Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Focus Kombi Titanium 1,5 EcoBoost 182 KM MT6 – Rodzinne rozwiązanie 
kalendarz 27/05 2020

Ford Focus Kombi Titanium 1,5 EcoBoost 182 KM MT6 – Rodzinne rozwiązanie 

Testy / Testy / Ford

Jak ten czas leci. Zdaje mi się, że nie tak dawno ekscytowałem się I generacją Forda Focusa. Aż tu nagle wtem następca Escorta skończył 22 lata. 

W takim wieku fircykiem być nie wypada. IV generacja, która miała wielkie entree w 2018 roku pozbyła się wad wieku płochego a nabyła zalet godnych dojrzałości. Krótko mówiąc, Focus IV generacji jest ładny. Nawet ładny bardzo! 

Znak rozpoznawczy Focusa IV...
...to wyjątkowo udany przód. Duży grill z eleganckim wypełnieniem to coś w rodzaju wizytówki auta. To wypełnienie upodabnia nieco „zwykłego” Focusa do wersji Vignale. Nowe są też elegancki i doskonale doświetlające dorgę LED-owe reflektory. Krótko mówiąc - stylistyka na bogato. 

Zupełnie inna sytuacja jest w tylnej części nadwozia. Tu w oczy rzucają się tylko nowe lampy. Reszta sprawia wrażenie jakby styliście zabrakło polotu. Za to profil, to stylistyczne szaleństwo. Kombi od Forda prezentuje się znacznie lepiej niż hatchback. Odważne przetłoczenia, zwężająca się ku tyłowi linia okien i wreszcie opadający delikatnie dach nadają sporemu autu elegancji, lekkości i finezji jakiej po kombi trudno oczekiwać.

Wnętrze ładne i zdecydowanie pojemne
Wszystkie materiały użyte do aranżacji wnętrza są, co najmniej niezłej jakości. Górna część deski to eleganckie, miękkie plastiki. Fotele zdobią dobrej jakości tapicerki. Przyczepić się można do dolnej części deski. Tu, jest twardo. Może nawet za. Ale, jak wiadomo dziś auta budują styliści i… księgowi.

Wzorcowa przestrzeń 
Zarówno przodu jak i z tyłu przestrzeni nie brakuje. Przód, to wygodne i nieźle podtrzymujące tułów i nie tylko; fotele. Kanapa, nieźle wyprofilowana. Pochylenie oparcia – idealne. Dzięki niskiemu tunelowi środkowemu środkowe miejsce nie jest de facto awaryjne. I nawet da się na nim jechać. Bagażnik ma zacną pojemność: 608 litrów do linii okien lub 1660 po złożeniu oparcia kanapy. 

Jak to w Fordzie
Sama deska ma typową dla Forda stylistykę i „topografię”. Nie sposób odmówić jej czytelności i ergonomii. Obsługa systemów pokładowych nie sprawia kłopotów. Drażni mnie, jeśli sterowanie infotainmentem odbywa się tylko i wyłącznie via dotykowy wyświetlacz. Dlatego doceniam osobne przyciski do sterowania klimatyzacją. Bardzo podoba mi się też poprawiony system SYNC 3 zawierający Android Auto. Jest łatwiejszy w obsłudze, bardziej funkcjonalny.

Szeroki wybór
Pod maską tradycyjnie: motory benzynowe i diesle. Zasilane benzyną to 1,0 i 1,5 (aż pięć za to o różnych mocach) z systemem COD i diesle – 1,5 i 2,0, w trzech konfiguracjach mocy. Pod maską testowego Focusa dziarsko pracował 1,5 litrowy, wspomagany turbina silnik benzynowy o mocy 182 KM (przy 6000 obrotów) i 240 Nm dostępnych od 1600 obrotów. Cała moc na koła przednie przenosiła 6-przełożeniowa manualna skrzynia biegów. O jednostce nie powiem złego słowa. Jest bardzo dynamiczna (8,2 do pierwszej setki) i sprawnie rozpędza pojazd do około 220 km/h. Kultura pracy – godna pochwały. Jest cichy, nawet przy bardzo wysokich obrotach. I w miarę ekonomiczny. Testowy Active skonsumował w całym teście średnio 6,8 litra benzyny, w mieście około 9 a w trasie – 5,8. Jest to nieco więcej niż zakłada producent, ale na pewno w granicach rozsądku.

Zawieszenie, tradycyjne kolumny MacPhersona z przodu. Z tyłu, w zależności od wersji archaiczna już belka skrętna lub układ wielowahaczowy. I bez ogródek twierdzę, że tylko multilink dobrze radzi sobie ze sporym nadwoziem. Dzięki niemu, samochód jest w prowadzeniu absolutnie neutralny. W testowym aucie – ST Line układ wielowahaczowy był dodatkowo obniżony o 10 mm. Nie wpłynęło to jakoś zauważalnie na komfort. Za to na prowadzenie – bardzo. Pojazd idealnie trzymał się drogi. Nawet ostry zakręt nie był w stanie wytrącić Focusa z toru jazdy. Innymi słowy, pod tym względem Ford był i pozostał prymusem…

Dobre zawieszenie dzielnie wspiera układ kierowniczy. Jeden z najlepszych układów w segmencie kompaktów. Delikatnie miękki na parkingu, ale bardzo precyzyjny przy szybszej jeździe. Reaguje nawet na najdrobniejsze ruchy kierownicą. Bezbłędnie informuje o tym, co dzieje się z przednimi kołami. Połączenie komfortu z precyzją i pewnością prowadzenia udało się perfekcyjnie. Skonstatuje to tak, jeśli kupujemy samochód do firmy nie ma, co bawić się w finezję. Konfiguracja z zawieszeniem w postaci belki jest sporo tańsza. I tylko wtedy, w mojej opinii oczywiście, jest to zakup akceptowalny. W żadnym innym, nie.

Focus świetnie jeździ. Ma przestronną i świetnie wyciszoną kabinę. Do ergonomii też nie sposób się przyczepić. Dzięki wszystkim zaletom i niespecjalnie długiej iście wad, Ford Focus ciągle jest w ścisłej czołówce najlepszych kompaktów…
Paweł Pusz

Zalety auta:
- wygląd
- układ jezdny

Wady auta:
- niektóre elementy wykończenia wnętrza

Podstawowe dane techniczne Ford Focus Kombi Titanium 1,5 EcoBoost 182 KM MT8:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4668/1825/1494/2700 mm
Silnik: benzynowy, wsparty turbiną
Moc maksymalna: 182KM przy  6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm od 1600 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: manualna 6-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 8,2s
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Deklarowane zużycie paliwa: 7,5/4,9/5,9 l
Pojemność zbiornika paliwa: 52 l
Pojemność bagażnika: 608/1653 l
Cena: od 82 000 zł (wersja 1.0 EcoBoast)
Cena wersji testowej: 109 750 zł


Tagi:
Ford Focus Kombi Titanium 1, 5 EcoBoost 182 KM, Ford Focus Kombi Titanium 1, 5 EcoBoost, Ford Focus Kombi, Ford Focus Kombi Titanium 1, 5, Ford Focus Kombi, Ford Focus, test Ford Focus Kombi Titanium 1, 5 EcoBoost 182 KM, test Ford Focus Kombi Titanium 1, 5 EcoBoost, test Ford Focus Kombi Titanium 1, 5, test Ford Focus Kombi Titanium, test Ford Focus Kombi, test Ford Focus

Zobacz podobne artykuły:

Renault Clio 1,3 TCe RS-Line 130 KM 7DCT – Fancuski mieszczuch
kalendarz 20/11 2020

Renault Clio 1,3 TCe RS-Line 130 KM 7DCT – Fancuski mieszczuch

Testy / Testy

2020.11.20

Renault Clio, dziś jedno z najpopularniejszych aut segmentu B - debiutowało w 1990 roku. Obecnie w sprzedaży można nabyć piątą generację tego modelu.
Ford Transit z napędem elektrycznym
kalendarz 29/10 2020

Ford Transit z napędem elektrycznym

Wiadomości / News

2020.10.29

W listopadzie Ford zaprezentuje elektryczną wersję popularnego Transita.
Ford Focus ST – liczy się wygląd
kalendarz 12/10 2020

Ford Focus ST – liczy się wygląd

Moto fanatyk / Tuning

2020.10.12

Ford nie będzie produkował nowego Focusa RS, tak więc Focus ST pozostaje najmocniejszą wersją tego modelu.

Firmy z branży

URSYN CAR PIASECZNO

mazowieckie
ul. Żeromskiego 36
05-500 Piaseczno
Tel.: tel: 22 73 55 900
https://www.ursyncar.pl/

URSYN CAR WARSZAWA

mazowieckie
ul. Romera 4
02-784 Warszawa
Tel.: tel. 22 644 75 75
https://www.ursyncar.pl/
Najnowsze artykuły:
BMW X6 2020 Hamann  - Prowokator

BMW X6 2020 Hamann - Prowokator

Moto fanatyk / Tuning

2020.11.23

Po metamorfozie Hamanna X6 wygląda dość złowrogo.
W przyszłym roku w Europie do utylizacji może trafić 600–700 tys. aut

W przyszłym roku w Europie do utylizacji może trafić 600–700 tys. aut

Wiadomości / Gorące tematy

2020.11.23

Branża liczy na decyzję polskiego rządu jeszcze w listopadzie.
Peugeot 405 T16 – Rodzinny sportowiec

Peugeot 405 T16 – Rodzinny sportowiec

Moto fanatyk

2020.11.22

Model ten ze stałym napędem czterech kół, silnikiem o mocy 220 KM i maksymalną prędkością 235 km/h, pojawił się na początku lat 90. w sportowej wersji T16.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.