Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Kuga ST-Line 2,5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT – Udane połączenie
kalendarz 19/06 2022

Ford Kuga ST-Line 2,5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT – Udane połączenie

Testy / Testy / Ford

III generacja Forda Kuga zadebiutowała w 2019 roku. I był to debiut bardzo udany. Kompaktowy SUV Forda wygląda jak starszy brat Forda Puma. I choć z pozoru jest jak duży hatchback miejsca w kokpicie i bagażniku może mu zazdrościć cała, niemała zresztą konkurencja. 

Forda Kuga Mk. III poszedł z prądem. I to dosłownie. Ford na poważnie wziął się za elektryzowanie gamy pojazdów. W efekcie, w ofercie jest ładowana z sieci benzynowa wersja Plug-In i wsparty miękką hybryda diesel. Na szczęście, pozostały też nieskażone elektryką układy napędowe z silnikiem EcoBlue i jednostką z serii EcoBoost. 

Jak wspomniałem, Kuga sprawia wrażenia auta dużego. Jeśli uwierzymy wzrokowi, z zewnątrz prezentuje się jak większy hatchback. To tylko pozory. Kokpit nowej Kugi jest bardzo przestronny. Przestrzenne wnętrze to kwestia konstrukcji. I choć zbudowano go na płycie Focusa jest od Kugi Mk. II dłuższa bez mała 90 mm, szersza o 44 mm. A wrażenie, że jest mała, to „zasługa” obniżenia auta 20 mm. Poza tym, o 20 mm wydłużył się też rozstaw osi.

To pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni na tylnej kanapie. Przy okazji, tylna kanapa daje się też łatwo przesuwać. Dzięki temu możemy zyskać dodatkowe centymetry na nogi lub kolana w kabinie lub w razie potrzeby dodatkowe litry w bagażniku. 

W kategorii nowe, jest coś, co wyjątkowo mnie ucieszyło – nowy (poprawiony) infotainment. Ten fordowski poprzedniej generacji był delikatnie mówiąc mało intuicyjny. Kuga III to wreszcie normalna obsługę multimediów i reszty infotainmentu! Wszystko to za sprawą Ford SYNC 31 i jego obsługi via 8 calowy centralny ekran dotykowy. Poza tym część funkcji zdublowano i można je obsługiwać za pomocą jak najbardziej konwencjonalnych przycisków i pokręteł. Poza tym centrum sterowania wygląda jak zbudowane od początku do końca dla tego auta a nie doklejone na siłę, jak to się ostatnio kilku producentom przytrafiło…

Mocne serce
Sercem samochodu nie jest żaden tam dychawiczny silniczek, tylko 2,5-litrowy, czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy o mocy 152 KM i 210 Nm momentu obrotowego. Wspiera go 130-konna jednostka elektryczna o 235 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny ma dodatkowo funkcję generatora prądu. Elektrykę zasila 14,4 kWh litowo-jonowy akumulator. Łączna moc systemu wynosi 225 KM. Napęd na przednią oś przenosi bezstopniowa, bardzo sprawna i cicha (!) skrzynia e-CVT.

Cały skomplikowany układ współdziała tak sprawnie, że to… aż dziwne. Jednostka(ki) napędowe błyskawicznie reagują na poleceni wydane pedałem gazu. W efekcie do 100 km/h auto rozpędza się w 8,8 sekundy a w sumie -  do 205 km/h. Praca układu napędowego jest zaskakująco cicha. W trybie elektrycznym, teoretyczne 50 km (realnie 40 km) zasięgu można pokonać z prędkością 130 km/h. 

Kierowca ma do wyboru jeden z czterech trybów jazdy: Auto EV czyli domyślny tryb samochodu elektrycznego. Ustawiono go tak, aby jak najczęściej używał silnika elektrycznego. Spalinowego w razie konieczności. EV Now wymusza korzystanie z napędu elektrycznego, dopóki poziom energii w akumulatorze na to pozwala. EV Later wykorzystuje częściej silnik spalinowy, aby oszczędzać energię akumulatora. EV Charge to tryb, który podczas jazdy wykorzystuje dodatkowo silnik spalinowy do naładowania akumulatora. Tym sposobem można baterie doładować nawet do 80%. Ale uwaga, na tym trybie auto nie jest zbyt oszczędne…

W praktyce, jeśli w akumulatorze pozostaje zapas energii układ często wyłącza silnik spalinowy. W tym trybie zużycie paliwa w cyklu miejskim nie przekracza 5 l/100 km. Średnie spalanie na dystansie 100 KM oczywiście z działająca hybrydą to około 2 litrów (!) na 100 km i około 11 kWh energii elektrycznej. Kiedy w akumulatorze trakcyjnym prądu zabraknie, średnia spalania to około 6,5 litra lub 8,5 w trybie autostradowym.

Tradycyjnie na plus
Zawieszanie to kolejny atut Forda Kuga. Zresztą, nie pamiętam kiepsko prowadzącego się Forda. Spora w tym zasługa w tym platformy na której auto zbudowano i oczywiście układu kierowniczego. Jest wszak i wada. W mojej opinii pojazd jest zbyt… miękki. Chyba inżynierowie Forda próbowali dopieścić klienta. Czuć to, kiedy przy większej prędkości usiłujemy wyprzedzać. Kuga, choć niższa od poprzedniczki, potrafi nieźle ukłonić się kabiną. Wprawdzie pojazd nie zgubił toru jazdy ale, nieco nastraszył…

To auto jest chyba najciekawszym i prawdopodobnie najbardziej przestronnym SUV-em na rynku. Atuty to nie tylko pojemność wnętrza, ale także mocny motor spalinowy, sprawne wsparcie elektryczne i jest… cena. A ta jak wiadomo, czyni cuda!
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
– design
– cena
– napęd

Wady auta:
– trochę za miękko

Podstawowe parametry techniczne Ford Kuga ST-Line 2,5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT:
Wymiary zewnętrzne (d/s/w/ro/): 4614/1883/1681/2710 mm
Silnik: 2488 cm benzynowy z układem hybrydowym Plug-In
Moc maksymalna: 220 KM
Maksymalny moment obrotowy: 235 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia: e-CVT
Prędkość maksymalna: 208 km/h
Przyspieszenie: 8,7 s
Deklarowane, średnie zużycie paliwa: 1,4 średnio
Zużycie paliwa w teście (m/tr/śr): 8,7/5,5/6,5 l
Bagażnik: 411-581/1423 l
Cena: od 136 700 zł


Tagi:
Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT, Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid 225 KM, Ford Kuga ST-Line 2, 5, Ford Kuga ST-Line, Ford Kuga, test Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT, test Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid 225 KM, test Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid, test Ford Kuga ST-Line 2, 5, test Ford Kuga

Zobacz podobne artykuły:

SsangYong Tivoli 1,5 T-GDI 163 KM 6A/T – Rozsądny wybór
kalendarz 22/06 2022

SsangYong Tivoli 1,5 T-GDI 163 KM 6A/T – Rozsądny wybór

Testy / Testy

2022.06.22

Zaprawdę nie wiem która to już próba zaistnienia niszowej koreańskiej marki na polskim rynku. Wydaje się jednak, że tym razem będzie udana.
Volvo V90 Cross Country B5 AWD diesel Mild Hybrid 249 KM A/T - Prekursor
kalendarz 22/06 2022

Volvo V90 Cross Country B5 AWD diesel Mild Hybrid 249 KM A/T - Prekursor

Testy / Testy

2022.06.22

Duże, podwyższane kombi pojawiło się na rynku w 1997 roku. Rynek przyjął je z entuzjazmem.  Auto okazało się na tyle popularne, że pomysł szybko skopiowały Audi i Mercedes.
Ford Puma 1,0 EcoBoost MHEV 155 KM MT6 AWD  - Sposób na crossovera
kalendarz 22/06 2022

Ford Puma 1,0 EcoBoost MHEV 155 KM MT6 AWD  - Sposób na crossovera

Testy / Testy

2022.06.22

Wszyscy fani Forda Pumy/Cougara przeżyli w swoim czasie prawdziwy wstrząs. Ford postanowił odświeżyć starą nazwę, ale już nie sam koncept. Efekt jest zadziwiający. Z coupé nagle zrobił się crossover. Pierwsze wizualizacje wsk...
Najnowsze artykuły:
 BP Polska od lipca rusza z ofertą wakacyjną

BP Polska od lipca rusza z ofertą wakacyjną

Wiadomości / Gorące tematy

2022.07.04

Dla klientów indywidualnych zniżki sięgają do 30 groszy na litrze paliwa.
Mazda 787B gościem Le Mans Classic 2022

Mazda 787B gościem Le Mans Classic 2022

Moto fanatyk

2022.07.03

Mazda 787B napędzana czterowirnikowym silnikiem Wankla została pierwszym japońskim samochodem, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1991 r.
Audi 80 zadebiutowało 50 lat temu

Audi 80 zadebiutowało 50 lat temu

Wiadomości / Ciekawostki

2022.07.02

W 1972 r. pojawiło się Audi 80 od razu otrzymując tytuł „Car of the Year – Samochodem Roku”.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.