Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Galaxy 2,0 TDCi 150 KM 8 AT - Długie pożegnanie
kalendarz 07/05 2021

Ford Galaxy 2,0 TDCi 150 KM 8 AT - Długie pożegnanie

Testy / Testy / Ford

Na europejskim rynku Galaxy zadebiutował w 1995 roku. To był debiut potrójny. Pierwsza generacja Galaxy była bliźniakiem Volkswagena Sharana i Seata Alhambry. Ale po 11 latach Ford wybił się na niezależność. 

Galaxy Mk.II, które rynkową premierę miało w 2006 roku było tylko dziełem Forda. Stylistycznie nawiązywało do C-Maxa i S-Maxa. Potem, była jeszcze III generacja. W końcu, w 2015 roku na rynku pojawił się Galaxy Mk.IV…No właśnie, czy aby na pewno Mk.IV? Owszem, w stosunku do poprzednika, zmian było sporo.  Całkowicie nowa przednia i tylna część nadwozia, nowe wnętrze, poprawiony poziom wyposażenia w tym nowy system multimedialny. W wyposażeniu pojawiło się sporo układów poprawiających bezpieczeństwo. Ale kilku istotnych elementów nie tknięto. Bez zmian pozostała płyta podłogowa, nie zmienił się wygląd bocznej części auta. Rewolucji nie było wśród jednostek napędowych. Jeśli już, to ledwie modernizacja. Dlatego, w niektórych opracowaniach obecny Galaxy występuje jako Mk.III. po liftingu. I to podwójnym, bo…,

…, w 2020 Ford poddał vana kolejnemu liftingowi. I znowu poza osłoną chłodnicy i zderzakiem, rewolucji w stylizacji nie było. Warto zauważyć też nowy infotainment, ale nie poszłaś za nim głęboka restylizacja deski. Jedyna zmiana, to nowy, obrotowy selektor zmiany biegów zamiast tradycyjnego lewarka. Wygląda więc na to, że Galaxy tak jak Mondeo dożyje spokojnie swoich dni i zniknie z oferty. Oba auta unicestwiła moda na SUV-y. A tych, ma Ford w ofercie kilka. I do tego, w każdym rozmiarze. Znaczy Ford Galaxy długie pożegnanie? Na to wychodzi. Tylko, czy monumentalny Explorer zastąpi nie mniej monumentalnego Galaxy? W mojej opinii zdecydowanie nie. I choć bardzo lubię Explorera nie wydaje mi się, żeby był równie komfortowy jak Galaxy. 

No właśnie, komfortowy! 
Taki jest Galaxy. Pakowny i bardzo komfortowy. Do końca przemyślany, świetnie wykonany i spasowany. Do tego, przewygodnego vana nie zastąpi żaden SUV. Mniejszy czy większy. Te auta stworzono do dostojnego połykania kilometrów. SUV jest bardziej multilateralny. Ale, jeśli coś jest do wszystkiego… Tak naprawdę Ford ma inny plan. Trzy „odstrzelone” modele, czyli Mondeo, Galaxy i S-Maxa zastąpi jedna, całkowicie nowa konstrukcja. Najprawdopodobniej, będzie to duże kombi w stylu Subaru Outbacka. Tymczasem, Galaxy ciągle jeszcze jest w ofercie i… bardzo dobrze.

Pełnowymiarowy van to przestrzeń
I to jest jego największa zaleta Forda Galaxy. Dodam, zaleta nie do przeskoczenia. Komfort w podróży dla 5 osób. Ba, nawet dla 7, bo składane fotele w części bagażowej są dostatecznie duże i wygodne, aby zapewnić wygodę w podróży. Do tego kilkanaście schowków i schoweczków różnej wielkości, które bardzo przydają się w podróżach. I jeszcze coś: bagażnik. Standardowo, to 1300 litrów. Kiedy złożymy tylne fotele, 2340. Ale nawet w konfiguracji 7 osobowej na bagaż pozostaje trochę ponad 300 litrów. 

Lifting uszczuplił gamę silnikową Forda Galaxy. Spod maski zniknęły motory benzynowe. W ofercie pozostały 3 diesle o pojemności 2,0 TDCi i mocach 150, 180 i 240 KM. Tym razem jeździliśmy samochodem z najsłabszym, 150-konnym motorem TDCi. Najsłabszy, nie oznacza słaby. 150 KM i 370 Nm. Pozwalają na rozpędzenie tego kolosa do 190 km/h i sprint do 100 km/h w 10,8 sekundy. Naprawdę, wystarczy. 

Testowy Galaxy był wyposażony w automatyczna, 8-przełożeniową skrzynię automatyczną, która bardzo pomagała w optymalnym wykorzystaniu mocy silnika. Efekt pracy tandemu motor - skrzynia to wstrzemięźliwość w konsumpcji oleju napędowego. Producent deklaruje średnią spalania 6,6 litra. W naszym teście, średnia wyniosła 7,0 litrów. W mieście auto zasysało około 8 litrów a w trasie - 6, 6 litra.  

Prowadzenie auta to przyjemne doświadczenie. Monumentalny Galaxy jeździ adekwatnie do wyglądu. W zakrętach jest majestatyczny. Nie ma jednak powodów, aby narzekać na precyzję prowadzenia. Auto chętnie wpisuje się w zakręty. Bez kłopotów je opuszcza. To zasługa precyzyjnego układu kierowniczego. W ostrych łukach auto jedynie ledwie lekko się przechyla. Nie jest specjalnie podatne na boczne podmuchy. Jedyny problem to manewrowanie na zatłoczonych, miejskich parkingach. Nawet pomimo kamer i czujników, może nie być łatwo. Krótko mówiąc, efekt skali…

Jak już wspominałem, powoli kończy się cykl życia Forda Galaxy. Auto znika z produkcji wraz z końcem 2022 roku. Jest to zatem ostatni moment, aby kupić to auto. Albowiem, nie oszukujmy się, SUV-y i największe nawet kombi nie zastąpią vanów. Jak powszechnie wiadomo, wielkość ma znaczenie. 
RED

Zalety auta:
– wygląd
– pojemne wnętrze
– ogromny bagażnik

Wady auta:
– jazda/manewrowanie w mieście

Podstawowe dane techniczne Ford Galaxy Mk. IV 2,0 TDCi 150 KM 8 AT:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4848/1916/1747/2849 mm
Silnik: turbodiesel 1997 cm3
Moc maksymalna: 150 KM
Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna
Osiągi (0-100 km/h): 10,8 s
Prędkość maksymalna: 192 km/h
Deklarowane zużycie paliwa: 6,6 l
Zużycie w teście (miasto/trasa/średnio): 8,0/6,6/7,0 l
Pojemność zbiornika paliwa: 68 l
Pojemność bagażnika: 300/1300/2339 l
Cena: od 135 400 zł


Tagi:
Ford Galaxy 2, 0 TDCi 150 KM 8 AT, Ford Galaxy 2, 0 TDCi 150 KM, Ford Galaxy 2, 0 TDCi, Ford Galaxy, test Ford Galaxy 2, 0 TDCi 150 KM 8 AT, test Ford Galaxy 2, 0 TDCi 150 KM, test Ford Galaxy 2, 0 TDCi, test Ford Galaxy

Zobacz podobne artykuły:

Ford Mustang Mach-E na Mustang Race 2021
kalendarz 07/07 2021

Ford Mustang Mach-E na Mustang Race 2021

Moto fanatyk

2021.07.07

Miłośnicy Forda Mustanga testowali elektrycznego Mustanga Mach-E.
 Ford Fiesta i Ecosport do serwisu
kalendarz 29/06 2021

Ford Fiesta i Ecosport do serwisu

Wiadomości / News

2021.06.29

W modelach Fiesta i Ecosport może wystąpić problem z pasami bezpieczeństwa.
Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive  200 KM DSG7 – Widać podobieństwo
kalendarz 12/05 2021

Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive 200 KM DSG7 – Widać podobieństwo

Testy / Testy

2021.05.12

Macie wrażenie deja vu? Że gdzieś już to widzieliście? I słusznie. Bo tworząc Tarraco, Hiszpanie poszli na skróty. Zamiast bawić się długim i kosztownym procesem projektowania auta, zaadaptowali... Volkswagena Tiguana. I wysz...

Firmy z branży

URSYN CAR PIASECZNO

mazowieckie
ul. Żeromskiego 36
05-500 Piaseczno
Tel.: tel: 22 73 55 900
https://www.ursyncar.pl/

URSYN CAR WARSZAWA

mazowieckie
ul. Romera 4
02-784 Warszawa
Tel.: tel. 22 644 75 75
https://www.ursyncar.pl/
Najnowsze artykuły:
 BMW 750iL – Dla Bonda i nie tylko

BMW 750iL – Dla Bonda i nie tylko

Wiadomości / Ciekawostki

2021.09.19

BMW 750iL było flagowym wariantem trzeciej generacji modelu E38.
Kia może zrezygnować ze Stingera?

Kia może zrezygnować ze Stingera?

Wiadomości / News

2021.09.17

Producent co prawda odświeżył swojego sportowego sedana, ale…
 Remonty dróg w Warszawie – czy będą korki w mieście?

Remonty dróg w Warszawie – czy będą korki w mieście?

Wiadomości / Gorące tematy

2021.09.17

Południowa Obwodnica Warszawy (POW) jest już na ukończeniu.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.