Ford Mustang Mach-E4X AWD Premium 98 kWh – Kto by przypuszczał?
Ford Mustang kojarzy się zwolennikom motoryzacji z kultowym autem, najlepiej napędzanym mocarną V8-ką. Czasy się jednak zmieniają i Ford oferuje również w swojej gamie Mustanga poruszającego się za pomocą silnika elektrycznego. Zadać sobie należy zatem pytanie: Na ile pozostało Mustanga w Mustangu?
Mustang elektryczny nawywany Mustang Mach-E to auto nie tylko elektryczne, ale także odmiana pojazu typu SUV. Ford postanowił, że tego typu konstrukcja będzie miała lepszą szansę na odniesienie sukcesu rynkowego.
Przykuwa wzrok
Zgodzę się z tym, ponieważ auto po prostu może się podobać. Na tle innych aut typu SUV ocieka po prostu sportową stylistyką. Wygląda jak prawdziwy Mustang (tyle, że w nadwoziu pięciodrzwiowym), będący na sterydach. Światła wyglądają jakby były zaczęrpnięte z modelu spalinowego. Tylne lampy są charakterystyczne dla Mustangów. Składają się zatem z 3 belek, dodając mu charakteru. Podobać mogą się również przetłoczenia nadwozia oraz nadkoli.
Minimalizm, który może podobać się
Wnętrze Mach-E jest atrakcyjne. Choć zaprojektowane zostało w minimalistycznej formie. Praktycznie brak w nim przycisków. W oczy rzuca się natomiast (oczywiście nie licząc wskaźników zegara) wielki wyświetlacz majacy aż 15,5 cala, za pomocą którego obsługuje się całe menu. Deska rozdzielcza przypomina tą z rodziny Mustangów. Przed kierowcą oraz pasażerem znajdują się podwyższenia na środku, centralnie jest natomiast obniżenie. To nawiązanie do pierwszej generacji Forda Mustanga. Jednak w porównaniu do niego deska rozdzielcza jest plastikowa i czasami coś tam może na niej trzeszczeć.
Auto wyposażone zostało w przydatne rozwiązania takie, jak chociażby Car Play, Android Auto. Działają one bezprzewodowo. Ciekawostką jest wbudowana gra, np. układanie puzzli. Polecam szczególnie, gdy chcemy na mieście naładować auto. Autem podróżuje się bardzo wygodnie. Fotele zostały wykończone z wykorzystaniem eko skóry. Ich wyprofilowanie jest bardzo przyjemne. Na dłuższych trasach odpowiednio podpierają, a także podczas pokonywania zakrętów będą dobrze trzymać ciało.
Auto dosyć dobrze wypada także pod kątem przestrzeni bagażowej. Maksymalna pojemność bagażnika do poziomu rolety wynosi 402 litrów, zaś pojemność maksymalna po złożeniu tylnego rzędu siedzeń 1420 litrów. Dysponujemy także przednim bagażnikiem, którego pojemność wynosi 100 litrów.
Jest dobrze!
Dużą zaletą Mustanga Mach-E4X jest mnogość konfiguracji. Możemy wybrać zarówno napęd na tył, jak i na obie osie. Nasz testowy egzemplarz napędzony był na obie osie. Testowy Mustang Mach-E4X posiadał dużą baterię o pojemności 98 kWh. Silnik elektryczny zapewnia moc 351 KM i 580 Nm przy zasięgu 550 km. Zasięg ten jest wysoki i do uzyskania w warunkach letnich. Maksymalna moc ładowania auta to 150 kW. Dzięki temu naładować samochód od 10% do 80% w niecałe 40 minut (da to nam zasięg wynoszący 488 km).
Wrażenia z jazdy
Prowadzenie auta potrafi dostarczyć wrażeń. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, zaś kierownica bez wahania wykonuje rozkazy kierowcy. Auto nie tylko stylistycznie auto nawiązuje do wersji benzynowej. Najwolniejsza wersja przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund zaś najszybsza wersja Mach-E GT to 4,4 sekundy ze startu zatrzymanego (w przypadku metody pomiaru “one foot rollout” wychodzi 3,7 s). Osiągi naszego auta? Calkiem niezłe – 5,8 sekundy do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi zaś 180 km/h, zaś średnie zużycie energii wynosi 18.7 kwh/100km. Auto posiada kilka trybów jazdy: Whisper – tryb eko, przeznaczony do spokojnej jazdy, Active – tryb normalny, zalecany w codziennym użytkowaniu, Untamed – coś w rodzaju sportowego trybu dający najbardziej zdecydowaną reakcję na gaz, Untamed Plus – tylko dla wersji GT, Ford określa go jako tryb torowy.
Auto zostało ,,nafaszerowane” systemami bezpieczeństwa takimi, jak m.in.: adaptacyjny tempomat, system utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu, pre-collision assist (system wspomagający uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki), funkcję wykrywania krawędzi jezdni, kamery 360 stopni, najbardziej pomocne przy parkowaniu, system monitorowania martwego pola oraz monitorowanie koncentracji kierowcy.
Niewątpliwie spośród aut elektrycznych Mustang Mach-E auto wyróżnia się. Nie tylko sylwetką. W końcu Mustang to Mustang! Tylko, że na miarę naszych czasów.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- bogate wyposażenie
- radość z jazdy
- komfortowe wnętrze
- praktyczność auta
Wady auta:
- wrażliwość na warunki atmosferyczne
Podstawowe parametry techniczne Ford Mustang Mach-E4X AWD Premium 98 kWh:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) 4713/1930/1624 mm
Silnik: elektryczny
Skrzynia biegów: automatyczna 1 stopniowa
Napęd: AWD
Maksymalna moc: 351 KM
Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm
Osiągi:(przyspieszanie 0-100 km/h): 5,8 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Średnie zużycie energi: 18,7 kWh/100 km
Pojemność bagażnika: 100 l przód oraz 322/1347 l tył
Cena: od 269 550 (wersja RWD 269 KM)
Cena wersji tesowanej: od 345 850 zł
Zobacz podobne artykuły:
Ford Mustang GTD z rekordem na Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.12.11
Ford Mustang GTD pokonał barierę 7 sekund?
Wiadomości / News
2024.12.04
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11