Ford Grand Tourneo Connect AWD Active 2.0 EcoBlue 122 KM – Warty zastanowienia
Ford Grand Tourneo Connect AWD Active 2.0 EcoBlue 122 KM – Warty zastanowienia
Ford Grand Tourneo Connect to bliźniak Volkswagena Caddy. Jednak zaskakująco dobrze wypada na jego tle. Współpraca z koncernem Volkswagena jak widać służy producentowi z Kolonii. Opisywany model stanowi tego najlepszy dowód. Jaki jest bliźniak Volkswagena Caddy?
Może się podobać
To pierwsza rzecz, którą możemy powiedzieć o Fordzie. Pojazd zyskuje na atrakcyjności dzięki nowemu przedniemu pasowi, który jest tożsamy z designem marki. Zdecydowanie duży grill oraz większe lampy pasują do masywnej sylwetki auta. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto pokazuje więcej charakteru od swojego bliźniaka. Potencjalni zainteresowani marki mogą wybierać w całej palecie ciekawych kolorów.
Wnętrze jest przytulne
Jego zaletą jest przestronna kabina, która umożliwa wygodną podróż pięciu osobom plus dwóm w trzecim rzędzie. Oczywiście te z racji wygody przewidziane są raczej dla mniejszych podróżujących. Nawet dłuższe trasy nie powodują zmęczenia. Szkoda jedynie, że środkowy rząd siedzeń nie ma możliwości przesuwania odległości. To dlatego, że środkowe siedzenie znajduje się zbyt blisko nawiewów.
Bagażnik na plus
Dużą zaleta Forda jest przestronny bagażnik. Już ze złożonym drugim i trzecim rzędem siedzeń otrzymujemy aż 650 litrów. Po rozłożeniu trzeciego rzędu zaś 1720 litrów, natomiast składając również drugi rząd otrzymujemy niebotyczne 3105 litrów!
Wracając do wnętrza, to docenić można rozwiązanie deski rozdzielczej. Klasyczne fizyczne przyciski sprawdzają się dużo lepiej niż te w Volkswagenie. Dzięki temu obsługa menu jest znacznie prostsza. Grand Tourneo Connect otrzymało również własne analogowe wskaźniki.
Podobnie jak w VW
Pod maskę zawitały te same jednostki napędowe co w VW Caddy. Nasz testowy egzemplarz rozpędzał silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemnosci dwóch litrów i mocy 122 KM. Moc trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Auto oferuje zadowalające parametry jezdne: przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,1 sekundy, a prędkośc maksymalna wynosi 175 km/h. Jednak największą zaletą Forda jest jego zużycie paliwa. Średnio auto zadowala się zaledwie 5,3 litrami paliwa.
Znak firmowy
Ford od lat ceniony jest jako marka, która produkuje auta o dobrych walorach jezdnych. Podobnie jest i tym razem. Mimo tego, że Grand Tourneo Connect nie jest autem sportowym, to zapewnia w tym segmencie aut bardzo pewne prowadzenie. Podczas pokonywania szybkich łukach kierowca może się czuć pewnie. Stabilność konstrukcji auta jest jego ogromną zaletą, podobnie jak precyzyjny układ kierowniczy. Plus należy się również zawieszeniu, które jest komfortowe. Napęd na czetry koła w tego typu autach nie służy oczywiście jeździe terenowej. Ale napęd AWD doskonale sprawdza się na mokrej nawierzchni, śniegu, na szutrowych oraz lekko zabłoconych drogach.
Jaki jest Grand Tourneo Connect?
To ładne oszczędne auto, które zapewnia wygodne przemieszczanie się i bardzo oszczędną jazdę. Jego zaletą jest nie tylko pakowny bagażnik, ale również cena. A ta zaczyna się od 121 320 zł (wersja 5 osobowa 1.5 Titanium 112 KM). Za naszą odmianę trzeba zapłacić minimum 134 820 zł. Co i tak jest bardzo rozsądną ceną...
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka,
- przestronne wnętrze,
- bogate wyposażenie,
- oszczędny silnik,
- pojemność bagażnika,
- komfort
Wady auta:
- za małó schowków
Podstawowe parametry techniczne Ford Grand Tourneo Connect AWD Active 2.0 EcoBlue 122 KM :
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) 4868/1931/1836 mm
Silnik wysokoprężny: 1968 cm3
Skrzynia biegów: 6-biegowa zautomatyzowana
Napęd: AWD
Maksymalna moc: 122 KM przy 2750-4250 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1600-2500 obr./min.
Osiągi:(przyspieszanie 0-100 km/h): 12,1 s
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Deklarowane średnie spalanie: 5,3 l/100 km
Pojemność bagażnika: 650/1720/3105 l
Cena: od 121 320 zł (wersja 5 osobowa 1.5 Titanium 112 KM)
Cena wersji tesowanej: od 134 820 zł
Zobacz podobne artykuły:
Ford Mustang GTD pokonał barierę 7 sekund?
Wiadomości / News
2024.12.04
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Kalendarz RSMP 2025
Wiadomości / Moto sport
2024.12.09
5 mln Toyot z Francji
Wiadomości / News
2024.12.09
Ceny piwa i wody na stacjach paliw
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.09