także 1,5 litrowy, 120-konny diesel EcoBlue.

Auto testowe napędzał motor o mocy 155 koni wsparty hybrydą MHEV. W takiej konfiguracji auto rozpędza się do 200 km/h a pierwsze 100 km/h osiąga po 9 sekundach. Ekonomicznie, też tragedii nie ma. Oczywiście, sugerowane przez producenta 5,1 w mieście, 4,1 w trasie i 4,6 średnio to raczej teoria, ale w praktyce nie jest jakoś przesadnie dużo. Średnia z testu to 6,3 litra. W trasie auto konsumowało 5,5 litra a w cyklu miejskim – 6,7.litra.  Niemała w tym zasługa układu hybrydowego. W mojej opinii z samym benzynowym motorem spalanie byłoby co około litra wyższe. Hybryda działa i to nie tylko obniżając spalanie. Także kiedy dynamicznie wdusimy pedał gazu Puma wykazuje niezły temperament. Nawet nagłe wyprzedzanie nie jest problemem. 

Słynie z prowadzenia
Od zawsze Ford słynął z doskonałych zawierzeń dających każdemu amatorowi przedsmak sportowych emocji. I w tym przypadku jest podobnie. Oczywiście, jest nieco sztywniej niż w Fieście, ale czuć to dopiero na gorszej nawierzchni. Nie jest wprawdzie twardo, ale też nie jest to też „zawias” da fanów komfortu. Taka konstrukcja zawieszenia ma racjonalne wytłumaczenie.

Puma jest wyższa niż Fiesta. Dlatego musiała zostać inaczej osadzona. Doceniam komfort akustyczny panujący w kokpicie. Crossovery do najcichszych nie należą. Puma jest chlubnym wyjątkiem. W kabinie w zasadzie nie słychać pracy zawieszenia ani motoru. A jeśli już coś usłyszymy, nie jest to nieprzyjemne lub stresujące.

Crossover Forda to jeden z najmocniejszych graczy na rynku. Dzięki wyglądowi, ale także gamie silników. Ford, choć też poszedł w downsizing, nie pożegnał diesla. Coraz częściej, choć niekoniecznie chętnie kupujemy auta z małymi, benzynowymi motorami. Bo nie mamy alternatywy. Tyle, że Ford taką alternatywę zapewnia…
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
– wygląd
– bardzo praktyczny bagażnik z częścią „mokrą”
– silnik diesla w ofercie

Wady auta:
– twarde zawieszenie

Podstawowe parametry techniczne Ford Puma 1,0 EcoBoost MHEV 155 KM MT6 AWD:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4186/1805/1537/2588 mm
Silnik: benzynowy z turbiną, wsparty układem mikrohybrydowy
Pojemność: 998 cm3
Moc maksymalna: 155 KM przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1750 obr./min
Napęd: AWD
Skrzynia: skrzynia manualna 6 przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 9,0 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio):5,1/4,1/4,5 l
Zużycie paliwa w teście: 6,3/5,5/6,7 l
Pojemność bagażnika: 486/1161 l
Pojemność zbiornika paliwa: 42 l
Bateria: 10 kWh
Cena: od 99 500 zł 


Tagi:
Ford Puma 1, 0 EcoBoost MHEV 155 KM MT6 AWD, Ford Puma 1, 0 EcoBoost MHEV 155 KM, Ford Puma 1, 0 EcoBoost MHEV, Ford Puma 1, 0 EcoBoost, Ford Puma 1, 0, Ford Puma, test Ford Puma 1, 0 EcoBoost MHEV 155 KM MT6 AWD, test Ford Puma 1, 0 EcoBoost MHEV 155 KM MT6, test Ford Puma 1, 0 EcoBoost MHEV 155 KM, test Ford Puma 1, 0 EcoBoost MHEV, test Ford Puma 1, 0 EcoBoost, test Ford Puma

Zobacz podobne artykuły:

SsangYong Tivoli 1,5 T-GDI 163 KM 6A/T – Rozsądny wybór
kalendarz 22/06 2022

SsangYong Tivoli 1,5 T-GDI 163 KM 6A/T – Rozsądny wybór

Testy / Testy

2022.06.22

Zaprawdę nie wiem która to już próba zaistnienia niszowej koreańskiej marki na polskim rynku. Wydaje się jednak, że tym razem będzie udana.
Volvo V90 Cross Country B5 AWD diesel Mild Hybrid 249 KM A/T - Prekursor
kalendarz 22/06 2022

Volvo V90 Cross Country B5 AWD diesel Mild Hybrid 249 KM A/T - Prekursor

Testy / Testy

2022.06.22

Duże, podwyższane kombi pojawiło się na rynku w 1997 roku. Rynek przyjął je z entuzjazmem.  Auto okazało się na tyle popularne, że pomysł szybko skopiowały Audi i Mercedes.
Hyundai Kona 1,6 GDI MHEV 141 KM FWD 6A/T - Sposób na oryginalność
kalendarz 20/06 2022

Hyundai Kona 1,6 GDI MHEV 141 KM FWD 6A/T - Sposób na oryginalność

Testy / Testy

2022.06.20

Hyundai zbyt długo był postrzegany jako… koreański Volkswagen. Motoryzacyjny dział gigantycznego „czebolu” tworzył bardzo dobre auta, tyle że nudne, zachowawcze i pozbawione charyzmy. W 2017 roku wszystko się zmieniło....
Najnowsze artykuły:
 BP Polska od lipca rusza z ofertą wakacyjną

BP Polska od lipca rusza z ofertą wakacyjną

Wiadomości / Gorące tematy

2022.07.04

Dla klientów indywidualnych zniżki sięgają do 30 groszy na litrze paliwa.
Mazda 787B gościem Le Mans Classic 2022

Mazda 787B gościem Le Mans Classic 2022

Moto fanatyk

2022.07.03

Mazda 787B napędzana czterowirnikowym silnikiem Wankla została pierwszym japońskim samochodem, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1991 r.
Audi 80 zadebiutowało 50 lat temu

Audi 80 zadebiutowało 50 lat temu

Wiadomości / Ciekawostki

2022.07.02

W 1972 r. pojawiło się Audi 80 od razu otrzymując tytuł „Car of the Year – Samochodem Roku”.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.