Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line 140 KM – Nienowa nowość…
kalendarz 19/02 2019

Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line 140 KM – Nienowa nowość…

Testy

Na naszym rynku to nowość. Ale tak naprawdę EcoSport jest na rynku od 2004 roku!

Powstał na bazie europejskiego Forda Fusion. A produkcja ruszyła w Brazylii. Crossover trafiał tylko na rynki Półkuli zachodniej. W 2012 auto doczekało się II generacji. Tym razem samochód powstał w oparciu o Forda Fiestę. A jego produkcję usytuowano w Rumunii. Według strategii One Ford, stał się produktem globalnym. Jednak globalny EcoSport jakoś do Polski nie mógł trafić. Następca B-Maxa na naszym rynku pojawił się dopiero w 2017 roku. Okazją był pierwszy lifting.

O owym liftingu pisać nie ma sensu. Na polskim rynku nie było wszak poprzednika. Dla polskiego klienta EcoSport jest więc „nowalijką”.Auto wyróżnia się i jest ładne! Przód typowy dla gamy Forda. Spory grill i lampy przypominają nową Fiestę. Zresztą przecież EcoSport na Fieście bazuje na Fieście. Z tyłu czeka nas spore zaskoczenie. Jako, że auto powstaje według strategii One Ford, trafia też na rynki, gdzie niezbędne jest koło zapasowe. To można umieścić tylko na tylnej klapie, która uchyla się na bok. Czy to wygodne rozwiązanie? No cóż, wygląda to fajnie, ale na zatłoczonych parkingach sprawdza się średnio. Poza tym, zapakowanie auta też nie należy do najłatwiejszych. Podłoga jest dość wysoko, a pojemność kufra, nie powala. 356 litrów, zaś po złożeniu kanapy – 1238 są dalekie od rekordowych.

Wnętrze to klon Fiesty
Dlatego nie ma się nad czym rozwodzić. Jest ładnie, przytulnie i ergonomicznie. Dodam, że wygodniej niż w Fieście. Auto ma zdecydowanie pojemniejsze wnętrze. Dlatego 4 osoby mają miejsca aż nadto. Przestrzeni zarówno na nogi jak i nad głową bez względu na miejsce jest co najmniej sporo. Do tego fotele i kanapa są przewygodne! Dawno nie jeździłem małym crossoverem z tak wygodnymi fotelami i kanapą.

EcoSport, jak już wspominałem, bazuje na Fieście. Z tym, że poprzedniej generacji.  Na szczęście elektronika jest już z nowszej wersji. Na szczególną pochwałę zasługuje przejrzysty i łatwiejszy w obsłudze kokpit z nowoczesnym systemem multimedialnym SYNC3. Nieco zadziwia niezbyt imponujący zestaw systemów wspomagających kierowcę. Czujniki martwego pola i kamera cofania to w tej klasie aut – standard. Na plus zapisujemy jednak kilka opcji indywidualizacji auta. Na przykład możliwość wyboru koloru podświetlenia. Jasne, że to nie wpływa na bezpieczeństwo, ale na nasze samopoczucie, i owszem…  

Co pod maską?
Gama silnikowa to znane, trzycylindrowe motory EcoBoost o mocy 100, 125 i 140 KM oraz zmodernizowany silnik wysokoprężny 1.5 TDCi o mocy 100 lub 125 KM. Mocniejsza jednostka w dieslu może mieć opcjonalnie napęd 4x4. Testowy ST Line był wyposażony w 140-konny silnik Ecoboost. Jednostka przejawia niezły temperament. Nie można też narzekać na kulturę pracy. 3 cylindry pracują spokojnie i bez nadmiernych wibracji. Jednostkę dzielnie wspiera bardzo precyzyjna, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. W tej konfiguracji 140-konny motor (pełna moc przy 6300 obrotach) osiąga 180 Nm (w zakresie 1500 – 5000 obrotów). Auto daje się rozpędzić do 188 km/h, a sprint do setki to 11,8 sekundy. Jak na crossovera, dość zacnie!

Producent zakłada, że pojazd wyposażony w ten motor ma pobierać z 52 litrowego zbiornika odpowiednio 6,2 litra w cyklu miejskim, 4,6 w trasie i 5,2 średnio. Pobożne życzenia! Jednostka EcoBoost jest oszczędna ale… W cyklu miejskim pojazd konsumował średnio 7,7 litra. Niestety, pozwalał sobie też nawet na 9 l/100 km. Na autostradzie, przez wysoki przód spalanie poniżej 8 to już dobry wynik. Nasza średnia z testu, to 6,6 litra. Ale tym razem więcej jeździliśmy w cyklu miejskim niż w trasie. Dlatego wynik nie jest tak wysoki, na jaki z pozoru wygląda.

Jak się prowadzi Ford ekologiczno - sportowy?  
Bardzo pewnie. Choć układ kierowniczy nie jest tak precyzyjny jak ten z Fiesty. Wydaje mi się jednak, że EcoSport jest jednym z najlepiej prowadzących się małych crossoverów. W zakrętach wysokie nadwozie w ryzach trzyma niezłe zawieszenie (standardowo belka skrętna, ale w wersji AWD jest wielowahacz), ale na nierównościach może trochę zmęczyć. Dlatego nie polecam Eco Sporta na 18-calowych felgach obutego w niski profil. Taka przygoda może, szczególnie dla pasażerów, okazać się traumatyczna. Krótki rozstaw osi nie pomaga też w niwelowaniu nierówności jezdni. To co może być wadą w trasie, jest zaletą w mieście. Auto dzielnie szturmuje krawężniki. Twardy zawias i 190 mm prześwitu robią swoje. Jest tę jeszcze jeden atut. Krótki rozstaw osi! A to doskonała zwrotność i łatwe parkowanie.

EcoSport ma szanse trafić w gusta tych, którzy poszukując niewielkich podwyższonych modeli, które nie udają terenówek. Jest samochodem co najmniej niezłym. Prowadzi się bardzo dobrze, dobrze wygląda i jest przyzwoicie wykonany.
Paweł Pusz
 
 Zalety:
- wygodne siedzenia i tylna kanap
- łatwa obsługa
- cena.

Wady:
- zbyt twarde zawieszenie
- spore spalanie
- niepraktyczna klapa.

Podstawowe parametry techniczne Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line 140 KM 6MT:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4096/1756/1653/2519
Prześwit: 190 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 998 cm3
Moc maksymalna: 140 KM przy 6300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm od 1500 - 5000  obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: manualna. 6 przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 188 km/h
Prędkość maksymalna: 11,8 sek.
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,9/4,2/5,2 l
Pojemność zbiornika paliwa: 52 l
Pojemność bagażnika: 356/1238 l
Ceny: od 67 430 zł
Cena wersji prezentowanej: od 86 630 zł

 


Tagi:
Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line 140 KM, test Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line 140 KM, test Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line, test Ford EcoSport 1.0 Ecoboost, test Ford EcoSport, opinie Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line 140 KM, opinie Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line, opinie Ford EcoSport 1.0 Ecoboost, opinie Ford EcoSport, Ford EcoSport 1.0 Ecoboost, Ford EcoSport

Zobacz podobne artykuły:

Volvo V60 D4 2,0 Inscription 190 KM – Kochajmy diesle, tak szybko odchodzą…
kalendarz 23/02 2019

Volvo V60 D4 2,0 Inscription 190 KM – Kochajmy diesle, tak szybko odchodzą…

Testy / Testy

2019.02.23

V60 debiutował w 2010 roku na paryskim salonie samochodowym. W 2013 roku pojazd przeszedł lifting. A na początku zeszłego roku poznaliśmy II generację kombi ze Szwecji rodem.
Ford Mondeo 2,0 Hybrid Titanium – Inny pomysł na rodzinną limuzynę
kalendarz 22/02 2019

Ford Mondeo 2,0 Hybrid Titanium – Inny pomysł na rodzinną limuzynę

Testy / Testy

2019.02.22

Nie masz hybrydy, nie ma cię na rynku. To obecnie moda, ale nie tylko. Hybryda to - przeliczeniowo, oszczędność dla producenta w „wydalaniu” CO2. Tak, wiem że to bzdura, ale…
Nissan Leaf II Tekna – Na bateryjce
kalendarz 22/02 2019

Nissan Leaf II Tekna – Na bateryjce

Testy / Testy

2019.02.22

Czy taka jest przyszłości motoryzacji? Nie wiem. Ale wszystkie znaki na ziemi i niebie wykazują, że nie jest to wykluczone.
Najnowsze artykuły:
Ładowanie zamiast tankowania - tak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji?

Ładowanie zamiast tankowania - tak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji?

Wiadomości / Gorące tematy

2019.03.25

Czy motoryzacja zostanie zdominowana przez napędy elektryczne?
35 lat Renault 25

35 lat Renault 25

Moto fanatyk

2019.03.24

W tym roku mija 35 lat od premiery Renault 25. Choć nie był to pierwszy luksusowy model marki, odegrał ważną rolę w historii firmy, stanowiąc przełom technologiczny.
Następny Fiat 500 będzie elektryczny?

Następny Fiat 500 będzie elektryczny?

Wiadomości / News

2019.03.24

Nowa generacja 500-tki ma być wyposażona tylko w napęd elektryczny, potwierdza włoski producent.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.