Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Mondeo Hybrid - Hybrydowe szaleństwo
kalendarz 30/01 2016

Ford Mondeo Hybrid - Hybrydowe szaleństwo

Testy / Ford / slider

Dla większości auta hybrydowe stanowią przyszłość motoryzacji. Czy w trend ten może wpisać się Ford Mondeo napędzany takim rodzajem napędu? Choć napędy hybrydowe pojawiły się w samochodach stosunkowo niedawno (1997 r.) to dosyć szybko zdobywają popularność. Wiele osób zarzuca takim pojazdom dziwną pracę przypominającą pracę kosiarki, bezstopniową skrzynię biegów, która wyje czy słabe osiągi. Czy jest to jednak domena wszystkich aut z napędem hybrydowym? Przykład Forda Mondeo pokazuje, że niekoniecznie.

Wersja hybrydowa Forda Mondeo do złudzenia przypomina inne odmiany silnikowe tego modelu. Różnica? Występuje jedynie w nadwoziu typu sedan. Dodatkowo w aucie zastosowano węższe opony (dla zminimalizowania tarcia tocznego) i kilka plakietek z niezbyt dyskretnym napisem „Hybrid”. Także wnętrze nie będzie stanowić żadnego zaskoczenia. Wydaje się być niemal identyczne, z tą różnicą że na desce rozdzielczej znalazły się wskaźniki od „eletryki”. Pokazują nam one to, ile zostało nam zapasowego prądu i czy w danym momencie występuje ładowanie systemu czy też nie. Od dawien dawna największym problemem samochodów hybrydowych pozostaje kwestia umieszczenia dodatkowych akumulatorów. Jest to nawet spory problem, gdy mamy do czynienia z wersją hybrydową dostosowaną również do napędzania w sposób konwencjonalny. Rozwiązania są dwa: zabranie przestrzeni pasażerom lub bagażnikowi. W Fordzie całe szczęście jest tyle samo miejsca, co w odmianie wysokoprężnej lub benzynowej. Zmniejszeniu uległ za to bagażnik, który zmalał z 550 do 390 litrów. Jednak to wynik predysponujący Mondeo mimo wszystko do auta rodzinnego.

Pora zajrzeć pod maskę Dwa silniki – jak to w autach hybrydowych. Silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów oraz elektryczny. Łączna moc wynosi 187 KM a maksymalny moment obrotowy 175 Nm. Prędkość maksymalna wynosi blisko 190 km/h zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 9 sekund. Spalanie? W mieście na poziomie 2,8 litra choć jest nie do osiągnięcia, to nam udało się uzyskać 4 litry. Do doskonały wynik! Napęd hybrydowy ładuje się w czasie hamowania, dzięki czemu zaoszczędzimy na tarczach i klockach. Z jednostką napędową współpracuje automatyczna, bezstopniowa przekładnia eCVT. Jej pracę należy ocenić bardzo wysoko. Nie doświadczymy tutaj, jak w przypadku wielu hybrydowych aut typowego wycia przy wyższych prędkościach czy szarpania skrzyni biegów. Nie tylko dlatego wysoko należy ocenić komfort jazdy Fordem Mondeo Hybrid. Zawieszenie auta jest niemal perfekcyjne. Dodatkowe akumulatory pozwoliły na obniżenie środka ciężkości. Auto jedzie po drodze jak przyklejone. Jest przy tym przewidywalne. Ford Mondeo jest popularnym pojazdem, który bardzo często wykorzystywany jest przez floty. Auta słyną z trwałości i dzięki temu co oferują dobrze sprawdzają się podczas codziennej eksploatacji. Jednak z powodu swojej ceny Mondeo Hybrid wydawać się odda palmę pierwszeństwa silnikom wysokoprężnym. Co prawda ceny na hybrydowego Forda zaczynają się od 130 500 złotych, ale za nasz egzemplarz trzeba wydać blisko 170 000 złotych. Paweł Pusz Zalety auta: -bardzo oszczędny silnik -wystarczająca dynamika -przestronne wnętrze -prowadzenie -zawieszenie Wady auta: -wysoka cena Podstawowe parametry techniczne Forda Mondeo Hybrid: Wymiary (długość/szerokość/szerokość): 4867/1852/1482 mm Silnik: spalinowy oraz elektryczny Moc maksymalna: 187 KM przy 6000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 175 Nm przy 1750-4500 obr./min Skrzynia biegowa: bezstopniowa CVT Przyspieszenie (0-100 km/h): 9,2 s Prędkość maksymalna: 187 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 2,8/5/4,2 l Pojemność bagażnika: 383 l Masa własna: 1579 kg Cena auta: od 130 500 zł [gallery ids="55700,55701,55702,55703,55704,55705,55706,55707,55708,55709,55710,55711,55712,55713,55714,55716,55717,55718,55719,55720,55722,55723,55724,55725"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Fordem Rangerem dookoła Australii
kalendarz 07/03 2024

Fordem Rangerem dookoła Australii

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.07

Tomasz Gorazdowski – podróżnik, dziennikarz i autor książek rusza na kolejną wyprawę.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?